דירת הרווקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דירת הרווקים
Come Blow Your Horn
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של ניל סיימון
בימוי בד יורקין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי נורמן ליר
באד יורקין
תסריט נורמן ליר
עריכה ולטר תומפסון
שחקנים ראשיים פרנק סינטרה
טוני ביל
מולי פיקון
לי ג'יי. קוב
ג'יל סנט ג'ון
ברברה ראש
מוזיקה נלסון רידל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ויליאם דניאלס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 ביוני 1963
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 12,700,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו comeblowyourhorn
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דירת הרווקיםאנגלית: Come Blow Your Horn) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1963 בבימויו של באד נורקין, עם פרנק סינטרה, טוני ביל, לי ג'יי. קוב ומולי פיקון בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על המחזה "Come Blow Your Horn" של ניל סימון משנת 1961. זה היה המחזה הראשון של סיימון והוא הוצג בהצלחה רבה בברודוויי. בישראל הוצג המחזה באותו שם באמצע שנות ה-60 בתיאטרון הוורוד. בבית צבי הוצג בשם "תעוף על עצמך" בתרגומו של אבי קורן.

הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לעיצוב ההפקה הטוב ביותר, לי ג'יי. קוב היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר - סרט קולנוע, ומולי פיקון, פרנק סינטרה וג'יל סנט ג'ון היו מועמדים לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי.

דין מרטין מופיע בהופעת קמע בתור חסר בית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת בייקר גרה ביונקרס, ליד ניו יורק. לאב לארי (לי ג'יי. קוב) יש מפעל לייצור פירות מלאכותיים-דקורטיביים. אשתו סופי (מולי פיקון) היא עקרת בית. יש להם שני בנים העובדים בעסק, הבכור הוא אלן (פרנק סינטרה) שעזב את הבית וגר כעת בדירת יוקרה במנהטן, שם הוא מנהל חיי אהבה חפשיים עם נשים יפות. הבן הצעיר, באדי (טוני ביל) הוא בן 21, עובד גם הוא בעסק המשפחתי ורוצה לברוח מהבית המלחיץ לאחיו אלן. לארי מרוגז כל הזמן בגלל בנו ההולל וסופי נאלצת לספוג את כל צעקותיו ומשתדלת שהחלון יהיה סגור "שהשכנים לא ישמעו".

באדי עוזב את הבית בשקט ומשאיר מכתב הסבר להוריו. הוא מגיע לדירת אחיו ומכיר את שתי הבחורות שמחזרות אחריו, פגי (ג'יל סנט ג'ון) וקוני (ברברה ראש). אלן מחבב את אחיו הצעיר ומחליט לגרום לו "לעוף על עצמו". הוא לוקח אותו לחנויות בגדים, נעלים, מספרה ועוד ותוך כדי זה הוא שר לו מה נחוץ לבן האדם כדי "שיעוף על עצמו". בסוף היום מרגיש באדי "שהוא בעניינים".

האמא סופי מגיעה לדירת הרווקים כדי לברר מה המצב ולשכנע את באדי לחזור אך לשווא. באדי מציג את עצמו לפגי כאילו הוא במאי מהוליווד והיא מתמסרת לו. באדי מתחיל להתפרע יותר מאחיו. אלן מבחין בזאת ומחליט למסד את קשריו עם קוני ולהציע לה נישואין.

לבסוף מגיע האב לארי לדירה כשהוא מרוגז וצועק. הוא רוצה נכדים כמו לאחותו רק כאשר מבשר לו אלן שהוא התחתן זה עתה עם קוני, הוא מתרכך. אלן משאיר את הדירה לבאדי וזה מתחיל שוב את החיים החופשיים לאחר "השיעורים" שקבל מאחיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]