לדלג לתוכן

גילוח רגליים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
אישה מגלחת את רגליה

גילוח רגליים היא פרקטיקה של הסרת שיער הרגליים באמצעות גילוח השיער עם תער או מכונת גילוח חשמלית. בנוסף, חלק מהאנשים מסירים שיער רגליים באמצעות שעווה, קרמים להסרת שיער, מכשירי אפילציה או הסרת שיער בלייזר. פרקטיקה זו נפוצה מאוד בקרב נשים בעולם המערבי,[1] וגם חלק מהגברים בדגש על מפתחי גוף, רוכבי אופניים, שחיינים וחלק מהרצים.[2]

במדינות מערביות, נשים רבות מגלחות את רגליהן, בעיקר מסיבות אסתטיות. פרקטיקה זו התפתחה במיוחד מאז תחילת המאה ה-20,[3] בסביבות מלחמת העולם הראשונה, כאשר קווי המכפלת בשמלות נשים התקצרו, ובגדי ים של נשים הפכו לחושפניים יותר המציגים את כל רגליה של האישה.[4] חלק מהנשים עשויות לגלח רק את השיער מתחת לברך – בהתאם לאורך סגנונות השמלות באופנה – בעוד אחרות מגלחות את כל הרגל.[4] תדירות הגילוח משתנה גם כן, כאשר חלק מהנשים מגלחות את רגליהן מדי יום, ואחרות מגלחות רק בתחילת הקיץ, לקראת לבישת בגד ים. תערים מיוחדים, שונים בצורתם מאלה המשמשים גברים לגילוח הפנים, משמשים לעיתים קרובות נשים.

בקרב גברים מערביים, גילוח הרגליים נפוץ בעיקר אצל ספורטאים. הסרת שיער רגליים גברית בעת המודרנית הייתה קשורה תחילה לספורט, אם כי כיום היא נעשית גם מסיבות אסתטיות. לענפי ספורט כמו רכיבה על אופניים ושחייה, גברים החלו לגלח את רגליהם בסביבות תחילת המאה ה-20. רוב השחיינים הגברים, רוכבי האופניים המקצועיים, וחלק מהרוכבים הלא-מקצועיים מגלחים את רגליהם באופן קבוע.

בשחייה למרחקים ארוכים, ההשפעות של חיכוך השיער במים יכולות לגרום להבדל זמנים משמעותי במקצים של מעל 400 מטר. סיבות נוספות לכך שרוכבי אופניים מגלחים כוללות: ריפוי מהיר יותר וניקוי קל יותר של שפשופי כביש, פחות כאב במהלך עיסוי רגליים. ספורטאים רבים גם מגלחים את רגליהם או גופם כדי להקל על עיסוי טיפולי שהוא לעיתים קרובות חלק מתוכנית האימונים שלהם או תוכנית ההתאוששות לאחר מרוץ. הם עשויים גם לגלח את רגליהם אם הם מדביקים ציוד מגן עליהם כדי למנוע מהסרט למשוך בכאב את השיער בעת הסרתו. גילוח הרגליים נפוץ גם בקרב דוגמנים גברים ומפתחי גוף, מכיוון שזה מדגיש ומבליט את השרירים.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גילוח רגליים בוויקישיתוף

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]