הדרך לעין חרוד (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדרך לעין חרד
Back to Freedom
עטיפת התקליטור של הסרט
עטיפת התקליטור של הסרט
עטיפת התקליטור של הסרט
מבוסס על רומן של עמוס קינן
בימוי דורון ערן
הופק בידי דורון ערן, יורם כסלו
תסריט רמי נעמן
עריכה אירית רז
שחקנים ראשיים טוני פק
אלסנדרה מוסוליני
ארנון צדוק
רמי דנון
מוזיקה אילן וירצברג
צילום אבי קרפיק
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 1990
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דיסטופי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדרך לעין חרודאנגלית: Back to Freedom) הוא סרט דיסטופי ישראלי דובר אנגלית משנת 1990 בבימויו של דורון ערן, עם טוני פק, ארנון צדוק, אלסנדרה מוסוליני ורמי דנון בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס בחלקו על הרומן "הדרך לעין חרוד" של עמוס קינן.

בתחילת הסרט מופיעה הכיתוב: "בעתיד הקרוב מתרחשת בצורת קשה. הצבא נקרא לשמור על השקט ולא יסבול כל הפרעות או מרי. הפרובוקטורים יטופלו על ידי יחידות מיוחדת וייעלמו והשקט יישמר".

בתפקיד הראשי מופיעים השחקן האמריקאי טוני פק, בנו של גרגורי פק והשחקנית אלסנדרה מוסוליני, נכדתו של בניטו מוסוליני.

הסרט צולם בישראל, בחלקו במקומות היסטוריים כמו מערת הקולומבריום ובור המים במרשה ובמגדל אפק.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצורת קשה שוררת בישראל והשלטונות נוקטים באמצעים קשים להגבלת שימוש במים. שורה ארוכה של אזרחים מצוידים בג'ריקנים עומדים בתור לחלוקת מים. רק מי שנמצא ברשימה מורשה למלא ג'ריקן אחד. בין העומדים בתור, העיתונאי סול ג'ורדן (טוני פק). הוא לא נמצא ברשימה כי כתב בעיתון טור נגד צעדי השלטונות. אזרח שאשתו נפטרה, נותן לו את הכרטיס שלה. במקום נמצא שוטה העיר (ברק הנגבי), הממלמל משפטים סתומים על מלחמת גוג ומגוג ואחרית הימים.

סול יודע שמחפשים אותו, חבריו מתנכרים אליו מפחד. הוא מגיע לדירתו ומאזין ל"רדיו עין חרוד החפשית" שמתסיס נגד משטר העריצות ומזמין אנשים להתנגד ולהגיע לעין חרוד שנמצאת במצור. השלטונות עוצרים את חברו רמי (נדב בן יהודה) וחוקרים אותו באלימות על מקום הימצאו של סול. הוא מתחבא בדירתו כשפורצים לשם ומחפשים אותו אך לא מוצאים. לאחר שהם עוזבים הוא מתחמק לכיוון הים, שוחה ומגיע לבית על החוץ. הוא מוצא שם עקרת בית (אלקי ג'ייקובס) שמסכימה תחת לחץ להסיע אותו לכיוון עין חרוד. בדרך היא מנסה לעגוב עליו אך הוא מבחין במסוק דולק אחריהם וברגע האחרון הוא מספיק לברוח לפני שהרכב מתפוצץ ועולה באש מירי מהמסוק.

הוא ממשיך לבד ופוגש במחמוד (ארנון צדוק), ערבי שגר בנתניה ומתחזה ליהודי בשם רפי. הם מתחמקים מחיילים שרודפים אחריהם ולבסוף משתלטים על רכב צבאי בו נמצאים אל"ם רפי (רמי דנון), החיילת ליאורה (אלסנדרה מוסוליני) והנהג רפי (יעקב איילי). הם אוזקים אותם ומגיעים למערה שם הם מתחבאים. סול משחרר את הנהג כדי שייצור קשר עם הגנרל של הצפון תא"ל איתי ורנר (שלמה תרשיש) לדבר על תנאים. בינתיים מקיים סול יחסים עם ליאורה בבור מים עתיק.

לגנרל לא אכפת מגורלו של אל"ם רפי בגלל משקעים מהעבר. הוא נותן להם אולטימטום לצאת ומכין כלבים עמוסים בחומר נפץ שיפרצו למערה ויתפוצצו. בינתיים מגלים סול וליאורה דרך מילוט וארבעתם בורחים מהמערה זמן קצר לפני הפיצוץ.

הארבעה ממשיכים צפונה אך נתפסים על ידי חיילי הגנרל ובראשם סגן (זאב שמשוני). הם נדונים למוות והגנרל רק מצטער שלא יהיה נוכח בעת הוצאתם להורג כי הוא טס מיד להר הבית בירושלים לכבוש אותו שוב אחת ולתמיד. סול הורג אותו באקדח קטן ואל"ם רפי פוקד על הסגן לשחרר אותם והם משתחררים. סול וליאורה נפרדים מאל"ם רפי ומחמוד וממשיכים לעבר עין חרוד אך מוצאים את המקום שרוף ונטוש, ללא נפש חיה פרט לשדרן זקן (אברהם אסיאו) הממשיך לשדר בשם "רדיו עין חרוד החפשית".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
טוני פק סול ג'ורדן עיתונאי
אלסנדרה מוסוליני ליאורה חיילת
ארנון צדוק מחמוד/רפי
רמי דנון אל"ם רפי
שלמה תרשיש תא"ל ורנר
יעקב איילי רפי נהג
זאב שמשוני סגן
אברהם אסיאו שדרן בעין חרוד
ברק הנגבי הוזה אפוקליפטי
אלקי ג'ייקובס עקרת בית
נדב בן יהודה רמי חבר של סול

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]