האשפית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסודות של ניקולס פלמל בן האלמוות: האשפית
The Enchantress
מידע כללי
מאת מייקל סקוט
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה רנדום האוס עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 22 במאי 2012
מספר עמודים 463
הוצאה בעברית
הוצאה כתר
תרגום סיוון מדר
סדרה
סדרת ספרים הסודות של ניקולס פלמל בן האלמוות
ספר קודם הבוגד
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-965-07-2149-7
הספרייה הלאומית 003544005
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האשפיתאנגלית: The Enchantress) הוא רומן פנטזיה לילדים ולנוער. הספר הפך במהרה מיציאתו לאור לרב מכר, והצליח מאוד בקרב ילדים ובני נוער. הספר הוא השישי בסדרת הסודות של ניקולס פלמל בן האלמוות, והוא האחרון שיצא בינתיים. בספר מגלים סופי וג'וש את עברם, והוא נכתב על ידי מייקל סקוט. שם הספר בא משם הדמות סופי ניומן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסופי וג'וש חוזרים לתקופת דנו טליס 10,000 שנה לפני, אוסיריס מבטל את חיי האלמוות של די שהופך לאיש זקן וגוסס. באותו זמן סופי וג'וש בליווי וירג'יניה דייר מגלים שדנו טליס הקסומה איננה כלל כמו מה שהם חשבו, הקדמונים חיים בעושר בעוד בני האדם הם עבדים שחיים בעוני. לאחר שהשליט הקודם אתון נכנס לכלא, בסתת רוצה להמליך את בנה השני והמועדף עליה - אנוביס. בהווה, בילי הנער, מקיאבלי, נץ שחור, אודין, מרס והל נלחמים בצבא המפלצות שהתעוררו, ניקולס ופרנל באים לעזרתם. אלת העורב באה לעזור לניקולס ופרנל, אך ברגע שהם מגיעים בילי טועה בכך שהוא חושב שהם מפלצות וזורק על פרנל חנית, אלת העורב מגנה על פרנל בגופה ומתה. בזמן דנו טליס ג'וש וסופי מגלים שהם בעצם חלק מתוכנית ארוכה של איזיס ואוסיריס ושהם תאומי האגדה המקוריים, איזיס ואוסיריס אומרים להם שהם השליטים המקוריים של דנו טליס (זהב וכסף) ושהמועצה תתמוך בהם במקום באנוביס. באותו זמן די גוסס, מרתיו מוצא אותו מחזיר אותו לחיים בתור אדם זקן בן תמותה, די שהיה בן אלמוות מקבל נקודת מבט שונה על העולם ומחליט לעזור למרתיו ולאברהם הרב מג. בינתיים בהווה בסתת וקצלקואטל משתפים פעולה ובסתת מזמנת את לוחמי הספרטוי - הלוחמים הבלתי מנוצחים, שנלחמים נגד ניטן ופרומתאוס שבקושי שורדים. בזמן דנו טליס סן ז'רמן, ז'אן, סקתך, שייקספיר ופלמדס מגיעים לעץ העולם המקורי ופוגשים את הקטה ואת ויצילופוצ'טלי לפני שנהפך למרס אולטר ויוצאים להתקפה על דנו טליס. וירג'יניה דייר מקבלת לוחית מאברהם הרב מג שבה כתוב על אישיותה האמיתית של דייר ומדוע רצתה עולם לעצמה, וירג'יניה מחליטה לעזור לאנשי דנו טליס ומתחילה מרד.

באותו זמן ג'וש וסופי מגיעים לפירמידת השמש שנמצאת במרכז דנו טליס ששם מתקיימית המועצה של הקדמונים, בסתת כועסת על מה שאיזיס ואוסיריס עשו ואומרת לאנוביס להרוג את סופי וג'וש, אנוביס שולח שלושה ברסרקרים (אנשי דב) להרוג אותם. בגלל שפרמידת השמש סופגת הילות ג'וש וסופי אינם יכולים להילחם כמו שצריך ולכן אינם מצליחים לנצח, אך סוגוגללא באה ומצילה אותם. באותו זמן בני האדם מגיעים לכלא ומפגינים לשחרור אתון ובראשם וירג'יניה דייר ודי, סקתך מגיעה למקום ופוגשת את די, דייר ודי מזהים את הדמיון בין ארד-גרמנה מנהל הכלא המרושע לסקתך והיא מודה שהוא אביה. ארד-גרמנה אומר לאתון שיגיד לאנשים שיתפנו או שהוא יהרוג אותם, אתון אומר לאנשיו שלא יתפנו ושאנשיהם של הקטה וויצילופוצ'טלי תוקפים. ארד-גרמנה דוחף את אתון מהחומה ומורה על אנשיו לירות בבני האדם, סקתך רצה ומצילה את אתון מנפילה אל מותו ודייר ודי משלבים את הילותיהם ומצילים את בני האנוש ובאותו זמן הורגים את רוב חייליו של ארד-גרמנה, מהמאמץ די מת. ג'וש וסופי מגיעים לראש הפירמידה ופוגשים באיזיס ואוסיריס, הם שואלים אותם אם הם באמת הילדים שלהם ומגלים שהם בעצם בכלל לא אחים, ג'וש נולד 30,000 שנה לפני סופי, וסופי נולדה במאה ה-10 לספירה. שניהם נאספו על ידי איזיס ואוסיריס וגודלו כאחים תאומים.

בהווה, קסולוטל האשמן אחיו של קצלקואטל מביא מפלצות גדולות ומסוכנות לאלקטרז בנוסף לכמה לוחמי אנפו, אודין והל מבינים שאין להם שום דבר להפסיד ומשתמשים בכל כוחם שנשאר, הל מעבירה את כל הילתה לאודין ואודין בעזרת קרן אור מעינו מפוצץ כל דבר שהוא מסתכל עליו, לאחר שהשתמשו בכל הילתם והרגו את כל לוחמי האנפו שניהם מתים. אחת המפלצות שהביא קסולוטל היא קרקינוס - סרטן ענק ומפלצתי המתחזק מקדמונים שהוא אוכל, הקרקינוס אוכל את קוסלוטל והולך אל אריופ-אנאפ שעדיין רדומה בעוד שניקולס, פרנל ומקיאבלי מנסים להעיר אותה, נץ שחור ובילי הנער מנסים לעצור אותו אך בילי הנער נפצע קשה ובזמן שמקיאבלי מרפא אותו נץ שחור מועף אל המים ששם מחכות הנראידיות. מרס בניסיון נואש למשוך את תשומת לבו של הקרקינוס משתמש בכל הילתו ומתפוצץ, באותו רגע אריופ-אנאפ מתעוררת.

בינתיים סוגוגללא באה לעזרתם של ניטן ופרומתאוס, וכאשר היא מגיעה היא מוצאת את שניהם מתים, היא מחייה את פרומתאוס בעזרת הילתו שעוררה אותה כשנולדה אך הוא אומר לה שתחייה את ניטן במקום אותו. ג'וש וסופי מתחילים להילחם על פסגת פרמידת השמש, איזיס ואוסיריס מתחילים להשתנות, סופי וג'וש מגלים שהם בכלל לא קדמונים, אלא הם מבעלי הארץ, הגזע הראשון ששלט בכדור הארץ, ומטרתם האמיתית היא להשתמש בכוחם של התאומים להביא מן העבר את שאר בעלי הארץ. סופי מובסת על ידם וג'וש ברגע של כעס זורק לעברם את קלרנט ואקסקליבר והורג את שניהם. ג'וש וסופי מבינים שהנבואה לא דברה על שאחד התאומים ישמיד את העולם ואחד יציל אותו, אלא שעולם אחד יושמד וכך עולם אחר יכול להנצל, ג'וש מבין שעליו לתעל את כל הכוחות ששוחררו עד כה ולהרוס את דנו טליס, הוא אומר לסופי לעזוב את הפרמידה ולברוח בעוד שהוא ידאג להכול. בהווה, אריופ-אנאפ התעוררה והיא גדלה לגודל ענקי - פי 2 מהסרטן. היא מנצחת אותו בקלות, ומתחילה לצוד את שאר המפלצות שנשארו. בזמן דנו טליס, ג'וש מבין שעליו להשתמש בארבע חרבות הכוח כדי לתעל את האנרגיות ששוחררו, הוא נזכר במה שדי אמר לו, ללכת בעקבות ליבו, הוא מסדר את החרבות בסדר מסוים וכל החרבות מתחברות לקרס אחד שמתחבר לידו השמאלית ומשמיד את דנו טליס, באותו רגע מגלים שג'וש הוא בעצם מרתיו.

בסוף הספר ניקולס ופרנל כמעט מתים לאחר שהשמידו את כל המפלצות על אלקטרז כשלפתע מופיע מולם מרתיו, שניהם מבינים שזהו ג'וש והוא לוקח אותם איתו לפריז ביתם. בפרק שלאחר מכן קוראים מכתב שג'וש שלח לסופי שבו הוא מספר לה על ההרפתקאות שלו והעולם שבנה, שהוא בעצם אותו עולם שאליו נכנסו סקתך וז'אן בהתחלה. ג'וש אומר לה שאם היא זקוקה לו שתסתכל במראה ותקרא לו 3 פעמים בשם מרתיו, הוא גם מספר לה על חתונתם של ניטן ואיפה ושהזוג פלמל מוסרים לה את אהבתם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • האשפית, באתר OCLC (באנגלית)