לדלג לתוכן

ואדים גלוזמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ואדים גלוזמן
Вадим Михайлович Глузман
לידה 1973 (בן 51 בערך)
ז'יטומיר, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר ג'וליארד עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק כנר
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
vadimgluzman.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ואדים גלוזמןאוקראינית: Вадим Михайлович Глузман; נולד ב-1973) הוא כנר ישראלי יליד אוקראינה.

ואדים גלוזמן נולד בברית המועצות והחל ללמוד לנגן בכינור כשהיה בן 7. לפני עלייתו לישראל למד עם רומן סנה בלטביה ועם זכר ברון ברוסיה. בארצות הברית למד בהדרכת ארקדי פומין, מאסאקו קוואסקי ודורותי דיליי בבית הספר ג'וליארד. בשלב מוקדם בקריירה נהנה מעידודו של אייזק שטרן. בשנת 1994 זכה בפרס הקריירה מטעם הקרן ע"ש הנריק שרינג.

ואדים גלוזמן הוא בוגר מרכז המוזיקה של 'קשת אילון' ומשנת 1999 נמנה עם סגל המורים במרכז. הוא אמן הבית בקונסבטוריון פיבודי, שם הוא מלמד קבוצה נבחרת של כנרים צעירים.

הוא מנגן בכינור סטרדיוואריוס 'אקס לאופולד אוייר' משנת 1690, שהעניקה לו אגודת סטרדיוורי שיקגו בהשאלה ארוכת טווח.

ואדים גלוזמן מוכר ברחבי העולם כאחד הסולנים המובילים בימינו. הוא מופיע עם מיטב התזמורות בעולם, בהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, התזמורת הסימפונית ירושלים, הקאמרטה הישראלית ירושלים, הפילהרמונית של ברלין, התזמורת הסימפונית של בוסטון, התזמורת הסימפונית של שיקגו, תזמורת פריז, תזמורת שווייץ המערבית, תזמורת הגוונדהאוס, תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית ותזמורת קליבלנד. הופיע תחת המנצחים טוגאן סוחייב, האנו לינטו, מיכאיל יורובסקי, דניאל רייסקין וריקרדו שאיי. הוא משתתף בפסטיבלי המוזיקה של רוויניה, טנגלווד, גרנט פארק וקולמר ובפסטיבל המוזיקה הקאמרית פרומוזיקה בקולומבוס, אוהיו, כמנהל שותף וכאמן ראשי.

גלוזמן ביצע יצירות בכורה רבות, בין היתר של המלחינים סופיה גוביידולינה, מוריץ אגרט, גיה קנצ'לי, אלנה פירסובה, פטריס ואסקס, מייקל דוהרטי ולרה אוירבך.

הוא משתתף במופעי הבלט של המבורג וברסיטלים עם הפסנתרן יבגני סינאיסקי. הרפרטואר שלו כולל מוזיקה חדישה, הקלטותיו זכו בפרסי דיאפזון ד'אורפרס שוק דה מוזיקה של הירחון קלאסיקה, וכמו כן את הקלטותיו בחרו עורכי הירחונים 'גרמופון' ו'סטארד', מגזין המוזיקה של ה-BBC ותחנת הרדיו 'קלאסיק FM'.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ואדים גלוזמן בוויקישיתוף