איגוד לשכות המסחר והתעשייה בגרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איגוד לשכות המסחר והתעשייה בגרמניה
Deutscher Industrie- und Handelskammertag
תחום Activities of business and employers membership organisations, המגזר השלישי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון Haus der Deutschen Wirtschaft עריכת הנתון בוויקינתונים
יושב ראש Otto Wolff von Amerongen, Eric Schweitzer עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1861–הווה (כ־163 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.dihk.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ישיבה של האיגוד בבון, 1961
בול שיצא בגרמניה לציון 150 שנה להקמת האיגוד

איגוד לשכות המסחר והתעשייה בגרמניהגרמנית: Deutscher Industrie und Handelskammertag, בראשי תיבות: DIHK), הוא ארגון-גג של לשכות מסחר ותעשייה אזוריות בגרמניה וברחבי העולם, שנועד לקדם את קשרי הכלכלה של גרמניה עם מדינות שונות.

פעילות הארגון בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון הוקם ב-15 במאי 1861. כיום משתייכות לארגון ה-DIHK כל לשכות המסחר והתעשייה ברחבי גרמניה (ה-IHKs), בהן חברים, על פי חוק, כל עסק וכל מפעל בגרמניה (מלבד פרילנסרים, אומנים ועסקים חקלאיים). האיגוד מייצג מעל שלושה מיליון מפעלים ועסקים גרמניים, קטנים וגדולים; לשכת המסחר הגדולה ביותר היא זו של מינכן, המייצגת מעל 350 אלף מפעלים ועסקים. מרכז האיגוד ממוקם בבית גרמניה, ברלין.

במקביל מתפקד ה-DIHK בראש הרשת הכלל-עולמית של לשכות מסחר דו-לאומיות גרמניות - AHKs, הכוללות 120 משרדים ב-80 מדינות ברחבי העולם. DIHK והלשכות החוץ-גרמניות נועדו לקדם את היחסים הכלכליים הדו-לאומיים של גרמניה עם מדינות אלו.

הלשכות ברחבי העולם מספקת מגוון רחב של שירותים לחברות המצטרפות אליהן, בהם מידע עדכני על שווקים חדשים הקשורים בגרמניה, הנפקת רשימות של כתובות ועזרים, שיווק, ייעוץ עסקי וסיוע באיתור מפיץ או שותף אסטרטגי.

פעילות הארגון בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה היא ארגון שנועד לקדם את קשרי הכלכלה של גרמניה וישראל, ופועל כחלק מארגונים דו-לאומיים דומים של DIHK ברחבי העולם.

הלשכה נוסדה בישראל ב-1967, וב-1995 זכתה להכרה רשמית על ידי ארגון ה-DIHK. הלשכה מהווה מוקד שירותים בו מצטלבות דרכיהן של חברות ישראליות וגרמניות מכל ענפי המשק. חברות ישראליות רבות הצטרפו ללשכה לאורך השנים, מגמה המשקפת את חשיבותה של גרמניה כמעצמה כלכלית מובילה באיחוד האירופי וכבת-ברית של ישראל באיחוד.

משרדי הלשכה ממוקמים בתל אביב. נשיאי הלשכה הנבחרים הם לרוב אנשי עסקים ותעשייה. בשנת 2000 נבחר לתפקיד הדיפלומט אבי פרימור. כיום מכהן מיכאל פדרמן כנשיא הלשכה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]