דרו פרגוסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרו פרגוסון
Drew Ferguson
דיוקנו הרשמי של מולנאר בקונגרס, 2014
דיוקנו הרשמי של מולנאר בקונגרס, 2014
דיוקנו הרשמי של מולנאר בקונגרס, 2014
לידה 15 בנובמבר 1966 (בן 57)
ואלי, אלבמה, ארצות הברית
שם מלא אנדרסון דרו פרגוסון החמישי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת אוגוסטה, אוניברסיטת ג'ורג'יה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
ferguson.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של ג'ורג'יה
3 בינואר 2017 – מכהן
(7 שנים ו־14 שבועות)
→ לין וסטמורלנד

אנדרסון דרו פרגוסון החמישיאנגלית: Anderson Drew Ferguson IV; נולד ב-15 בנובמבר 1966) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת ג'ורג'יה, מאז 2017. מחוז קונגרס זה משתרך מפרווריה הדרומיים של אטלנטה לפרוורים הצפוניים של קולומבוס. פרגוסון, חבר המפלגה הרפובליקנית, כיהן טרם היבחרו אל הקונגרס האמריקאי כראש עיריית וסט פוינט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרגוסון נולד בעיר ואלי (Valley) שבמזרח אלבמה. הוא בוגר אוניברסיטת ג'ורג'יה והמכללה הרפואית של ג'ורג'יה, שהיא חלק מאוניברסיטה אוגוסטה. טרם כניסתו לפוליטיקה של ארצות הברית היה פרגוסון רופא שיניים משפחתי במרפאה בבעלותו[1]. הוא היה חבר במועצת העירייה של וסט פוינט, ולאחר מכן כיהן כראש העיר מ-2008 ועד 2016, אז התפטר כדי להתמקד במסע הבחירות שלו אל בית הנבחרים של ארצות הברית.

בבחירות 2016, פרגוסון התמודד על ייצוג מחוז הקונגרס השלישי של ג'ורג'יה בבית הנבחרים של ארצות הברית. נציג המחוז המכהן, לין וסטמורלנד (אנ'), פרש מהחיים הציבוריים[2]. בבחירות המקדימות שהתקיימו במפלגה הרפובליקנית – התחרות האמיתית במעוז רפובליקני זה – ניצב בפני חבר הסנאט של ג'ורג'יה מייק קריין. משאף אחד מהם לא גרף לפחות 50% מהקולות, נכפה עליהם סיבוב שני (Runoff), זאת לאחר ששניהם קיבלו כל אחד 27% מהקולות ופער של מאה קולות בלבד הפריד ביניהם[3]. ב-26 ביולי 2016 גבר פרגוסון על קריין עם 54% מהקולות. ביום הבחירות הכלליות בנובמובר, ניצח פרגוסון את אנג'לה פנדלי, מועמדת המפלגה הדמוקרטית, וגרף 68% מקולות הבוחרים[4]

בהתמודדותו אל הקונגרס ב-2016, מיקד פרגוסון את מצע הבחירות שלו על ביטחון לאומי בגבולות, חיסול המדינה האסלאמית וחיזוק הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית, החלפת מס ההכנסה במס שטוח, ביטול חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה ותמיכה בתיקון לחוקת ארצות הברית שיגביל את תקופות הכהונה בקונגרס. פרגוסון הושבע לתפקידו ב-3 בינואר 2017, עם התכנסות הקונגרס ה-115 של ארצות הברית.

בנובמבר 2018, לאחר שנבחר מחדש בבחירות האמצע באותו החדש, מונה פרגוסון בידי סטיב סקליס לסגן המצליף הראשי בסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים. תפקיד זה מהווה אבן דרך היסטורית לתפקידים בכירים יותר בסיעה הרפובליקנית. לדוגמה, מנהיג הרוב העתידי אריק קנטור ומנהיג מיעוט הבית הנוכחי קווין מקארתי שימשו פעם כסגן הראשי. פרגוסון חתם על התובענה הייצוגית שביקשה לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020, אחד מארבעה נציגי ג'ורג'יה בקונגרס שעשו זאת[5]. בית המשפט העליון של ארצות הברית דחה את התביעה ב-11 בדצמבר 2020. המיזם "Vote Smart" מדווח כי סקירת עמדותיו השמרניות העניקה לפרגוסון הערכה בת 55%.

ב-14 בדצמבר 2023 הודיע פרגוסון כי לא יתמודד לתקופת כהונה נוספת בבחירות 2024 על מנת לבלות יותר זמן עם משפחתו[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרו פרגוסון בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של דרו פרגוסון בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Conservative Showdown for Congress in 3rd, באתר ATLANTA JEWISH TIMES‏, 14 ביולי 2016 (באנגלית)
  2. ^ לורן פרנץ', Georgia Republican Rep. Lynn Westmoreland to retire, באתר פוליטיקו, 7 בינואר 2016 (באנגלית)
  3. ^ תמר הלרמן, Chamber of Commerce-backed Drew Ferguson wins 3rd District GOP runoff, באתר The Atlanta Journal-Constitution‏, 26 ביולי 2016 (באנגלית)
  4. ^ Georgia U.S. House 3rd District Results: Drew Ferguson Wins, באתר הניו יורק טיימס, 1 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  5. ^ סטיבן פולר, After Trump Loss, Georgia Republicans Attack Voting Systems They Enacted, באתר GPB News‏, 11 בדצמבר 2020 (באנגלית)
  6. ^ ניקולס וו, Drew Ferguson and Wiley Nickel won't seek reelection to their House seats, באתר פוליטיקו, 14 בדצמבר 2023 (באנגלית)