ג'וני בלינדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וני בלינדה
Johnny Belinda
כרזת הסרט ג'וני בלינדה
כרזת הסרט ג'וני בלינדה
כרזת הסרט ג'וני בלינדה
בימוי ז'אן נגולסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון הקסוורת'
תסריט מחזה:
אלמר האריס
תסריט:
אירמה פון קוב, אלן וינסנט
עריכה דייוויד וייסברד
שחקנים ראשיים ג'יין ויימן
לו איירס
אגנס מורהד
ג'ן סטרלינג
מוזיקה מקס שטיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טד מקורד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בספטמבר 1948
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 4.100.000‏$
הכנסות באתר מוג'ו johnnybelinda
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וני בלינדהאנגלית: Johnny Belinda) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1948 בבימויו של ז'אן נגולסקו המבוסס על מחזה בשם זה מאת אלמר האריס שהועלה בברודוויי ב-1940.

המחזה מבוסס על מקרה אמיתי שהיה במקום מגוריו של האריס באי הנסיך אדוארד. הוא עוסק באונס, נושא שלפי קוד הייז היה אסור עד אז לעסוק בו בסרטים.

העלילה מתרחשת בכפר דייגים קטן באי קייפ ברטון בנובה סקוטיה, קנדה בתחילת המאה ה-20. החיים מתרכזים בכנסייה והרכילויות הזדוניות פורחות.

ב-1967 הופק סרט טלוויזיה בשם זה עם מיה פארו בתפקיד בלינדה וכן ב-1982 עם רוזנה ארקט בתפקיד בלינדה.

המחזה הועלה בתיאטרון אהל ב-1956[1].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר רוברט ריצ'רדסון (לו איירס) הוא רופא בכפר דייגים קטן. הוא רווק ואת משק הבית שלו מנהלת סטלה (ג'ן סטרלינג) המאוהבת בו אבל הוא מתעלם מכך. למשפחת מקדונלד יש חווה קטנה ועיקר פרנסתה הוא מהפעלת טחנת קמח קטנה. בלק מקדונלד (צ'ארלס ביקפורד) הוא אלמן שאשתו מתה בלידה. הוא גר בחווה עם אחותו אגי (אגנס מורהד) ובתו בלינדה (ג'יין ויימן) שהיא חירשת מלידה. כולם חושבים שהיא גם מפגרת ומכנים אותה "גולם" (Dummy). הרופא מתקשר אליה דרך שפת הסימנים ומסתבר לו שהיא בחורה מבינה וחכמה. באחד הלילות מגיע אחד מאנשי הכפר, לוקי מקורמיק (סטפן מקנאלי), לחווה כשהוא שתוי. הוא מוצא את בלינדה לבד ואונס אותה. כתוצאה מכך נכנסת בלינדה להריון אך מסרבת לגלות מי האב. כולם חושדים ברופא ומתרחקים ממנו, דבר שפוגע בפרנסתו.

הרופא מיילד את בלינדה והיא מחליטה לקרוא לתינוק, ג'וני. באחד המקרים מגיע לוקי מקורמיק לחווה, מתבונן בג'וני וללא כוונה מגלה לבלק שהוא האב. הוא עוזב את החווה אך בלק דולק אחריו ומאיים לפרסם זאת בכל הכפר. מתפתח ביניהם עימות אלים שבסופו משליך לוקי את בלק מהצוק אל מותו בים. לוקי מתחתן לאחר זאת עם סטלה.

מצב החווה מידרדר לאחר מותו של בלק. לוקי משכנע את ועד הכפר שבלינדה אינה מסוגלת לגדל את התינוק וכי עליה למסור לו אותו לאימוץ. לוקי וסטלה מגיעים לחווה. סטלה מציגה לבלינדה את המכתב המבקש ממנה לוותר על התינוק. בלינדה מסרבת בתוקף, מעלה את התינוק לקומה השנייה ונועלת את הדלת. כאשר סטלה מספרת לבעלה כי בלינדה מסרבת לתת את התינוק הוא מתמלא חימה ומגלה לה שהוא אבי הילד. הוא נכנס לבית החווה, עולה במדרגות ומנסה לפרוץ את הדלת אך בלינדה יורה והורגת אותו.

בלינדה מובאת למשפט באשמת רצח. היא עולה לדוכן העדות וד"ר ריצ'רדסון מנסה לעזור לה על ידי תרגום לשפת הסימנים. נראה שסיכוייה הולכים ונחלשים. גם מועלית ההשערה שהוא אבי התינוק ורישיונו עלול להישלל. ברגע האחרון לא יכולה סטלה להתאפק. היא מכריזה בפני כולם כי בעלה הוא אבי הילד ומתארת את מה שקרה כאשר ניסה לקחת אותו בכוח מבלינדה. בלינדה משתחררת, ג'וני מוחזר לה וביחד עם הרופא ודודתה הם חוזרים לחווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וני בלינדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]