יספר סטויבן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יספר סטויבן
Jasper Stuyven
סטויבן ב-2015
סטויבן ב-2015
לידה 17 באפריל 1992 (בן 32)
לוון, פלנדריה
גובה 186 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות רב גוני
קבוצה נוכחית טרק-סגפרדו
קבוצות עבר בונטראגר–ליווסטרונג (2012–2013)
הישגי שיא
מילאנו–סן רמו (2021)
אומלופ הט ניוסבלד (2020)
קורנה–בריסל–קורנה (2016)
הטור של גרמניה (2019)
www.jasperstuyven.be
מאזן מדליות
מתחרה עבור סלובקיהסלובקיה סלובקיה
אליפות העולם
זהבמוסקבה 2009עד גיל 19
ארדאופידה 2010עד גיל 19
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יספר סטויבןהולנדית: Jasper Stuyven; נולד ב-17 באפריל 1992) הוא רוכב אופני כביש בלגי בקבוצת טרק-סגפרדו. סטויבן הוא מנצח המונומנט מילאנו–סן רמו ב-2021, אומלופ הט ניוסבלד (2020) וקורנה–בריסל–קורנה ב-(2016).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטויבן נולד בלוון שבפלנדריה.

בתור חובבן, הוא ניצח את אליפות העולם באופני כביש עד גיל 19 בשנת 2009. שנה לאחר כך, הוא זכה במדליית הארד באותה התחרות.

בונטראגר - ליווסטרונג (2012–2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012, הצטרף סטויבן לקבוצת בונטראגר ליווסטרונג מדרג הקונטיננטל. ב-2013, הוא ניצח את מרוץ הוואלטה אלנטחו בפורטוגל, לאחר שגם ניצח את הקטע הראשון במרוץ. סטויבן גם ניצח את קטגוריית הנקודות וקטגוריית הרוכב הצעיר במרוץ. הוא ניצח קטע בטור של ביוק בקנדה. לקראת סוף העונה, הוא סיים שלישי במרוץ Grote Prijs Jef Scherens.

טרק פאקטורי רייסינג (2014–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2014, הצטרף סטויבן לקבוצת טרק פאקטורי רייסינג מדרג ה-UCI World Tour. הוא סיים שישי באליפות בלגיה וערך את הופעת הבכורה שלו בגרנד טור בוואלטה אספנייה, סטויבן סיים רביעי שלוש פעמים (לא כולל בנגד השעון הקבוצתי), בקטע ה-2, ה-5 וה-17.

ב-2015 השתתף שנית בוואלטה אספנייה והפעם גם הצליח לנצח קטע, כשבקטע ה-8 הקדים את פייו בילבאו ואת קווין רזה (אנ') בספרינט המוני וניצח את השלב. סטויבן לא זינק לשלב למחרת ובכך פרש מהמרוץ.

בעונת 2016, סטויבן המשיך להשתפר וסיים תשיעי באומלופ הט ניוסבלד. אך למחרת רשם סטויבן את אחד מההישגים הגדולים בקריירה שלו עד כה, כשניצח את מרוץ הקורנה–בריסל–קורנה לאחר בריחת יחיד, כשהוא מקדים את הפלוטון ב-17 שניות. הוא סיים חמישי ב-E3 הרלבקה. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בטור דה פראנס והתוצאות הטובות ביותר שלו היו מקום 6 בקטע ה-11 וה-21.

ב-2017, סטויבן הצליח לשפר את מיקומו משנה שעברה וסיים שמיני באומלופ הט ניוסבלד. הוא לא הצליח לשחזר את ההישג שלו משנה שעברה כשסיים שני בקורן–בריסל–קורן, לאחר שהפסיד לפטר סאגאן. הוא סיים רביעי במונומנט פריז–רובה, לאחר שהיה חלק מקבוצה של 5 רוכבים ששרדה עד הסיום. הוא סיים שביעי במרוץ אשבורן–פרנקפורט וערך את הופעת הבכורה שלו בג'ירו ד'איטליה, לאורך המרוץ, סטויבן היה קרוב לניצחון מספר פעמים. הוא סיים שביעי בקטע ה-1 ושלישי בקטע ה-2, לאחר רוברטו פרארי (אנ') ואנדרה גרייפל. הוא סיים תשיעי בקטע ה-5, חמישי בקטע ה-7, תשיעי בקטע ה-12 ושלישי בקטע ה-13, לאחר סם בנט ופרננדו גאביריה. אך סטויבן היה הכי קרוב לניצחון בקטע ה-6, לאחר שהפסיד לסילבן דילייר (אנ') בספרינט סיום בין השניים וסיים שני. סטויבן הצליח לסיים שני בקטגוריית הנקודות עם 192 כאלו, 133 פחות מפרננדו גאביריה שניצח במרוץ[1]. הוא סיים שלישי באליפות בלגיה ובבינקבנק טור, כשבמרוץ השני הוא גם ניצח את הקטע האחרון. הוא סיים שביעי בקלאסיקת המבורג וחמישי בקלאסיקת בריסל.

בעונת 2018 סטויבן רשם לא מעט הישגים, זה התחיל כשעוד פעם היה קרוב לניצחון באומלופ הט ניוסבלד, אך סיים רק במקום הרביעי. הוא סיים במקום העשירי במונומנט מילאנו–סן רמו ולאחר מכן התחרה בקלאסיקות האביב בבלגיה, הוא היה דומיננטי בכולם אך לא הצליח לנצח אף אחת מהן, כשסיים 6 ב-E3 בינקבנק קלאסיק, 9 בגנט–וייפלחם, 10 בדווארס דור פלנדרן, שביעי ברונדה ון פלנדרן וחמישי בפריז - רובה. הוא סיים שוב במקום השלישי באליפות בלגיה ונבחר שוב לטור דה פראנס, כשהתוצאה הטובה ביותר שלו היא מקום 3 בקטע ה-14, 6 שניות לאחר עומאר פראילה (אנ') המנצח, כשגם ז'וליאן אלאפיליפ מקדים אותו בקרב על המקום השני. הוא ניצח את הקטע הרביעי בבינקבנק טור, לאחר שהקדים את קיילב יואן וזדנק שטיבר בספרינט המוני. סטויבן לבסוף סיים במקום ה-10 הכללי במרוץ, 50 שניות לאחר המנצח מאטיי מוחוריץ' (אנ'). הוא סיים שני בקלאסיקת בריסל, לאחר פסקל אקרמן בספרינט המוני. הוא סיים שלישי בגרנד פרי קוויבק, לאחר גרג ואן אוורמאט ומייקל מת'יוס המנצח. לאחר מכן חזר סטויבן להתחרות בבלגיה וניצח את מרוץ גרנד פרי וואלני ואת Grote Prijs Jef Scherens, עוד בבלגיה, סטיבן סיים שלישי במרוץ קמפיונשפ ואן פלנדרן ועשירי בטור דה יורומטרופל.

סטויבן במהלך טור דה פראנס 2019

ב-2019 רשם סטויבן תחילת עונה פושרת, כשלא בלט בקלאסיקות האביב אך הוא עדיין נבחר לטור דה פראנס. גם פה סטויבן היה קרוב לניצחון לא מעט פעמים, כשסיים 7 פעמים בתוך העשירייה הראשונה. התוצאה הטובה ביותר שלו הייתה מקום 3 בקטע ה-3. הוא סיים רביעי בקלאסיקת לונדון-סארי וניצח את הטור של גרמניה, שמנה 4 קטעים. התוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ הייתה מקום 2 בקטע ה-3, לאחר שהפסיד לקספר אסגרן בספרינט סיום בין שניהם. הוא סיים חמישי בקלאסיקת בריסל ובגרנד פרי קוויבק, הוא סיים שישי בגרנד פרי דה פורמייה. הוא סיים שני בגראנד פרי דה וואלני, 2 שניות לאחר קריסטס ניילנדס (אנ') שניצח מבריחת יחיד. סטויבן המשיך להתקרב לניצחון, כשסיים שלישי בטור דה יורומטרופול ושישי בבינץ'–שימאי–בינץ', אך לבסוף לא הצליח לסיים את 2019 עם ניצחון.

ב-2020, הצליח סטויבן לנצח את מרוץ אומלופ הט ניוסבלד לראשונה, כשהוא גובר על איב למפרט בספרינט סיום. הוא סיים חמישי בקורנה–בריסל–קורנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יספר סטויבן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]