גלית יובל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלית יובל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1971 (בת 53 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מדעי המוח עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
פרסים והוקרה פרס מיכאל ברונו (2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גלית יובל (נולדה ב-1971) היא פרופסור מן המניין לפסיכולוגיה ומדעי המוח, החוקרת זיהוי פרצופים, בבית-הספר למדעי הפסיכולוגיה ובית הספר למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובל החלה את דרכה האקדמית בלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובפילוסופיה באוניברסיטת ת"א. קורס אחד בלימודי התואר הראשון שלה, שעסק בקשר בין פסיכולוגיה לפיזיולוגיה, תרם לה לגיבוש כיוון ההתמחות שבחרה. היא עשתה תואר שני ושלישי באוניברסיטת שיקגו בתחום מדעי המוח הקוגניטיביים, ובשנת 2001 סיימה את לימודי הדוקטורט גם כן במוסד זה, בהנחייתה של Jerre Levy מאוניברסיטת שיקגו ו Ken Paller מאוניברסיטת Northwestern. במסגרת עבודת הדוקטורט, בהתחלה חקרה את ההבדל בין ההמיספרה הימנית להמיספרה השמאלית בתפיסה הוויזואלית, ואז התמקדה במחקר על פרצופים. לאחר מכן, היא השלימה פוסט־דוקטורט ב־MIT במחלקה למדעי המוח והקוגניציה בהנחייתה של Nancy Kanwisher. שם התמחתה בהדמיה מוחית באמצעות MRI של מערכת הראייה ובעיקר במערכת המוחית שאחראית על עיבוד פנים.

בשנת 2005 פרופ׳ יובל שבה לארץ והצטרפה כחברת סגל בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ובבית הספר סגול למדעי המוח, באוניברסיטת תל אביב. שם הקימה מעבדה לחקר הבסיס המוחי והקוגניטיבי לזיהוי פרצופים. היא התמקדה בעבודה עם אנשים הסובלים מפרוסופגנוזיה התפתחותית (כשל מולד בזיהוי פנים) ובמקרים ספציפיים של קושי בזיהוי פנים (כמו פנים מגזע אחר, וכיוצא בזה). במחקריה היא משתמשת בשיטות מחקר שונות כמו fMRI, TMS ו־EEG, על מנת לבחון את התגובה של המוח לגירוי של פרצופים ולמפות את האזורים הרלוונטיים לתהליך.[1] נוסף על כך, במעבדתה היא חוקרת, בין היתר, כיצד מנגנוני עיבוד פנים וגוף פועלים כדי ליצור דימוי של אדם? מה התפקיד של תנועת גוף בזיהוי אנשים? מהו תפקידו של מידע תפיסתי מול מידע קונספטואלי או סמנטי בזיהוי פנים? מהם המאפיינים הקריטיים המשמשים לזיהוי פנים? ומהם המנגנונים המשמשים לזיהוי פרצופים מוכרים וכיצד הם נבדלים מאלו המשמשים לפנים לא מוכרים?

בשנת 2016, במסגרת עידוד מחקר למציאת פתרונות ביומטריים חדשים, שיזמה היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים, במערך הסייבר הלאומי, חקרה יובל את מידת ההצלחה של זיהוי פנים כשלב אחרון לזיהוי, בשימוש בתוצאות מפולטרות של מנוע ביומטרי לזיהוי פנים.

יובל גם מרצה בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה. בעבר לימדה את הקורסים "פסיכולוגיה פיזיולוגית" ו"שיטות מחקר", וכיום מלמדת את הקורס "מבוא למדעי הפסיכולוגיה" לתלמידי תואר ראשון. את תוכני הקורס אותו מלמדת יובל, "מבוא למדעי הפסיכולוגיה" ניתן גם למצוא באתר קמפוס - המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית של המשרד לשיווין חברתי.

נולדה בחולון וכיום גרה בת"א, נשואה ואם לתאומים (בן ובת).

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיבלה את פרס רקטור אוניברסיטת תל אביב להצטיינות בהוראה חמש פעמים ובשנת 2017 זכתה בפרס ע"ש מיכאל ברונו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הגר בוחבוט, למה כל הסינים נראים לנו אותו דבר?, באתר ynet, 7 ביוני 2016