אשדוד נט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אשדוד נט
לוגו אשדוד נט
סוג מקומון אינטרנטי
סלוגן ה-DNA של העיר
תקופת הפעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
מייסדים אייל בן שמחון
בעלות ישראל נט
שירותים עיקריים חדשות
https://ashdodnet.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אשדוד נט הוא אתר חדשות מקומי ישראלי ועצמאי אשר הוקם בשנת 2009 על ידי אייל בן שמחון והוא מקומון אינטרנטי אשר מסקר באופן יומיומי את החדשות המתרחשות באזור אשדוד והסביבה.

פעילות האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר צוות גדול ביחס למקומונים אחרים, 12 אנשים, מתוכם שישה עיתונאים בעלי תעודות עיתונות ממשלתית, צוות האתר מסקר את העיר אשדוד באופן יומיומי והתוכן באתר עוסק ברובו בחדשות מקומיות של העיר אשדוד והסביבה וחדשות ארציות הנוגעות באופן ישיר לחיי התושבים, הכנסותיו של האתר מגיעות בעיקר מהצגת פרסומות וכתבות ממומנות.

סיפורים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחאת השבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מחאת השבת באשדוד

בינואר 2018, בפעם הראשונה מאז הקמת העיר, הודיעה עיריית אשדוד בעקבות חוק המרכולים כי תחל במתן דוחות לעסקים אשר ייפתחו במהלך יום שבת.[1] החלטה זו סוקרה בהרחבה במקומון, והסיקור עצמו הוביל למחאה מקומית אשר נקראה "מחאת השבת". במסגרת המחאה התחלקה העיר אשדוד לשני מחנות ברורים - בעד ונגד פתיחת העסקים. כמעט בכל שבוע התרחשו הפגנות של שני הצצדים ברחבי העיר, ישיבות מועצה הפכו לסוערות וטעונות[2] ובוצעו פרובוקציות על ידי צוות המעודדות של מכבי אשדוד-באר טוביה במהלך משחק חצי הגמר בכדורסל מול מכבי תל אביב.[3] לאחר כמעט שנה המחאה נעצרה לחלוטין בעקבות הצהרת ראש העירייה יחיאל לסרי כי לא ייתנו יותר קנסות על פתיחת העסקים בשבת.[4] בתקופה של שנה פורסמו יותר מ-80 כתבות שסיקרו את המחאה[5] ובעקבותיה גדל הייצוג החילוני במועצת העיר והצביון הדתי של העיר התמתן משמעותית.[דרוש מקור]

רובע י"ד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת תחקיר התגלה שרובע י"ד בעיר אשדוד רלוונטי לבניית שכונות.[6] קודם לתחקיר, גורמים מקצועיים בעירייה ובמשרד השיכון הצהירו שלא נותרו באשדוד שטחים פנויים לבניית שכונות וכי ייעוד הקרקע ברובע י"ד אינו מאפשר מגורים. ההד התקשורתי שיצר התחקיר הוביל לשחרור הקרקע לבנייה. כיום נמצא האזור בשלבי תהליכי בנייה ובנייה מתקדמים.[7]

רשת המקומונים "ישראל נט"[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשת המקומונים "ישראל נט" הוקמה רשמית בשנת 2011 על ידי אייל בן שמחון בעקבות אתר "אשדוד נט". הרשת החלה להתפתח לראשון לציון ויבנה ובהמשך התווסף גם המקומון "ירושלים נט". הקבוצה התרחבה וכוללת 13 מקומונים שמסקרים ערים שונות ברחבי הארץ (יבנה, אשקלון, ראשון לציון, באר שבע, נס ציונה, "יישובניק" אשר מסקר את החדשות ביישובי הדרום, "אשדודס" הפונה לקהל החרדי ועוד) כל המקומונים מבוססים על אותה תבנית עיצובית ומורכבים מאותם מדורי תוכן, אך כל מקומון עובד באופן נפרד ואוטונמי ומחזיק צוות שונה של עיתונאים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]