אנו בונגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנו בונגר
לידה 27 בנובמבר 1986 (בן 37)
לר, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007
סוגה אינדי, פופ, פולק
www.ennobunger.de
חברים
אנו בונגר, נילס דיטריך, ברנד פריקה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנו בונגרגרמנית: Enno Bunger) היא להקת אינדי-פופ גרמנית, שהוקמה בעיר לר בשנת 2007. הטקסטים של הלהקה הם מלנכוליים בטבעם ומבחינה מוזיקלית הלהקה מגדירה עצמה כשילוב של אינדי, פופ ופולק. הסאונד של הלהקה מאופיין על ידי נגינת הפסנתר של הסולן אנו בונגר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנו בונגר תחילה עבד כפסנתרן במלונות, מועדוני גולף, קבלות פנים וכדומה. לאחר סיום לימודיו התיכוניים בשנת 2006 החל לכתוב ולהלחין שירים. זמן לא רב לאחר מכן, מתוך הפרויקט הפרטי שלו צמח הרכב מוזיקלי שכלל את ברנד פריקה כבסיסט ונילס דיטריך כמתופף.

הלהקה אנו בונגר ניגנה עד היום יותר מ-250 קונצרטים בגרמניה, אוסטריה, שווייץ והולנד והיוו מופע פותח למספר מוזיקאים ולהקות, ביניהם: ג'יימי קולום, טראוויס, Gisbert zu Knyphausen, בוסה, Katzenjammer. הם גם הופיעו על במות הפסטיבלים: פסטיבל ברלין, Omas Teich Festival, פסטיבל התיאטרון בפארק אולימפיה, Reeperbahn Festival ו-N-Joy Starshow. בסוף 2008, סיבובי ההופעות הבלתי נלאים של הלהקה, עוררו את תשומת לבה של חברת התקליטים PIAS Germany. חצי שנה מאוחר יותר, הלהקה מצאה את עצמה באולפני מורמאן בבוכום, מקליטה את אלבומה הראשון ביחד עם המפיק המוזיקלי אוליבר צולך.

אלבום הבכורה, 'Ein bisschen mehr Herz' (בתרגום חופשי: 'קצת יותר לב') יצא לאור ב-19 בפברואר 2010 בגרמניה, אוסטריה ושווייץ. האלבום סוקר בדרך קבע בכמה מגזיני מוזיקה חשובים וקיבל ביקורות חיוביות מאוד. הסינגלים 'Herzschlag' ('פעימת לב'), 'Hier & Jetzt' ('כאן ועכשיו'), ו-'Ein bisschen mehr Herz', שודרו בתחנות רדיו גדולות. אחד השיאים היה ההזמנה לתוכנית הלייט-נייט "Inas Nacht" של אינה מילר, שם ניגנה הלהקה את השיר 'Pass auf DIch auf' ('שמרי על עצמך').

בסתיו 2011, באולפן ברובע קרויצברג בברלין, החלה הלהקה לעבוד על אלבומה השני ביחד עם המפיק המוזיקלי טוביאס זיברט. בנוסף לכלים המוכרים (פסנתר, בס ותופים) מופיעים באלבום גם כלים אחרים, ביניהם: טרומבון, דולצימר, קרן יער, חישורים של גלגל אופניים, הרמוניום, רודס ומקהלה של 18 אנשים שתורמים במידה מרובה הן לתוכן והן לסאונד של האלבום שמוגדר כאלבום קונספט. הזמרת אלין כהן תורמת את קולה בשיר השמיני באלבום, 'Ich möchte noch bleiben, die Nach ist noch jung' ('אני רוצה להישאר, הלילה עדיין צעיר').

האלבום יצא בשם Wir Sind Vorbei ב-9 במרץ 2012, בגרסה דיגיטלית, CD ו-LP.

במרץ 2013 התקיים סיבוב הופעות אחרון בהרכב המייסד. מאז אפריל 2013 שמו "אנו בנגר" שוב היה פרויקט סולו. הקונצרטים מנוגנים בהרכבים שונים, אך בעיקר עדיין עם המתופף נילס דיטריך ולהקה חדשה בשם Woods of Birnam, המורכבת מהשחקן כריסטיאן פרידל וחברי הלהקה פולרקרייס 18.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008: Mit großen Schritten (EP במהדורה מוגבלת / הוצאה עצמית)
  • 2009: Herzschlag (Single-EP / PIAS Germany)
  • 2010: Ein bisschen mehr Herz (Album - CD, Digital & Vinyl / PIAS Germany)
  • 2010: Hier & Jetzt (Single digital / PIAS Germany)
  • 2012: Wir sind vorbei (Album - CD, Digital / PIAS Germany)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנו בונגר בוויקישיתוף