ג'ודי ארינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ודי ארינגטון
Jodey Cook Arrington
דיוקנו של ארינגטון בבית הנבחרים, 2017
דיוקנו של ארינגטון בבית הנבחרים, 2017
דיוקנו של ארינגטון בבית הנבחרים, 2017
לידה 9 במרץ 1972 (בן 52)
פליינוויו, טקסס, ארצות הברית
שם מלא ג'ודי קוק ארינגטון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת טקסס טק
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת פרסביטריאניזם[1]
www.jodeyarrington.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-19 של טקסס
3 בינואר 2017 – מכהן
(7 שנים ו־15 שבועות)
→ רנדי נוגבאוור

ג'ודי קוּק ארינגטוןאנגלית: Jodey Cook Arrington; נולד ב-9 במרץ 1972) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-19 של מדינת טקסס, מאז 2017. מחוז הקונגרס אותו הוא מייצג חולש על שטח רב במערב טקסס, ומרכזו בערים לאבק ואבילין. ארינגטון חבר המפלגה הרפובליקנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארינגטון, בנם של ג'ין ובטי ארינגטון, נולד וגדל בפליינוויו (Plainview) שבצפון טקסס. בתיכון היה ארינגטון היה ספורטאי רב-תחומי וטניסאי בעל דירוג מדינתי. לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים בתיכון פליינוויו, החל ארינגטון את לימודיו באוניברסיטת טקסס טק, שם השלים את לימודיו הגבוהים עם תואר ראשון במדע המדינה. בשנת 1997 קיבל תואר שני במנהל ציבורי. ב-2004 הוסיף לקבל תעודת גמר בלימודי ניהול עסקי בין-לאומי מבית הספר לעסקים ע"ש מקדאנה שבאוניברסיטת ג'ורג'טאון.

לאחר ניצחונו של מושל טקסס ג'ורג' ווקר בוש בבחירות לנשיאות בשנת 2000, התבקש ארינגטון להצטרף לסגל הבית הלבן כעוזר מיוחד לנשיא וכמנהל-שותף של הסגל הנשיאותי, שם כיהן תחת קליי ג'ונסון. בשנה העוקבת תדרך ארינגטון את נשיא ארצות הברית בתחומים שונים ושטח בפניו המלצות, ועבד לא פעם עם סגן נשיא ארצות הברית דיק צ'ייני ועם ראש סגל הבית הלבן אנדרו קארד. במהלך כהונתו במשרד הסגל הנשיאותי ניהל אריגנטון צוות לאיתור מנהלים שסייע למשרד למלא יותר מ-5,000 משרות בדרגים ביצועיים.

בסוף דצמבר 2001, בגיל 28, הפך ארינגטון לאחד מראשי הסגל הצעירים ביותר בהיסטוריה של התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות, שם כיהן תחת מנהלה ה-18 של התאגיד, דונלד פאוול (אנ'). כראש הסגל של פאוול, הוא ניהל את משרדי היו"ר ופיקח עליהם, עסק פיתוח מדיניות ועניינים ציבוריים, ואת כולם ארגן מחדש לשם הגברת היעילות. בשנת 2002 החל לעמוד בראש ועדת הערעורים של מועצת התאגיד ומילא את מקומו של פאוול בוועדת הביקורת של הארגון.

בשנת 2005, בעקבות תגובת FEMA להוריקן קתרינה, הנשיא בוש ייסד בצו נשיאותי את "משרד המתאם הפדרלי לשיקום חוף המפרץ". בוש מינה את דונלד פאוול למתאם הפדרלי, אשר בתורו מינה את ארינגטון לסגנו ולמנהל התפעול הראשי. בתפקיד זה עבד ארינגטון לצד מושלי המדינות שנפגעו מההוריקן, כמו גם עם אנשי צבא, רשויות מקומיות וארגוני צדקה. פאוול וארינגטון היו אחראים לפיתוח וביצוע מאמצי ההתאוששות שקידמה הממשלה הפדרלית של ארצות הברית, כמו גם לתיאום עם גורמים מקומיים, מדינתיים ופדרליים. בסוף שנתו הראשונה של ארינגטון בחוף המפרץ, הוא סייע לפאוול ברכש ויישום של חלק גדול מ-120 מיליארד הדולרים שהושקעו בתשתיות וסיוע הומניטרי.

לאחר שירותו הציבורי ברשות המבצעת האמריקאית, עבר ארינגטון לרשות המחוקקת. תחילה ניסה להתמודד בבחירות 2014 לסנאט של טקסס במחוז הבחירה ה-28, אך הפסיד לעמיתו הרפובליקני צ'ארלס פרי. עם פרישתו של חבר הקונגרס רנדי נוגבאוור (אנ') לקראת בחירות 2016, הכריז ארינגטון על התמודדותו לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס ה-19 של טקסס. לאחר שנבחר למועמד המפלגה הרפובליקנית בסיבוב שני, ארינגטון ניצח את יריביו מהמפלגה הליברטריאנית והמפלגה הירוקה בבחירות הכלליות ונבחר לבית הנבחרים. הושבע לתפקידו בראשית ינואר 2017.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ודי ארינגטון בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ג'ודי ארינגטון בבית הנבחרים (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]