ג'יג'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יג'י
魔法のプリンセスミンキーモモ
הנסיכה הקוסמת מינקי מוֹמוֹ
סוגה אנימה, קודומו
אנימה
במאי קוּנִיהִיקוֹ יוּיָאמָה
אולפני אנימציה Ashi Productions
רשת שידור TV Tokyo (יפן)
הטלוויזיה הכללית (ישראל)
תקופת שידור מקורית 18 במרץ 1982 – 27 במאי 1982
מספר העונות 2
מספר הפרקים 62

ג'יג'ייפנית: 魔法のプリンセスミンキーモモ, "הנסיכה הקוסמת מינקי מומו") היא סדרת אנימה יפנית לילדים שהופקה באולפני Ashi Productions (כיום Production Reed), ושודרה ביפן ברשת TV Tokyo בין השנים 1982 ו-1983. יוצר הסדרה והדמויות היה טוקיו אשידה.

הסדרה הוצגה בישראל ברצועת השידורים בערבית של הטלוויזיה הכללית באמצע שנות השמונים. עם זאת, הסדרה לא דובבה לערבית או לעברית, אלא שודרה בגרסתה האנגלית (בשם The Magical World of Gigi, "העולם הקסום של ג'יג'י") עם כתוביות לערבית.

סדרת ההמשך, אשר שודרה ביפן בשנת 1991, לא הוצגה בישראל. כמו כן, הסדרה שודרה גם באיטליה, צרפת, ארגנטינה ומקסיקו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יג'י היא נסיכה בת 12, בתם של מלכי ארץ החלומות והדמיון. זוהי ארצן של הדמויות הדמיוניות והאגדתיות. המלך, אביה של ג'יג'י, הוא אדם גמדי בעל נטייה להתלהבות והתנהגות ילדותית. אמה המלכה היא אישה גבוהה, חכמה ורגועה.

ארצה של ג'יג'י עומדת בפני כליה כיוון שבני האדם נטשו את חלומותיהם ותקוותיהם. הוריה של ג'יג'י שולחים אותה לכדור הארץ כדי לסייע לבני האדם לשוב ולהאמין בחלומותיהם. יחד איתה נשלחים שלושה בני-לוויה בצורת כלב, קופיף וציפור. בנוסף מוענק לה תליון ובו מטה קסם. לג'יג'י מספר כוחות קסם, וכוחה העיקרי הוא היכולת להפוך לאישה צעירה בעלת כישרונות מקצועיים, המשתנים לפי העניין (רופאה, זמרת, מעודדת וכדומה).

עם הגעתה לכדור הארץ, משתמשת ג'יג'י בכוחותיה כדי לגרום לבני זוג חשוכי ילדים להאמין שהיא בתם. בני הזוג משמשים משפחה אומנת עבורה על פני כדור הארץ.

כדי למלא את משימתה, מרחפת ג'יג'י על פני כדור הארץ בכלי רכב קסום עם בני הלוויה שלה. ברוב המקרים, ג'יג'י מגלה שאדם מצוי בבעיה, והיא משתמשת בכוחה להפוך למבוגרת כדי לסייע בפתרון. בכל פעם שהיא מצליחה להביא אושר לחיי אדם, זורח בארץ החלומות הכתר של הוריה. כל ארבעה הבזקים של הכתר מובילים להופעת אבן חן בכתר. על ג'יג'י לגרום לכך שיופיעו בכתר תריסר אבני-חן כדי להציל את ארץ מוצאה.

בפרק 45, לאחר שהופיעו בכתר כבר 11 אבני חן, מאבדת ג'יג'י את כוחותיה במהלך התמודדות עם חוטף חיות. בפרק שלאחר מכן היא נדרסת למוות. הוריה, המלך והמלכה, מציעים לה לשוב לארץ החלומות, אולם היא מסרבת ומעדיפה להיוולד מחדש בצורת תינוקת אדם. הפרקים הנותרים עוסקים בהרפתקאות חדשות של ג'יג'י, הפעם בלוויית דרקון קטן שרק היא מסוגלת לראות, וכן דמות רשעית המנסה למנוע את הצלחת ג'יג'י במשימותיה. בסופו של דבר, דמות זו חושפת כי הרפתקאותיה של ג'יג'י הן חלומות של ג'יג'י האנושית.

פרטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה כללה שתי עונות. בסך-הכל הופקו 65 פרקים, אך 3 מהם לא שודרו.

בעונתה השנייה החלה ג'יג'י להשתמש בכוחותיה נגד עוולות חברתיות כדי לקדם חלומות ותקוות. מוטיב נוסף בסדרה היה התמודדותה של הגיבורה עם המעבר התכוף בין ילדותיות לבגרות.

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה מתורגמת לעברית של שיר הפתיחה של הסדרה הופיעה בשנת 1985 באלבום "להיטים מהמסך הקטן". את השיר תרגם מוטי דיכנה, עיבד מוזיקלית רוני וייס ומושר בפי ריקי מנור. בשידורי הסדרה לא נעשה מעולם שימוש בגרסה זו.

כמו כן, ב-1985 הוציאה לאור הוצאת כתר שני ספרים המבוססים על הסדרה שתורגמו מצרפתית:

  • ג'יג'י הנסיכה הקוסמת (בצרפתית: Gigi, la princesse magicienne), נוסח עברי: עדה לב[1]
  • ג'יג'י והאופנוענים (בצרפתית: Gigi et les motards), נוסח עברי: נעמי גל[2]

למרות שהסדרה לא דובבה לעברית, דובב סרט באורך מלא שהופץ בקלטות וידאו בשם "מסעה של ג'יג'י" (באנגלית: Gigi and the Fountain of Youth, "ג'יג'י ומעיין הנעורים") על ידי כלל שיווק ומסחר תחת המותג "ערוץ 1" (לא להתבלבל עם הערוץ הראשון). בין קולות המדבבים נמנים קובי מידן, גיורא קנת ועינת בן ישראל בתור ג'יג'י.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "ג'יג'י", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "ג'יג'י", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]