אסיא ענתר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה משתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית והוא בשלבי כתיבה. אתם מתבקשים לא לערוך ערך זה עד שתוסר הודעה זו. אם יש לכם הצעות לשיפור או הערות אתם בהחלט מוזמנים לכתוב על כך בדף השיחה. לרשימת הערכים המשתתפים בתחרות גשו לכאן. תודה על שיתוף הפעולה ובהצלחה!

אסיא ענתר
ئاسیا ڕەمەزان ئەنتەر
לידה 1 בינואר 1997
קמישלי, סוריה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 באוגוסט 2016 (בגיל 19)
מנביג', סוריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה סוריה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אָסיָא רמדאן עָנתָּרכורדית: ئاسیا ڕەمەزان ئەنتەر) הידועה גם כוִיאָן ענתר, הייתה לוחמת ביחידות ההגנה של הנשים הכורדיות (YPJ) שנודעה כסמל להשתתפות נשים לוחמות במלחמה נגד דאעש, בסוריה.

בתקשורת העולמית כונתה "אנג'לינה ג'ולי הכורדית", בשל דמיונה לשחקנית.

ענתר בנובמבר 2015

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסיא ענתר נולדה למשפחה כורדית ונישאה בשנת 2014, בגיל 17, בנישואים שסודרו על ידי משפחתה. שלושה חודשים לאחר מכן, היא התגרשה והצטרפה לשורות יחידות ההגנה של הנשים כדי להילחם נגד דאעש בכורדיסטן הסורית. אסיא אימצה את הכינוי "ויאן ענתר".[1]

ענתר זכתה לתשומת לב בינלאומית ב-2015 כשצלם עיתונות צילם אותה וכינה אותה "אנג'לינה ג'ולי הכורדית", בשל דמיונה לשחקנית. הצילומים הופצו בכל רחבי העולם, תוך הדגשת הכינוי והדמיון. אישים ולוחמים כורדים, גינו את ההשוואה, והתייחסו אליה כמעליבה ו"החפצה" של דמותה. בעוד שהיא הייתה אחת מני לוחמות רבות ואמיצות שהפילוסופיה שלהן הייתה: שוויון, פשטות וצניעות.[1][2]

עד למותה, כעבור שנתיים, היא השתתפה במספר קרבות.[1]

מותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 באוגוסט 2016, בהיותה בת 19, התקרבו מחבלים מתאבדים של דאעש בשלוש מכוניות תופת לעמדות הכורדיות, ליד העיר מנביג' (אנ') שבקרבת גבול טורקיה–סוריה. הלוחמים הכורדים תקפו את המכוניות והצליחו לנטרל שתיים מהן. המכונית השלישית התפוצצה בקרבת הלוחמים ובין ההרוגים הייתה גם אסיא.[3][4][2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסיא ענתר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 "Kurdish 'Angelina Jolie' devalued by media hype". BBC News. 2016-09-12. נבדק ב-2024-04-13.
  2. ^ 1 2 Nathan Francis, Asia Ramazan Antar Killed: 19-Year-Old Called ‘Kurdish Angelina Jolie’ Sacrifices Her Life To Stop ISIS Suicide Bombers, The Inquisitr, ‏2016-09-09 (באנגלית)
  3. ^ Francis, Nathan. "Asia Ramazan Antar killed: 19-year old called 'kurdish Angelina Jolie' sacrifices her life to stop ISIS suicide bombers". Inquisitr. אורכב מ-המקור ב-2022-11-29.
  4. ^ Patrick Lion, Female soldier dubbed the Kurdish Angelina Jolie 'dies' fighting ISIS: Reports, The Mirror, ‏2016-09-08 (באנגלית)