אחותי היפה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחותי היפה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מרקו כרמל
הופק בידי דוד מנדיל, משה אדרי, לאון אדרי
תסריט מרקו כרמל ועמנואל פינטו
עריכה שמעון ספקטור
שחקנים ראשיים משה איבגי
אוולין הגואל
ריימונד אמסלם
נורמן עיסא
איתי תורג'מן
מוזיקה אבי בללי
צילום גיורא ביח
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בספטמבר 2011
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט עברית, ערבית מרוקאית
פרסים הסרט היה מועמד ל-11 פרסי אופיר וזכה בשניים: לשחקנית הראשית הטובה ביותר: אוולין הגואל ולשחקנית המשנה הטובה ביותר: ריימונד אמסלם.
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אחותי היפה הוא סרט קולנוע ישראלי בבימויו של מרקו כרמל משנת 2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראמה מגרשת את אחותה מארי מביתה, מאירוע ברית המילה לנכד. רוברט בעלה של ראמה מתנגד להתנהגות זו ונמשך למארי, ואף נפגש איתה מאחורי גבה של אשתו. הוא כועס על אשתו. ראמה מחוברת לאמונות חזקות ומסוגלת לראות נשמות של מתים. היא מחוברת לקיר בביתה המאפשר לה לקלוט מסרים מן העולם הבלתי נראה. היא מאכילה את הקיר במאפים מעשה ידיה, ומאמינה שכך תמנע קטסטרופה, למען הגנת יקיריה. הסרט פותח באווירה של הלוויה, ובה המת מתבונן באנשים שהגיעו להלווייתו, על מנת לאפשר לצופה להבין את סגנון היצירה. אחותה של ראמה קשורה בקשר אהבה עם עלי, דייג ערבי האוהב אותה אהבת נפש עמוקה ומקבל אותה בדיוק כפי שהיא ללא ביקורת. ראמה כועסת מאוד על מארי אחותה משום שגרמה מפח נפש לה, למשפחתה ובמיוחד לאביה. שהתבייש ללכת לבית הכנסת, בגלל הקשר עם עלי. קובי בנם של ראמה ורוברט עוסק במכירת סרטי מין ומכשירי מין, כדי להגביר את האהבה ביישוב, לפי דעתו. הוא מאוהב ברותי. אך היא מגלה את מעשיו המגעילים אותה. מתברר שמארי חולה מחלה סופנית, מארי עדיין מתעקשת לחזור לבית הוריה בו מתגוררת משפחת ראמה. היא מתחננת להיקבר ליד אימה בבית הקברות. אך ראמה לא מאפשרת לה. ועלי, בעלה של מארי קובר אותה מעבר לגדר, ליד קבר אימה. כאן מתחיל תהליך של מאבק בין ראמה ואחותה ליד הקבר. ובו הן חושפות מעט ומסתירות עוד יותר במערכת היחסים הסבוכה ביניהן. במקביל רוברט עובר תהליך של אמונה בקיר, וגוברת יכולתו לדמיין קשר מיני עם מארי. הדיאלוג בין האחיות מגיע לרגעים של תקשורת וכעס לחלופין. ואילו קובי מצליח להתקרב לרותי...

אודות ההפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופק בהשתתפותה של קרן הקולנוע הישראלי. את שיר הנושא של הסרט, "מהיום שהלכת", שרה בערבית מרוקאית, חגית יאסו, זוכת העונה התשיעית של תוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד". השיר הוא גרסת קאבר, שאותו שר במקור שמעון בוסקילה. יאסו לוהקה לסרט כחודש לאחר זכייתה ב"כוכב נולד".

השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם דמות שם שחקן
רוברט משה איבגי
ראמה אוולין הגואל
מארי ריימונד אמסלם
עלי נורמן עיסא
קובי איתי תורג'מן
רותי רותם זיסמן כהן
לבנה דקלה אלקסלסי
בן לולו רפי אמזלג
בוסקילה דוד אוחיון
פרחה שרונה אלימלך
הרב מבורך אלברט אילוז
דודיק אלכס סנדרוביץ'
אמא פרחה מימי אלימלך
חברה רותי שרית בר כהן
מורדוך הנכה מוריס כהן
סימה בן טולילה רחל אברג'יל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות