ג'ו קנינגהם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו קנינגהם
Joe Cunningham
דיוקנו הרשמי של קנינגהם בבית הנבחרים, 2019
דיוקנו הרשמי של קנינגהם בבית הנבחרים, 2019
דיוקנו הרשמי של קנינגהם בבית הנבחרים, 2019
לידה 26 במאי 1982 (בן 41)
מחוז קולדוול, קנטקי, ארצות הברית
שם מלא ג'וזף קנדריק קנינגהם
שם לידה Joseph Kendrick Cunningham עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה האוניברסיטת האטלנטית של פלורידה, אוניברסיטת צפון קנטקי
עיסוק פוליטיקאי, מהנדס ימי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
אתר האינטרנט הרשמי של ג'ו קנינגהם
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של קרוליינה הדרומית
3 בינואר 20193 בינואר 2021
(שנתיים)
פרסים והוקרה
Eagle Scout עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וזף קנדריק קנינגהםאנגלית: Joseph Kendrick Cunningham; נולד ב-26 במאי 1982) הוא פוליטיקאי אמריקאי, שכיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת קרוליינה הדרומית מאז בימי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, בשנים 2019–2021.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנינגהם נולד במחוז קולדוול שבקנטקי וגדל בעיר קוטווה שבמערב המדינה. קנינגהם למד במכללת צ'ארלסטון במשך שנתיים לפני שהחל את לימודיו באוניברסיטת פלורידה האטלנטית, שם קיבל תואר ראשון בהנדסה ימית ב-2005. ב-2008 פוטר מעבודתו בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. הוא נרשם ללימודי משפטים באוניברסיטת צפון קנטקי וסיים לימודים אלה ב-2011[1].

ביולי 2017 הודיע קנינגהם על מועמדותו לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של קרוליינה הדרומית. קנינגהם זכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית כשהוא גורף 71.5% מקולות הבוחרים. קנינגהם ציפה להתמודד מול נציג המחוז בבית הנבחרים מארק סנפורד, המכהן מטעם המפלגה הרפובליקנית. עם זאת, סנפורד הובס בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית בידי חברת בית המחוקקים של קרוליינה הדרומית קייטי ארינגטון. ביום הבחירות הכלליות גבר קנינגהם על ארינגטון ברוב זעום של 50.6%[2]. הייתה זו הפעם הראשונה מאז 1986 בה קרוליינה הדרומית מיוצגת בבית הנבחרים בידי חבר המפלגה הדמוקרטית[3].

בהצבעתו הראשונה בבית הנבחרים, מיאן קנינגהם לתמוך בננסי פלוסי בבחירות לתפקיד יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. קנינגהם הצטרף לקואליציית "הכלבים הכחולים", קבוצה של דמוקרטים מתונים ושמרנים. קנינגהם היה אחד הדמוקרטים הבודדים שהתנגדו לפתיחת הליך הדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות מעורבותו בפרשת אוקראינה-טראמפ, וטען כי חיפזון מפלגתי להדיח את הנשיא הוא רע למדינה. עם זאת, ב-31 באוקטובר 2019, קנינגהם הצביע בעד החלטה הקובעת כללים להמשך הליך ההדחה של דונלד טראמפ.

ב-4 בנובמבר 2020 הפסיד בבחירות לכהונה שנייה בבית הנבחרים לננסי מייס, מועמדת המפלגה הרפובליקנית. כהונתו הסתיימה עם התפזרות הקונגרס ה-116 של ארצות הברית[4]. ביוני 2022 נבחר קנינגהם למועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לתפקיד מושל קרוליינה הדרומית, ובבחירות הכלליות בנובמבר הפסיד למושל המכהן הנרי מקמסטר[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ו קנינגהם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קייטלין בירד, Can Joe Cunningham go to Congress? ‘I’ve learned not to underestimate him’, באתר Palmetto Politics‏, 26 באוגוסט 2018 (באנגלית)
  2. ^ South Carolina Election Results 2018, באתר פוליטיקו, 6 בנובמבר 2018 (באנגלית)
  3. ^ South Carolina Election Results: First House District, באתר הניו יורק טיימס 28 בינואר 2019 (באנגלית)
  4. ^ זאק בורדיק, Mace defeats Cunningham in SC, flipping seat back to GOP, באתר The Hill‏, 4 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  5. ^ Joe Cunningham wins Democratic nomination for South Carolina governor, באתר PBS‏, 14 ביוני 2022 (באנגלית)