אורי מייזלמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי מייזלמן
לידה 10 באפריל 1977 (בן 47)
כפר סבא, ישראל ישראלישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993
מקום לימודים תיכון כצנלסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מוזיקאי, יוצר, איש חינוך
כלי נגינה תופים
חלק מההרכבים המוזיקליים קרח תשע, אל המשורר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוּרִי "כובע גרב" מייזלמן (נולד ב-10 באפריל 1977) הוא מוזיקאי, יוצר ואיש חינוך. לשעבר מתופף להקת "קרח תשע", יוזם פרויקטים מוזיקליים-חינוכיים וחבר להקת "אל המשורר". פעיל בולט בהנצחת זכר השואה באמצעות מוזיקה וברשת החברתית, מדריך במסעות לפולין, חבר תנועת דרור-ישראל וחבר בצוות הקינים הערבים בתנועת הנוער העובד והלומד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייזלמן נולד בכפר סבא, בנם של דוד מייזלמן, מחנך שניהל את פנימיית שטיינברג בכפר סבא במשך כארבעה עשורים, וצפרא שעבדה כגננת, ולו אחות ואח גדולים.[1] המשפחה התגוררה בפנימייה, ושם גדל. התחנך בבית הספר היסודי ברנר ובתיכון כצנלסון.

מילדותו אוהד את קבוצות הכדורגל והכדורסל הפועל תל אביב.[2]

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכו המוזיקלית החל מייזלמן כמתופף בלהקת "קרח תשע" שפעלה בשנות ה-90, זאת לאחר שחבר לנעם רותם, אוהד קוסקי ורועי הדס. הלהקה, שהוציאה שני אלבומים, התפרקה לאחר 6 שנות פעילות אך התאחדה מאז למספר הופעות.

בפברואר 2004 חיפש שירים בנושא השואה, ומצא את הספרון "משל עצמי" ובו שיריו של הנער אברמק קופלוביץ' מגטו לודז'. מייזלמן פנה לאוהד קוסקי, שהלחין את כל שירי האלבום. כמו כן, נרתמו למלאכה הנגנים רועי הדס, עידן קגן, אייל תלמודי ודייוויד סטברו. האלבום הופץ ב-2005.

ב-2010 הקים יחד עם חבריו, בעז אלברט, חי שושן וטל גולדברג (כולם חברי תנועת דרור-ישראל) את להקת "אל המשורר". ב-2011 הוציאה הלהקה אלבום ראשון באותו השם, אל המשורר, המחייה את שיריו הנשכחים של חיים נחמן ביאליק. ב-2016 הוציאה את אלבומה השני "שני אדונים בשלג" המבוססת על יצירתו של המשורר ולדיסלב שלנגל מגטו ורשה.

קריירה חינוכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקביל לפעילותו המוזיקלית המוקדמת, החל מייזלמן לפעול כמדריך ורכז בתנועת הנוער העובד והלומד. ניהל מרכזים לנוער יוצא אתיופיה בעמותת "דרור בתי חינוך"[2] ובעשור השלישי של המאה ה-21 הוא פעיל כחבר בצוות הקינים הערבים בתנועה, בעיקר בג'סר א-זרקא ובפזורה הבדואית בנגב, ובמסגרת זו משתתף בהקמה של בתי ספר חדשים לילדי הפזורה.

לאורך השנים מייזלמן הדריך עשרות מסעות לפולין במרכז ההדרכה "המעורר". פעילותו זו הציבה אותו כאחד מהקולות הבולטים בתחום הדרכת השואה, והוא אף השתתף בסרט "מסע לפולין" של כאן חינוכית,[3] והתראיין רבות בתקשורת בנושא חשיבות הנחלת זיכרון השואה לדור הצעיר[4][5] הוא חבר הוועד המנהל של ארגון מדריכי המסעות לפולין. כמו כן, מרצה בנושאי תרבות, מוזיקה וזיכרון השואה. הרצאותיו אלה עוסקות בין היתר בפרויקטים המוזיקליים-חינוכיים אותם הוביל.

נוסף על אלה, פעיל מייזלמן בשיקום אנדרטאות שואה המנציחות קהילות בבתי עלמין ברחבי ישראל ובפולין, ופועל להנצחת קהילות יהודיות מתקופת השואה באמצעות סיורים בבתי העלמין בחולון ובגבעתיים ובמיזמים נוספים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]