איך פגשתי את אמא (עונה 1)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העונה הראשונה של איך פגשתי את אמא, סיטקום אמריקני שנוצר על ידי קרטר בייס וקרייג תומאס, עלתה לראשונה ב-CBS בארצות הברית ב-19 בספטמבר 2005 והסתיימה ב-15 במאי 2006. את העונה ביימה פמלה פריימן והפיקו בייס ותומאס הפקות ופוקס המאה ה-20 טלוויזיה. העונה מורכבת מ-22 פרקים שכל אחד מהם אורך בערך 22 דקות.

העונה מציגה את טד מוסבי (שמדובב על ידי בוב סאגט) בשנת 2030 כשהוא מושיב את בתו ובנו כדי לספר להם את הסיפור כיצד פגש את אמם. הסיפור מתחיל בשנת 2005 עם טד (ג'וש רדנור) כאדריכל רווק בן 27 שחי במנהטן עם שני חבריו הטובים מהקולג': מרשל אריקסון (ג'ייסון סיגל), סטודנט למשפטים, ולילי אולדרין (אליסון הניגן), גננת שיצאה עם מרשל כמעט תשע שנים עד שהוא הציע לה נישואין. האירוסין שלהם גורמים לטד לחשוב על נישואין ולמצוא את הנפש התאומה שלו, למרות הגועל של חברו הטוב, ברני סטינסון (ניל פטריק האריס). טד מתחיל בחיפושים אחר נפשתו התאומה ופוגש את הכתבת הצעירה והשאפתנית, רובין שרבטסקי (קובי סמולדרס), שהוא מתאהב בה במהרה. עם זאת, רובין לא רוצה למהר למערכת יחסים והשניים מחליטים להיות חברים. עם זאת, רובין מתחיל לפתח רגשות כלפי טד בזמן שהוא מתחיל לצאת עם אופה, ויקטוריה. כאשר היא עוברת לגרמניה למלגה קולינרית, טד משכנע את רובין להאמין שהיא נפרדה ממנו והוא ורובין התמזמזו. כתוצאה מכך, ויקטוריה נפרדת מטד ורובין מתחילה להתרחק ממנו, אם כי בסופו של דבר הם מיישבים זאת ורובין סולחת לטד. ככל שתאריך החתונה שלה מתקרב, לילי מתחילה לתהות אם היא פספסה הזדמנויות בגלל מערכת היחסים שלה עם מרשל ומחליטה להמשיך במלגת אמנות בסן פרנסיסקו, ולדחות את אירוסיה בתהליך. בסוף העונה, מרשל נראה נראה שומם ואומלל, ואילו טד ורובין מסכימים לנהל מערכת יחסים.

לעונה נתנו ביקורות מעורבות. באתר הביקורות Rotten Tomatoes דיווחו כי 60% מתוך 15 המבקרים העניקו לעונה ביקורת חיובית.[1] למרות הביקורות המעורבות, התוכנית הופיעה בכמה רשימות מיטביות בטלוויזיה, כולל מגזין טיים ושיקגו טריביון.[2][3] העונה צברה בממוצע 9.47 מיליון צופים בארצות הברית לכל פרק. מתוך כל התוכניות הרגילות ששודרו בפריים טיים במהלך עונת הטלוויזיה האמריקאית 2005–2006, היא מוקמה במקום ה-51 מתוך 156, לפי מדד נילסן.[4] 10.94 מיליון צופים צפו בפיילוט, בעוד ש-8.64 מיליון צופים צפו בסוף העונה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמישה שחקנים מגלמים חמש דמויות ראשיות: ג'וש רדנור מגלם את טד, אדריכל צעיר שמחפש את אשתו לעתיד. ג'ייסון סיגל ואליסון הניגן מגלמים את מרשל אריקסון ולילי אלדרין, בהתאמה, זוג שזה עתה התארס. קובי סמולדרס מגלמת את רובין שרבטסקי, כתבת שאפתנית שטד מתאהב בה. את ברני סטינסון, חברו הטוב ביותר של טד ורודף נשים, מגלם ניל פטריק האריס. העונה הציגה כמה שחקנים חוזרים, ביניהם לינדסי פונסקה ודייוויד הנרי כילדיו של טד ואשלי ויליאמס (אנ') בתפקיד ויקטוריה, מושא אהבתו של טד במחצית השנייה של העונה. פרק הפיילוט קיבל עם מועמדות לפרס הפיילוט הקומי הטוב ביותר על ידי ה-Casting Society of America.[5]

איך פגשתי את אמא קיבלה השראה מרעיון של קרטר בייס ושל קרייג תומאס "לכתוב על החברים שלנו ועל הדברים המטופשים שעשינו בניו יורק".[6] השניים שאבו מחברותם ביצירת הדמויות. טד מבוסס באופן רופף על בייס, ומרשל ולילי מבוססים באופן רופף על תומאס ואשתו. אשתו של תומאס, רבקה, נרתעה בתחילה מדמות המבוססת עליה, אך הסכימה אם יוכלו לגרום להניגן לשחק אותה.[7][8] רדנור וסיגל היו לא ידועים יחסית, אך סמולדרס, שחקנית אחרת לא ידועה יחסית, לוהקה לתפקידה של רובין לאחר שג'ניפר לאב יואיט דחתה את התפקיד לטובת תפקידה בתור מלינדה גורדון בסדרה הלוחשת לרוחות.[9] בייס ותומאס העירו על הליהוק שלה באמירה, "תודה לאל שעשינו כך ממיליון סיבות... כשטד ראה אותה לראשונה, אמריקה ראתה אותה לראשונה - הסקרנות בנוגע לנושא זה הובילה את התוכנית קדימה והשאירה את הסדרה בחיים".[10]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]


שחקנים חוזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה קיבלה ביקורות מעורבות ממבקרי טלוויזיה. Metacritic העניק לה ציון של 69 מתוך 25 ביקורות שנאספו, מה שמסמן "ביקורות חיוביות בדרך כלל".[11] מבקרים רבים השוו את הסדרה לסיטקום חברים שנגמר זמן קצר לפני תחילת הסדרה, כאשר חלקם כינו את איך פגשתי את אמא "יורש ראוי" לסדרה ואחרים כינו אותה כ"חיקוי לסדרה".[2] ג'יימס פוניווזיק ממגזין טיים ציין כי "רק כמה פרקים אחרי שהסדרה יצאה, הכותבים ידעו את הדמויות האלה מכל היבט אפשרי". עם זאת, פוניווזיק זלזל בקריינותו של טד העתידי, ותיאר אותה כ"הסחת דעת גימיקית". האל בוידקר מ אורלנדו סנטינל לא הסכים לכך ואמר כי "הטוויסט צריך לגרום לצופים להמשיך לצפות בסדרה" ומשבח את חמשת השחקנים המובילים ואומר עליהם ש"לא ניתן לעמוד בפניהם".[12] דאג אלפמן משיקגו סאן-טיימס, שזלזל בתסריט ותיאר אותו כ"מעט יותר מסדרת בדיחות זולות".[13]

רוברט ביאנקו מ-USA Today שיבח את "הקאסט המשובח" וה"תסריט ההומוריסטי", וכינה את הסדרה "ההמצאה ביותר של הסדרות החדשות באותה השנה".[14] הניו יורק טיימס אמר כי "התוכנית הייתה נעימה לצפייה, בעלת פוטנציאל להשתפר, אך לא "תחולל מהפכה" בנושא הסיטקומים או תפתח תופעת תרבות פופ".[15] צ'רלי מקולום מסן חוזה מרקורי ניוז כותב כי איך פגשתי את אמא היה מועמד ראשי כדי להחליף את חברים בקטגוריית הסיטקומים, כשהוא משבח את התוכנית כ"משהו עם שנינות אמיתית וקסם לא מבוטל". הוא שיבח את הכותבים על כך ש"נתנו סיבוב רענן לנוסחה של הסיטקום" וחזה כי "התוכנית יכולה להיות פריצת דרך יצירתית ובלתי צפויה בקרב הקהל".[16]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הייתה מועמדת לארבעה פרסים, וזכתה בשניים. שתי הזכיות היו בפרסי האמי של הפריימטיים ה-58, שם זכתה הסדרה בפרסי האמנות המצטיינת לסדרה רבת-מצלמות ובסינמטוגרפיה המצטיינת לסדרה רבת-מצלמות.[17] בנוסף, הסדרה הייתה מועמדת לפרסי בחירת הקהל לקומדיה הטלוויזיונית החדשה המועדפת [18] והוכרה על ידי ה-Casting Society of America כסדרה עם הליהוק הטוב ביותר של פרקי הפיילוט בקומדיה.[5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

CBS שידרה לראשונה את הסדרה בארצות הברית ב-19 בספטמבר 2005. באופן בינלאומי, התוכנית שודרה לראשונה בבריטניה ב-BBC Two ב-7 במאי 2006,[19] והיא משודרת על ידי Citytv בקנדה[20] ו-Seven Network באוסטרליה.[21] העונה ראשונה הופצה בארצות הברית.[22]

העונה יצאה ב-DVD בארצות הברית תחת השם "How I Met Your Mother Season One" עם כותרת המשנה "סיפור אהבה הפוך" ב-21 בנובמבר 2006 בתור סט של שלושה דיסקים.[23] ה-DVD הפך את רוחב המסך המקורי לתבנית מסגרת מלאה 4:3, ולא פורסמה שום גרסה בעלת מסך רחב.[24] כל פרק בעונה זו זמין להזרמה ברשת נטפליקס ואמזון פריים וידאו וניתן לרכוש אותו מחנות האייטונס האמריקאית.[25]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 פיילוט פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 19 בספטמבר 2005 10.94[26]
לאחר שחברו הטוב ביותר, מרשל, מציע נישואין לחברתו לילי, טד מבקש מחברו ברני, שיעזור לו למצוא את 'האחת' למרות ההתנגדות של ברני לנישואים. ברני מסדר לו דייט עם רובין שרבטסקי שאותה הם פגשו בבר הרגיל שלהם, בר מק'לרנס, אך טד מפחיד את רובין כשהוא בטעות חושף את אהבתו אליה כבר בדייט הראשון. בינתיים, מרשל מכה בטעות את לילי בעיניים עם פקק השמפניה לאחר שהתארסו, דבר שמכריח אותה ללבוש רטייה.
2 2 ג'ירפה סגולה פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 26 בספטמבר 2005 10.40[27]
בניסיון לתקן את מצבו עם רובין, טד מנהל איתה מערכת יחסים "סתמית" על ידי הזמנתה לסדרת מסיבות. מרשל מנסה לכתוב מאמר חוקי חשוב בן 25 עמודים, אך המסיבות של טד ורצונה של לילי לאחר האירוסין מסיחות את דעתו. בינתיים, ברני מנסה לסיים מערכת יחסים שהוא התחיל בלי לדעת.
3 3 הטעם המתוק של החירות פמלה פרימן פיל לורד וכריסטופר מילר 3 באוקטובר 2005 10.44
טד מסכים לאפשר לברני לשבש את שגרת חייו על ידי כך שהוא יבצע איתו טיול מאולתר לשדה התעופה שמוביל בסופו של דבר את הצמד לפילדלפיה ולבעיות עם אבטחת שדות תעופה. בינתיים, לילי ורובין יוצאות לשתות, אבל לילי מתחילה לקנא כשהיא לא מצליחה עם גברים כמו שרובין מצליחה, ומאשימה בכך את טבעת האירוסין שלה. מרשל נוסע בין שני המצבים בניסיון לתקן את בעיות הקבוצה.
4 4 שובה של החולצה פמלה פרימן קורטני קנג 10 באוקטובר 2005 9.84
החיפוש המתמשך של טד אחר 'האחת' מוביל אותו להביט בעברו כדי להצית מחדש להבות ישנות. לרוע המזל, האישה שהוא חושב עליה היא אותה אישה שנפרד ממנה לפני שנים ביום הולדתה, והיא עדיין כועסת עליו על כך. בינתיים, ברני נותן חובות לרובין, המגישה של חברת "חדשות מטרו אחת", להחליק מילים או ביטויים מפוקפקים במהדורת החדשות היומית שלה בתמורה לכסף. למרות זאת רובין מתחילה להעריך יותר את חשיבות תפקידה.
5 5 או-קיי, אדיר פמלה פרימן כריס האריס 17 באוקטובר 2005 10.14
רובין מזמינה את הקבוצה למועדון, אך מרשל ולילי מחליטים לסרב ולארח מסיבת יין וגבינה בניסיון להתנהג כבוגרים יותר. עם זאת, מרשל ולילי משתעממים במהירות, ונמלטים ממסיבתם כדי להצטרף לשאר חברי הקבוצה במועדון, שם הם מגלים שרובין נמצאת בחוץ, ולא מצליחים לחזור למועדון. בינתיים טד וברני חווים אירועים בלתי צפויים בזמן שהם במועדון.
6 6 הדלעת הזנותית פמלה פרימן ברנדה הסואה 24 באוקטובר 2005 10.89
מרשל ולילי נרגשים להשתתף בתחרות התחפושות הזוגית בבר הרגיל שלהם. מצד שני, הסירוב של רובין להתלבש בתלבושת זוגית עם החבר שלה מעורר לחץ על הזוגיות החדשה שלהם. בינתיים, טד מבצע את ביקורו השנתי במסיבת ליל כל הקדושים על הגג של הבניין שלהם בחיפוש אחר אישה שפגש לפני שלוש שנים.
7 7 שדכנית פמלה פרימן סאם ג'ונסון וכריס מרסיל 7 בנובמבר 2005 10.55
רובין מכוונת את טד הספקן לשירות שידוכים מקוון עם אחוזי הצלחה של 100%. כאשר השירות נותן לטד אפס התאמות, טד לוקח מידע מהמחשב של השדכנית כדי לבקר אצל רופאת עור מאורסת במאמץ לחסל את התחזית שהשדכנית אמרה לו, שאין נשים בשבילו. בינתיים, מרשל ולילי הופכים לאובססיביים כאשר הם רודפים אחר מבקר מוזר ולא שגרתי הנמצא בדירתם.
8 8 הדו-קרב פמלה פרימן גלוריה קלדרון קלט 14 בנובמבר 2005 10.35
כאשר לילי מחליטה לעבור רשמית לדירתם של מרשל וטד, ברני מזהיר את טד כי הם בסופו של דבר יגרמו לו לעבור דירה. כאשר טד מגלה שלילי החליפה את הפרקולטור האהוב עליו, אך ההרוס, בפרקולטור חדש לגמרי, הוא מתחיל לחשוב שברני צודק. בינתיים, ברני ממציא חוק היכרויות חדש הנקרא "חוק הלימונים" ומנסה לשכנע אחרים להשתמש בו.
9 9 בטן מלאה בתרנגול הודו פמלה פרימן פיל לורד וכריסטופר מילר 21 בנובמבר 2005 10.29
מרשל ולילי מבקרים את משפחתו של מרשל במינסוטה לחג ההודיה, אך לילי מרגישה לא במקום עם המשפחה הגדולה, הרועשת והרמבונטית. בינתיים, רובין וטד מופתעים למצוא את ברני כמתנדב השנה בבית מרק מקומי. טד מופתע עוד יותר כשהוא מתחיל לחשוף מעשים לא אתיים המתרחשים מאחורי הקלעים של הצדקה.
10 10 תקרית האננס פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 28 בנובמבר 2005 12.27
לאחר שטד מתעלף אחרי לילה פרוע במיוחד בעיר, הוא מתעורר למחרת בבוקר עם קרסול נקע, ז'קט שרוף, אישה במיטתו ואננס בחדרו. הוא לא מסוגל להיזכר בכל מה שהתרחש במהלך הערב, הוא מבקש מחבריו ומהאישה במיטתו, טרודי, למלא אותו בדברים שקרו בלילה.
11 11 הלימוזינה פמלה פרימן סאם ג'ונסון וכריס מרסיל 19 בדצמבר 2005 10.36
לכבוד ראש השנה, מפתיע טד את חבריו בכך שהוא שוכר לימוזינה שתביא אותם לטיול דרך חיי הלילה של ניו יורק. רובין מביאה את החבר החדש שלה, ולשאר חברי הקבוצה יש מסיבה מועדפת שכל אחד רוצה להשתתף בה לפני שהלילה נגמר. עם התקדמות הלילה, הקבוצה אוספת ומאבדת אנשים כאשר הלימוזינה עוברת בעיר. ככל שהשעון מתקרב לחצות הלילה, הלימוזינה נתקעת בתנועה בדרך למסיבה האחרונה.
12 12 החתונה פמלה פרימן קורטני קנג 9 בינואר 2006 11.49
ההחלטה של טד להביא את רובין כדייט שלו לחתונה של חבר מביאה לוויכוח בין הכלה לחתן שמסיים בפתאומיות את החתונה. טד ומרשל מנחמים את החתן והכלה ומפצירים בהם לחדש את החתונה. הם מסכימים, אך הזדמנות של הרגע האחרון בעבודה של רובין גורמת לה לבטל במפתיע, ולהשאיר את טד לבד.
13 13 תופים, בבקשה פמלה פרימן גלוריה קלדרון קלט 23 בינואר 2006 10.82
טד מגלה שהוא נמשך לאישה מסתורית שהוא פגש בחתונה. לאחר שלא הצליח למצוא אותה למחרת בבוקר, טד מגייס את עזרתו של ברני במאמץ לאתר אותה. בינתיים, רובין מגלה שעזבה את העבודה מוקדם וראתה את טד ואת האישה המסתורית יחד אמש, ועליה להתעמת עם רגשותיה שלה כלפי טד.
14 14 זיפ, זיפ, זיפ פמלה פרימן ברנדה הסואה 6 בפברואר 2006 10.94
לאחר שהסכימו בתחילת הקשר לקחת את הדברים לאט, טד וויקטוריה משנים בפתאומיות את מסלולם כאשר הם מגלים שוויקטוריה תצא מחוץ לעיר בזמן חגיגות החודש שלהם. כשהם חווים סדרת אבני דרך, מרשל ולילי תוהים אם למערכת היחסים הארוכה שלהם אין אבני דרך נוספות. בינתיים, רובין מחליטה להיות ה"אח" של ברני לערב בילוי יחד.
15 15 ערב משחקים פמלה פרימן כריס האריס 27 בפברואר 2006 9.82
כאשר לילי מצליחה לפגוש את חברתו הראשונה של ברני, שאנון, כל החבורה מספרת את הרגעים המביכים ביותר שלהם כדי לשכנע את ברני לסיים לדבר על מערכת היחסים הראשונה שלו. כשברני יצא עם שאנון, הוא היה חבר מסור. עם זאת, כששאנון ממציאה סיפור על מנת לעזוב את ברני לאדם עשיר יותר ולבוש טוב יותר, ברני משנה את השקפתו על החיים כדי להפוך למי שהוא היום.
16 16 קאפקייק פמלה פרימן מריה פרארי 6 במרץ 2006 10.15
כשם שהמצב הולך טוב בין טד לוויקטוריה, מציעים לוויקטוריה הזדמנות מפתיעה אך מדהימה להיות עוזרת במכון קולינרי בגרמניה. כאשר בני הזוג דנים בכדאיותם של מערכות יחסים למרחקים ארוכים, מרשל ולילי מזכירים את התקופה בה לילי למדה אמנות בפריס, אך כאשר הם מספרים את סיפורם, הם מגלים כי איש מהם לא ידע את כל האמת.
17 17 חיים במחיצת הגורילות פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 20 במרץ 2006 9.80
למרשל ולילי יש ויכוח על תפקידו החדש של מרשל במשרד של ברני, שלטענת לילי משפיע לרעה על ערכיו. בינתיים, טד מרגיש אשמה על כך שהוא לא שלח לוויקטוריה חבילות רבות כמו שהיא שלחה לו, ומבקש מרובין עצות לשמירה על מערכת היחסים שלו למרחקים ארוכים. באותו ערב, כאשר טד מפחד שוויקטוריה תיפרד ממנו, הוא מקבל שיחה מרובין שמבקשת לבלות.
18 18 שוב דבר טוב לא קורה אחרי שתיים בלילה פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 10 באפריל 2006 7.65
כאשר טד מקבל מסר מבשר רעות מוויקטוריה ובו היא אומרת שהיא רוצה "לדבר", טד משתכנע שהיא עומדת להיפרד ממנו. באותו ערב, רובין מזמינה את טד לדירה שלה כדי לבלות. לילי ומרשל מנסים להניא את טד מללכת, אך מבלי משים נותנים לו עוד סיבה ללכת. בינתיים, ברני מנסה לשכנע את לילי ומרשל להצטרף אליו ל"בילוי אגדי".
19 19 מרי המזכירה המשפטית פמלה פרימן כריס האריס 24 באפריל 2006 7.60
רובין מזמינה את הקבוצה לטקס חלוקת פרסים, ובו מכבדים אותה בגלל מהדורות החדשות שלה. בטקס, ברני משכנע את טד שהדייט שלו הוא למעשה עם זונה ששכר, ואילו טד מתקשה לראות את רובין עם עמיתה לעבודה.
20 20 נשף הסיום הכי טוב אי-פעם פמלה פרימן אירה אונגרליידר 1 במאי 2006 7.24
כאשר מקום החתונה החלומית של לילי ומרשל נפתח פתאום חודשיים לפני תאריך החתונה המתוכנן שלהם, הזוג ממהר להחליט על סידורי חתונה. כדי לצפות בתצוגה מקדימה של הלהקה שהם שוקלים להעסיק, הקבוצה מתגנבת לנשף התיכון בו מופיעה הלהקה. בזמן שהם רוקדים לשירי הלהקה, טד ורובין מחליטים לנסות לתקן את החברות שלהם.
21 21 חלב פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 8 במאי 2006 8.07
שירות השידוכים סוף סוף חוזר עם התאמה לטד, אך הוא שם את הדייט שלו עם "האישה המושלמת" שלו בהמתנה כשהוא מחליט אם עדיין יש לו רגשות כלפי רובין. במשרד, מבקש ברני את עזרתו של מרשל למתוח אדם שעובד בבניין שמעבר לרחוב. בינתיים, לילי מגישה בקשה למלגת אמנות בסן פרנסיסקו מבלי לספר למרשל, אף שהיא עלולה להרוס את תוכניות החתונה שלהם.
22 22 קדימה! פמלה פרימן קרטר בייס וקרייג תומאס 15 במאי 2006 8.64
טד מחליט בסופו של דבר שהוא רוצה לרדוף אחרי רובין במקום אחרי האישה בשירות השידוכים, ובסופו של דבר מנסה לזכות בלבה בכך שהוא עושה מאמצים רבים לרומנטיקה. בינתיים, מרשל דואג מיחסיו עם לילי כשהוא נודע לקבלתה למלגת האמנות בסן פרנסיסקו. בעוד טד מנסה ללמוד ריקוד גשם כדי להרשים את רובין, מרשל מגלה שלילי עזבה אותו למלגת האמנות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "How I Met Your Mother Season 1 Reviews". Rotten Tomatoes. נבדק ב-30 במאי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Poniewozik, James (16 בדצמבר 2005). "Best of 2005: Television". Time Magazine. Time Inc. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Ryan, Maureen (14 בדצמבר 2006). "The Top 10 shows of 2006 (and 10 runners up)". Chicago Tribune. Tribune Company. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "2005–06 primetime wrap". The Hollywood Reporter. Prometheus Global Media. 26 במאי 2006. אורכב מ-המקור ב-16 ביולי 2008. נבדק ב-18 בספטמבר 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 "Artios Awards - 2006". אורכב מ-המקור ב-2 בנובמבר 2013. נבדק ב-13 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "TV Summer School: How to Create and Run a Successful Sitcom". E! Online. E! Entertainment. 6 באוגוסט 2007. אורכב מ-המקור ב-29 ביוני 2011. נבדק ב-11 בנובמבר 2009. let's write about our friends and the stupid stuff we did in New York. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Alyson Hannigan – "How I Met Your Mother" Sitcom – William S. Paley TV Fest". Whedon. 28 במרץ 2006. נבדק ב-13 בפברואר 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Ryan, Maureen (27 באפריל 2006). "Craig Thomas: 'Sitcoms used to be about something'". Chicago Tribune. Tribune Company. I’m like the Marshall character, I’ve been with my wife since freshman year of college. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Aguilera, Leanne (3 בפברואר 2014). "Jennifer Love Hewitt Turned Down How I Met Your Mother?! (Plus, Series Finale Secrets Revealed...)". E! Online. E! Entertainment. נבדק ב-4 בפברואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Stransky, Tanner (13 במאי 2013). "'HIMYM' unveils the mother! The creators answer your burning questions". Entertainment Weekly. Time Warner. נבדק ב-13 במאי 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ "How I Met Your Mother: Season 1". Metacritic. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Boedeker, Hal (18 בספטמבר 2005). "A comic oasis of new fall series". The Orlando Sentinel. The Tribune Company. אורכב מ-המקור ב-30 באוקטובר 2005. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Elfman, Doug (19 בספטמבר 2005). "If you can't stand bad sitcoms, hold out for Fox's 'Kitchen'". Chicago Sun-Times. אורכב מ-המקור ב-24 בספטמבר 2005. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Bianco, Robert (19 בספטמבר 2005). "Laugh track back on track?". USA Today. Gannett Company. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "The Unmarried and the Befuddled Are Still Good for Laughs". הניו יורק טיימס. 19 בספטמבר 2005. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ McCollum, Charlie (17 בספטמבר 2005). "With Cast That Click, Sophisticated Writing, Network Sitcoms Get a New Lease on Laughs". The San Jose Mercury News. אורכב מ-המקור ב-17 בינואר 2006. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "How I Met Your Mother". Academy of Television Arts & Sciences. ATAS. נבדק ב-13 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "People's Choice Awards 2006". נבדק ב-13 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ "How I Met Your Mother". BBC Genome. נבדק ב-23 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ "How I Met Your Mother". Citytv. אורכב מ-המקור ב-19 ביולי 2013. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ "How I Met Your Mother". Yahoo! Plus7. אורכב מ-המקור ב-28 ביולי 2013. נבדק ב-14 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ Seidman, Robert (18 בספטמבר 2008). "Big Bucks in Syndication for 'How I Met Your Mother' All But Ensure More Renewals". TVBytheNumbers. אורכב מ-המקור ב-25 באפריל 2014. נבדק ב-13 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ "Releases for 'How I Met Your Mother'". TVShowsOnDVD.com. אורכב מ-המקור ב-17 באוגוסט 2013. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ Jones, Preston (8 בדצמבר 2006). "How I Met Your Mother: Season One". Internet Brands. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ "How I Met Your Mother on CBS". TV Guide. אורכב מ-המקור ב-18 ביולי 2013. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ ABC Medianet, web.archive.org, ‏2017-04-18
  27. ^ ABC Medianet, web.archive.org, ‏2008-12-21