איב למפרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איב למפרט
Yves Lampaert
למפרט ב-2016
למפרט ב-2016
לידה 10 באפריל 1991 (בן 33)
איזחם, פלנדריה, בלגיה
גובה 180 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 75 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות רב גוני
קבוצה נוכחית קוויק סטפ
הישגי שיא אליפות בלגיה (2018)
אליפות בלגיה בנגד השעון (2017)
דווארס דור פלנדרן (2017, 2018)
מאזן מדליות
אליפות העולם
קבוצת דקונינק קוויק-סטפ
כסףריצ'מונד 2015נגד השעון הקבוצתי
זהבדוחה 2016נגד השעון הקבוצתי
זהבאינסברוק 2018נגד השעון הקבוצתי
מתחרה עבור בלגיהבלגיה בלגיה
אליפות אירופה
כסףאלקמאר 2019עלית גברים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איב למפרטהולנדית: Yves Lampaert; נולד ב-10 באפריל 1991) הוא רוכב אופני כביש בלגי בקבוצת דקונינק קוויק-סטפ. למפרט היה חלק מהסגל של דקונינק קוויק-סטפ בעת זכייתם במדליית הזהב באליפות העולם (נגד השעון הקבוצתי) ב-2016 ו-2018[1], ובמדליית הכסף ב-2015 והוא סגן אלוף אירופה לשנת 2019.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למפרט נולד ב-10 באפריל 1991 באיזחם שבמערב פלנדריה.

כחובבן, למפרט ניצח את אליפות בלגיה עד גיל 23 ב-2012.

טופ-ספורט פלנדרן (2013–2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

למפרט הצטרף לקבוצת טופ-ספורט פלנדרן מדרג הפרו קונטיננטל. הוא השתתף באליפות אירופה עד גיל 23, וסיים במקום ה-13 גם בנגד השעון וגם במרוץ הכביש. הוא סיים חמישי באליפות בלגיה בנגד השעון ובמקום ה-14 באליפות העולם עד גיל 23 בנגד השעון.

ב-2014, למפרט סיים רביעי בקורנה–בריסל–קורנה. הוא סיים חמישי באליפות בלגיה וניצח את קלאסיקת ויננדאל.

אטיקס קוויק סטפ (2015–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

למפרט בעת אליפות העולם בנגד השעון, 2017

למפרט הצטרף לקבוצת אטיקס קוויק סטפ מדרג ה-UCI World Tour. הוא ניצח את מרוץ שלושת הימים של ואן ווסט פלנדרן, למפרט גם את הקטע הראשון במרוץ. הוא סיים רביעי ברונדה ון זילנד. למפרט סיים במקום השביעי במונומנט פריז–רובה, שבע שניות אחרי תום בונן המנצח. הוא סיים תשיעי במרוץ רונד אום קלן ובמקום השני בטור ZLM. למפרט סיים שני באליפות בלגיה בנגד השעון, 42 שניות אחרי יורגן ואן דן ברוק המנצח. הוא סיים במקום ה-10 בקלאסיקת לונדון-סארי. למפרט היה חלק מסגל קבוצתו לאליפות העולם בנגד השעון הקבוצתי, ואף זכה עימם במדליית הכסף כשהם 12 שניות אחרי המנצחים, קבוצת BMC. בסוף העונה, למפרט סיים במקום השישי בפריז–טור.

בעונת 2016, למפרט סיים במקום החמישי באשבורן–פרנקפורט ובמקום השני באליפות בלגיה בנגד השעון, הפעם אחרי ויקטור קמפנרטס בהפרש של שלוש שניות בין השניים. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בגרנד טור כשנבחר לוואלטה אספנייה, התוצאות הטובות ביותר שלו במרוץ הן מקום 4 בקטע ה-19 ומקום 6 בקטע ה-13. הוא סיים שישי באליפות אירופה בנגד השעון, 1:01 אחרי ג'ונתן קאסטרוייחו המנצח. באליפות העולם, למפרט היה שוב מחלק קוויק סטפ לנגד השעון הקבוצתי, והפעם הם הצליחו לזכות במדליית הזהב, כשהם מקדימים את BMC (כסף) ואת אוריקה גרין אדג' (ארד). במקצה האישי, למפרט סיים במקום ה-7, 1:45 דקות אחרי טוני מרטין המנצח.

ב-2017, למפרט ניצח את דווארס דור פלנדרן ואת אליפות בלגיה בנגד השעון, לאחר שסיים בשנתיים הקודמות במקום השני. במקצה הכביש, סיים במקום השמיני. למפרט נבחר שוב לוואלטה אספנייה ואף ניצח את הקטע השני, בעקבות כך עלה למקום הראשון ולבש את החולצה האדומה בקטע הבא, אך הפסיד אותה באותה קטע לכריסטופר פרום. למפרט שימש בעיקר כפועל של מטאו טרנטין במרוץ, ובסופו של דבר סיים במקום ה-136. באליפות העולם, למפרט וקוויק סטפ סיימו במקום הרביעי בנגד השעון הקבוצתי. במקצה העלית גברים בכביש, למפרט סיים במקום ה-23. בסוף העונה, סיים שביעי בפריז–טור.

ב-2018, למפרט שיחזר את ההישג שלו משנה שעברה וניצח שוב את דווארס דור פלנדרן. הוא השתתף במרוץ ההאמר לימבורג וניצח אותו ביחד עם שאר קבוצת קוויק סטפ. למפרט איבד את תוארו כאלוף בלגיה בנגד השעון לאחר שסיים שלישי, אך ניצח את מקצה העלית גברים בכביש, כשהוא מקדים פיליפ ז'ילבר (מקום שני) ואת יספר סטויבן (מקום שלישי). הוא סיים במקום הרביעי באליפות אירופה ובמקום החמישי במרוץ המלחמה הגדולה, 13 שניות אחרי מיקל ראים המנצח. באליפות העולם, הוא וקוויק סטפ החזירו לעצמם את תואר "אלופי העולם בנגד השעון הקבוצתי" וזכו במדליית הזהב. הוא סיים שני במרוץ בינץ' - שימאי - בינץ'.

ב-2019 למפרט עשה עונת קלאסיקות טובה, כשסיים שביעי באומלופ הט ניוסבלד, חמישי בקורנה–בריסל–קורנה ו-11 בסטראדה ביאנקה. אך השיא הגיע כשסיים במקום השלישי בפריז - רובה, 13 שניות אחרי פיליפ ז'ילבר המנצח ונילס פוליט. הוא ניצח עם קבוצתו את מרוץ ההאמר לימבורג וניצח את הקטע השביעי בטור דה סוויס. הוא סיים במקום השני באליפות בלגיה בנגד השעון וסיים במקום ה-10 במרוץ הכביש. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בטור דה פראנס ובעיקר שימש כפועל של חברי קבוצתו. באליפות אירופה, למפרט סיים שביעי בנגד השעון ושני במקצה העלית גברים, כשהוא מפסיד לאליה ויוויאני בספרינט סיום. הוא סיים שלישי בטור של גרמניה וניצח את הטור של סלובקיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איב למפרט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ World Championship 2018, procyclingstats.com