ג'רי ליווינגסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'רי ליווינגסטון
Jerry Livingston
לידה 25 במרץ 1909
דנוור, קולורדו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 ביולי 1987 (בגיל 78)
בוורלי הילס, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה ג'רי לוינסון
שם במה Jerry Livingston עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת אריזונה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק פזמונאי, פסנתרן
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'רי ליווינגסטוןאנגלית: Jerry Livingston;‏ 25 במרץ 19091 ביולי 1987) היה פזמונאי אמריקאי ופסנתרן לתזמורות ריקוד, אשר היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליווינגסטון נולד בשנת 1909 בדנוור, עיר הבירה של מדינת קולורדו שבארצות הברית[1]. הוא למד מוזיקה באוניברסיטת אריזונה, שם חיבר את הלחן הראשון שלו עבור מחזמר במכללה[1]. בשנות ה-30 הוא עבר לניו יורק, שם עבד בהתחלה כפסנתרן לתזמורות ריקוד ובהמשך כפזמונאי[1]. במהלך עשור זה הוא עבד על השירים "It's the Talk of the Town" עבור זמרים שונים, "Under a Blanket of Blue" עבור גלן גריי ו-"Blue and Sentimental" עבור Count Basie Orchestra.

בשנות ה-40, במהלך מלחמת העולם השנייה, שירת ביחידת Special Services של צבא ארצות הברית[2]. בשנים אילו עבד על השירים "Close to You" עבור פרנק סינטרה ו-"Mairzy Doats" עבור The King Sisters. בשנת 1943 הלחין את המוזיקה עבור המחזמר "Bright Lights of 1944" שהוצג בתיאטראות ברודוויי.

בשנות ה-50 המשיך ליווינגסטון לעבוד על שירים לזמרים, בהם נכללים "Wake the Town and Tell the People" עבור לס באקסטר ו-"The Twelfth of Never" עבור ג'וני מאטיס, כשבנוסף החל לעבוד על שירים עבור סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה. הוא עבד על הסרטים "סינדרלה" משנת 1950, "עליסה בארץ הפלאות" משנת 1951 ו-"Trick or Treat" משנת 1952, כולם בהפקת חברת וולט דיסני. סדרות הטלוויזיה עליהן עבד כוללות את "Bronco" ו-"77 Sunset Strip" שהחלו בשנת 1958 ו-"Hawaiian Eye" ו-"Bourbon Street Beat" שהחלו בשנת 1959.

בשנות ה-60 כתב את השיר "Young Emotions" עבור ריקי נלסון, עבד על הסדרה "Surfside 6" וכתב את שירי הפתיחה של "The Bugs Bunny Show" ו-"Casper the Friendly Ghost". בשנת 1965 הוא ואשתו רות נורו בביתם על ידי בנם גארי, מפני שהכריחו אותו לקום מהמיטה בשעה 13:00[3], לאחר ניסיון התאבדות שלו בלילה הקודם. הזוג נלקח ל-Ronald Reagan UCLA Medical Center במצב משביע רצון. ליווינגסטון נפצע מכדור בזרועו השמאלית ואשתו נורתה בחזה. ב-1973 עלה המחזמר השני אותו הלחין, אשר נקרא "Molly".

אישיות בולטת איתה שיתף פעולה במהלך הקריירה שלו הוא מאק דייוויד, איתו היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר - הפעם הראשונה הייתה בשנת 1951 עם השיר "Bibbidi-Bobbidi-Boo" מהסרט "סינדרלה", הפעם השנייה הייתה בשנת 1960 עם השיר "The Hanging Tree" מהסרט "עץ התלייה" והפעם השלישית הייתה בשנת 1966 עם השיר "The Ballad of Cat Ballou" מהסרט "קאט באלו". בשנת 1981 הוכנס ליווינגסטון להיכל התהילה של כותבי שירים[4].

ב-1 ביולי 1987, בגיל 78, ליווינגסטון נפטר ממחלת לב בביתו בבוורלי הילס[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]