אקסית במצור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקסית במצור
The Bounty Hunter
בימוי אנדי טנאנט
הופק בידי ניל ה. מוריץ
תסריט שרה ת'ורפ
עריכה טרוי טאקאקי
שחקנים ראשיים ג'ניפר אניסטון
ג'רארד באטלר
ג'ייסון סודייקיס
קת'י מוריארטי
קרול קיין
כריסטין ברנסקי
מוזיקה ג'ורג' פנטון
צילום אוליבר בוקלברג
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Original Film, רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Columbia Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית19 במרץ 2010
ישראלישראל25 במרץ 2010
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, פעולה
תקציב $40,000,000
הכנסות $136,333,522
הכנסות באתר מוג'ו bountyhunter
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקסית במצוראנגלית: The Bounty Hunter) הוא סרט אמריקאי מסוגת קומדיית פעולה רומנטית משנת 2010, בכיכובם של ג'ניפר אניסטון והשחקן הסקוטי ג'רארד באטלר. את הסרט ביים הבמאי אנדי טנאנט ("מותק, הילדות התחלפו", "אין כמו אלבמה", "היצ'", "המרוץ לזהב"), והפקתו נעשתה על ידי ניל ה. מוריץ ("אני יודע מה עשית בקיץ האחרון", "מהיר ועצבני", "קליק", "אני אגדה", "שמונה צדדים לאמת"). העלילה מתמקדת בצייד ראשים חסר מזל בשם מיילו בויד (ג'רארד באטלר) שזוכה לקבל את ג'וב חלומותיו: לאתר ולהסגיר את גרושתו, העיתונאית ניקול הארלי (ג'ניפר אניסטון), לאחר שזו לא הופיעה לדיון בבית המשפט לגבי הסדר תשלום ערבות בגין תקיפת שוטר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיילו בויד (ג'רארד באטלר) הוא בלש לשעבר במשטרת ניו יורק שכעת עובד כסוכן אכיפת ערבויות (צייד ראשים). אשתו לשעבר, ניקול הארלי (ג'ניפר אניסטון) היא עיתונאית חוקרת שנעצרה לאחר תקיפת שוטר, אותה תיארה כ"שריטה קלה של סוס סיור עם המכונית בניסיון להספיק להגיע למסיבת עיתונאים".

כאשר ניקול מקבלת ידיעה בהקשר לסיפור עליו היא עובדת - לפיה ישנו סיכוי שהתאבדות פתאומית עלולה להיווכח למעשה כפרשיית רצח - היא מחליטה לזנוח את הדיון המשפטי שנקבע לה להסדר תשלום הערבות זמן קצר לפני תחילתו, ונוסעת במקום זאת לפגישה עם איש מקור בשם ג'ימי (אדם רוז) שאמור לספק לה קצה חוט על העניין, אם כי הוא נחטף ברגע שהיא מגיעה אל נקודת המפגש, ואם זה לא מספיק, לרוע מזלה, אי נוכחותה בבית המשפט מביא לביטול עונש הערבות שמוטל במקרי תקיפה, והשופטת מוציאה נגדה צו מעצר.

חברו של מיילו וסוכן הערבויות סיד (ג'ף גרלין) מציע למיילו את העבודה המושלמת: לאתר את גרושתו ניקול ולהסגיר אותה אל רשות בתי הסוהר עבור שלל של $5,000 דולרים. ההצעה מעוררת אצל מיילו התלהבות, שכן אין בלבו ספק שזוהי משימה עם כסף קל. אחרי תשאול קצר של אמה, זמרת הקברט קייטי (כריסטין ברנסקי), מיילו מוצא את ניקול במסלול למרוץ סוסים באטלנטיק סיטי. ניקול מנסה לשכנע אותו שלא לעצור אותה משום התפנית שאירעה במקרה עליו היא עובדת כתוצאה מחטיפתו של ג'ימי וברצונה לחקור אותה, ומיילו מצדו, בשל מצב רוחו המרומם, מחליט להשתעשע עם גרושתו ולתת לה עשר שניות לברוח בטרם הוא מכניס אותה לכלא כאשר לבסוף הוא תופס אותה ומכניס אותה אל תוך תא המטען של רכבו. במהלך הנסיעה חזרה למנהטן מצליחה ניקול לחמוק מן הרכב, רק כדי להיתפס שוב על ידי מיילו ולגרום לו לאזוק אותה. בינתיים, אף אחד מהשניים אינו מודע לעובדה שהם נמצאים תחת מעקב: מיילו נרדף אחרי שני בריונים שנשלחו על ידי סוכנת ההימורים איירין (קת'י מוריארטי), זאת עקב חובות הימורים של מיילו אשר יצאו מכלל שליטה; ניקול נרדפת אחרי שוטר מושחת בשם ארל מאהלר (פיטר גרין) שמעורב בפרשה אותה היא חוקרת; ושניהם נרדפים אחרי סטיוארט (ג'ייסון סודייקיס) - עמית לעבודה של ניקול, שמאוהב בה ומנסה להצילה מידי מיילו. סטיוארט מצליח ראשון להדביק את הפער ולמצוא את המכונית של מיילו, אולם אחד מהבריונים מגיע זמן לא רב אחר כך ומקבל את הרושם שסטיוארט הוא מיילו, והוא נחטף על ידו. במקביל השוטר ארל סוגר את הפער ומנסה להרוג את ניקול כדי להשתיק את פרשיית הרצח אותה היא חוקרת, כאשר היא ומיילו מצליחים לברוח בשנייה האחרונה.

מיילו אינו מוכן להקשיב לדבריה של ניקול לגבי הפרשיה, זאת עד שהיא מזכירה את בובי ג'נקינס (דוריאן מיסיק), שותפו לשעבר של מיילו במשטרה שחבר לארל, והוא מחליט לחקור את העניין ביחד איתה. רמזים ממכוניתו של ארל מובילים אותם לקאנטרי קלאב, שם הם מגלים על מכון קעקועים שנמצא בבעלותו ברובע קווינס והם עושים את דרכם לשם. במהלך הנסיעה, מתקשר בובי למיילו כדי להודיע לו על חיפושים שנערכים אחריו ואחרי אשתו ומזהיר אותו לרדת מהכביש. מיילו מאמין לדבריו ועושה כבקשתו, כאשר באופן מקרי לחלוטין האכסניה הקרובה היא "הבקתה של קופידון" - המקום בו השניים העבירו את ירח הדבש שלהם. הם מתמקמים וסועדים לארוחת ערב במרפסת, אשר במהלכה הם מתרככים נוכח אווירת המקום ומודים אחד בפני השני בטעויותיהם, עובדה שמקרבת ביניהם ויוצרת אצל כל אחד את הרושם שהשני עדיין בעניין שלו. בחזרה בחדר, ניקול מסתגרת באמבטיה ומתקשרת לאמה על מנת להתייעץ עמה בזמן שמיילו מזמין שמפניה לחדר, מלא ביטחון שהם הולכים לשכב. אולם כשניקול יוצאת מחדר האמבטיה היא שומעת את מיילו מדבר בטלפון עם סיד, ואומר לו כי בין אם הוא ישכב עם ניקול או לא הוא עדיין מתכוון להכניס אותה לכלא. כתוצאה מכך, ניקול הזועמת מערימה עליו בשנתו כאשר היא אוזקת אותו אל המיטה ובורחת מהבקתה.

בעוד שמיילו בעקבותיה, ניקול מגיעה בכוחות עצמה אל מכון הקעקועים של ארל ומצליחה לשחרר את ג'ימי, אמנם נכשלים בבריחה ונלכדים בידי שני הבריונים של איירין, עדיין בחיפושים אחר מיילו. בהמשך הם משחררים את ג'ימי ומחזיקים את ניקול כשבויה במועדון חשפנות, אולם מיילו מצליח לשחרר אותה בדרך מתוחכמת. בעזרת חבר לשעבר במשטרה מצליח מיילו לדלות מידע על מיקומו של בובי, שנמצא בדרכו למחסן הראיות המשטרתי, לשם ארל הצליח לקבל גישה באמצעות שמו של בובי והוא גונב כעת סמים וכסף מוחרמים. אלא שבובי מגיע אל המקום ומחליט לעצור את ארל, שחושד בו מלכתחילה ומצליח לשלוף אקדח ולירות בו ראשון, אם כי לא למוות. באותה השעה נכנסים מיילו וניקול אל המחסן, שם מציב לו ארל מארב, אך נאלץ להיכנע זמן קצר לאחר מכן מאחר שניקול כיוונה רובה אל עברו.

לאחר מכן, בובי מסביר למיילו וניקול שארל הצליח לנצל אותו כדי לקבל גישה אל המחסן, כמו גם את האיש שכביכול ביצע התאבדות, אולם מאחר שלא היו כל ראיות נגדו הוא החליט לחכות למעידה של ארל שתביא למעצרו. לאור זאת, מיילו מציין לשבח את ניקול על הרמזים שהיו ברשותה, שכן הם אלו שמנעו מארל להתחמק מעונש, ונראה כעת כי השניים התפייסו אחד עם השני. הם נראים נוסעים במכונית של מיילו ומודים בעובדה שלעיתים העבודה היא בראש סדר העדיפויות, זאת לאחר שניקול מציינת כי היא חייבת לפרסם את הסיפור ברבים לפני שמישהו יעשה זאת לפניה, וכדרך להוכיח זאת מסגיר מיילו את ניקול למשטרה. בדרכו החוצה נתקל מיילו בשוטר בשם גלמן (ג'ייסון קולוטורוז) שנוהג להקניט אותו, והוא מכה אותו בפרצופו כדי להחזיר לו על כך. אי לכך הוא נעצר ומוכנס לתא המעצר הסמוך לזה של ניקול, ששואלת על סיבת מעצרו, אז מזכיר לה מיילו את העובדה שזהו יום נישואיהם והם מחויבים לבלות אותו יחד בכל מצב. אחרי כן הם מתקרבים אחד לשני, מצהירים על אהבתם זה לזה ומתנשקים דרך הסורגים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נקטל על ידי המבקרים; אתר הביקורות Rotten Tomatoes העניק דירוג 13% מתוך 100% בהסתמך על 143 מצביעים באומרו "באטלר ואניסטון אטרקטיביים כמו תמיד, אך נוסחת התסריט של צייד הראשים אינה יודעת מה לעשות איתם - או עם סקרנות הקהל"[1]. הסרט קיבל 22 נקודות מתוך 100 לפי 31 מבקרים מאתר הביקורות Metacritic והתקבל "בכללי לא אהוב"[2]. המבקר רוג'ר איברט מעיתון שיקגו סאן-טיימס נתן כוכב וחצי מתוך ארבעה באומרו "לאף אחד (באטלר או אניסטון) לא ניתנה האפשרות לדבר מעבר למשפטים שתפקידם לקדם את העלילה" ושהסרט רווי "קלישאות (סרטי) פעולה מתישות"[3].

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל זכה הסרט לביקורות מעורבות; באתר וואלה! סרטים, דירוג הגולשים הגיע לכדי 3.5 כוכבים מתוך 5 לפי 188 מצביעים. באתר Seret.co.il נתנו הגולשים לסרט דירוג של 7.7 מתוך 10 על סמך 252 מדרגים. מבקר הקולנוע של אתר ynet, שמוליק דובדבני בחר להעניק ציון 2y מתוך 5y ונתן ביקורת שלילית ונוקבת על הסרט באומרו "הבשורה הטובה היא, ש'אקסית במצור' אינו גרוע כל כך כמו שמו העברי. הבשורה הרעה היא, כמובן, שהסרט עדיין רע. הלוואי שמישהו מבין העושים בו במלאכה היה משכיל להפוך את הסיטואציה הזו לקומדיה שנונה באמת. כזו שעוסקת, למשל, בפטריארכליות פרימיטיבית המקננת אף בלב המאה ה-21, או בתשוקה הנואשת של גברים אחוזי חרדה להשיב לעצמם את השליטה בנשותיהם במסגרת זוגיות מסורתית. אבל דומה שהמשפט הנ"ל גדול על הסרט הזה בכמה מספרים טובים".

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2010 BMI Film and TV Awards מוזיקה בסרט ג'ורג' פנטון זכייה
פרסי בחירת הנוער שחקן בסרט קומדיה רומנטית ג'רארד באטלר מועמדות
2011 פרס ראזי אולפן ההפקה הגרוע ביותר סרטי קולומביה, רלטיביטי מדיה מועמדות
השחקן הגרוע ביותר ג'רארד באטלר מועמדות
השחקנית הגרועה ביותר ג'ניפר אניסטון מועמדות
הזוג הגרוע ביותר על המסך ג'רארד באטלר וג'ניפר אניסטון מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]