הדיוויזיה השנייה (בוואריה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדיוויזיה המלכותית הבווארית השנייה
2. Königlich Bayerische Division
סמל מפקדת דיוויזיה בצבא הקיסרי הגרמני
סמל מפקדת דיוויזיה בצבא הקיסרי הגרמני
פרטים
מדינה ממלכת בוואריהממלכת בוואריה ממלכת בוואריה
הקיסרות הגרמניתהקיסרות הגרמנית הקיסרות הגרמנית
שיוך הצבא הבווארי
צבא הקיסרות הגרמנית
סוג דיוויזיה
בסיס האם מינכן
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 27 בנובמבר 1815ינואר 1919 (כ־103 שנים)
מלחמות מלחמת אוסטריה–פרוסיה
מלחמת צרפת–פרוסיה
מלחמת העולם הראשונה

הדיוויזיה המלכותית הבווארית השנייהבווארית: 2. Königlich Bayerische Division) הייתה דיוויזיה בצבא הבווארי ומאוחר יותר בצבא הקיסרות הגרמנית, אשר לחמה במלחמת אוסטריה–פרוסיה, במלחמת צרפת–פרוסיה ובמלחמת העולם הראשונה ופורקה ב-1919.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הוקמה ב-27 בנובמבר 1815, והיא נקראה בשמות שונים במהלך השנים.

מלחמת אוסטריה–פרוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת אוסטריה–פרוסיה לחמה הדיוויזיה נגד הפרוסים, והשתתפה בקרב קיסינגן ובקרב הלמשטדט.

מלחמת צרפת–פרוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת צרפת–פרוסיה לחמה הדיוויזיה כחלק מהקורפוס הבווארי הראשון, אשר נשלח לסייע לפרוסים כחלק מהארמייה השלישית בפיקוד פרידריך, נסיך הכתר של פרוסיה. הבווארים השתתפו בקרב וורת, קרב בומונט, קרב באזיי וקרב סדאן. לאחר המלחמה התבצע איחוד גרמניה ומדינות גרמניה השונות אוחדו ליצירת הקיסרות הגרמנית. כחלק מרפורמה זו, אוחדו צבאותיהן של שאר המדינות עם הצבא הפרוסי ליצירת צבא הקיסרות הגרמנית.

מכיוון שבוואריה הייתה המדינה הגדולה ביותר בקיסרות אחרי פרוסיה, היא נהנתה מפריבילגיות שונות שהתבטאו בין היתר בתחום הצבאי. בעוד שבעתות מלחמה היו חייבות שאר המדינות לאחד את המטות הכלליים של צבאותיהן עם המטכ"ל הפרוסי, בוואריה הורשתה להחזיק מטכ"ל עצמאי. בעתות מלחמה היו הדיוויזיות של שאר המדינות מתאחדים עם הדיוויזיות הפרוסיות ובהתאם לכך ממוספרים מחדש. הדיוויזיות הבוואריות נותרו עצמאיות ושמרו על המספור המקורי שלהם.

מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה באוגוסט 1914, הייתה הדיוויזיה תחת פיקוד לודוויג פון הצל. הדיוויזיה נערכה בחזית המערבית כחלק מהקורפוס הבווארי הראשון במסגרת הארמייה השישית אשר חייליה גויסו בעיקר מבוואריה, והייתה תחת פיקוד רופרכט, נסיך הכתר מבוואריה. הדיוויזיה לקחה חלק בקרב לורן, ולאחר מכן השתתפה במרוץ אל הים ובהמשך השתתפה במלחמת החפירות בפלנדריה ובארטואה. הדיוויזיה השתתפה בקרב ורדן ובקרב על הסום, ובשנת 1917 לחמה בקרב השני על האן. בשנת 1918 לחמה במתקפת האביב ובמתקפת מאה הימים, ובכלל זה בקרב השני על המארן. הדיוויזיה פורקה עם סיום המלחמה ופירוקה של ממלכת בוואריה (והקיסרות הגרמנית בכלל).

מפקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הדיוויזיה השנייה בוויקישיתוף