היידן פאדון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היידן פאדון
היידן פאדון (2015)
היידן פאדון (2015)
לידה 20 באפריל 1987 (בן 37)
Geraldine, ניו זילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום ניו זילנדניו זילנד ניו זילנדי
קבוצה נוכחית יונדאי מוטורספורט
קריירת אליפות העולם בראלי
מרוצים 81
ניצחונות 1
פודיומים 8
נקודות בקריירה 416
ניצחונות במקטעים 42
haydenpaddon.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היידן פאדוןאנגלית: Hayden Paddon, נולד ב-20 באפריל 1987) הוא נהג מרוצים ניו זילנדי המתחרה באליפות העולם בראלי עבור קבוצת יונדאי. פאדון זכה באליפות ניו זילנד בראלי בשנים 2008, 2009, 2013 ו-2018 ובאליפות קטגוריית ה-PWRC בשנת 2011.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היידן, בנו של כריס נהג עבר במרוצי ראלי, החל להתחרות בגיל צעיר במרוצי קארטינג. בשנת 2002 ערך את מרוץ הבכורה שלו בראלי, כשהוא נוהג במיצובישי איבו. בשנת 2006 החל להתחרות באליפות ניו זילנד בראלי ובסיום העונה זכה באליפות בקטגוריית הראלי והוכתר לרוקי השנה. בשנת 2007 ערך את הופעת הבכורה שלו בסבב אליפות העולם בראלי במסגרת התחרות שהתקיימה בניו זילנד. הוא השתתף גם בראלי בריטניה, המרוץ הסוגר של העונה, אך נאלץ לפרוש במהלכו. באותה שנה זכה שוב באליפות בקטגוריית הג'וניור בניו זילנד והיה רחוק נקודה אחת מזכייה באליפות כולה. בשנת 2008 זכה לראשונה באליפות ניו זילנד ושנה לאחר מכן זכה באליפות השנייה.

בשנת 2009 זכה למלגת פירלי סטאר (Pirelli Star Driver), שמימנה עבורו השתתפות בשישה מרוצים במסגרת עונת 2010 של סבב אליפות העולם בראלי למכוניות מפעל (PWRC). בראלי ניו זילנד סיים במקום הראשון בקטגוריית ה-PWRC ו-14 בדירוג הכללי. בראלי פינלנד סיים במקום השלישי ובראלי גרמניה ויפן סיים במקום השני. בסיום העונה סיים במקום השלישי בקטגוריה. לקראת עונת 2011 עבר להתחרות עבור קבוצת "New Zealand World Rally" והחל לנהוג בסובארו אימפרזה WRX STI. בעונה זאת התחרה לראשונה בסבב מלא של קטגוריית ה-PWRC. פאדון הפתיע רבים כשניצח בארבעת המרוצים הראשונים וסיים את העונה כאלוף הקטגוריה.

לאחר הזכייה באליפות עבר להתחרות בקטגוריית S-WRC, בה נהג בסקודה פאביה S2000. את המרוץ הראשון בעונה, שנערך בשוודיה, סיים במקום הרביעי בקטגוריה ובראלי פורטוגל רשם את הניצחון הראשון בקטגוריה.

יונדאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2014 עבר להתחרות בקטגוריה הבכירה כנהג בקבוצת יונדאי מוטורספורט N[1] והתחרה בשישה מרוצים במהלך העונה. בעונת 2015 הכפיל את מספר המרוצים בהם השתתף וגם השיג פודיום ראשון כשסיים את ראלי איטליה במקום השני לאחר שהוביל לאורך רוב הראלי. בסיום העונה האריכה יונדאי את החוזה עמו בשלוש עונות נוספות[2]. בתחילת עונת 2016 השיג פודיום שני, כשסיים במקום השני בראלי שוודיה. באפריל רשם ניצחון ראשון בקריירה, כשניצח במפתיע את ראלי ארגנטינה[3].

במהלך הסטייג' הראשון של ראלי מונטה קרלו, המרוץ הפותח של עונת 2017, איבד פאדון שליטה על רכבו והחליק מהמסלול. אחד הצופים שעמד בסמוך נפגע מהחלק הימני האחורי של הרכב ונהרג. בעקבות התאונה החליטה הקבוצה על פרישה של פאדון מהתחרות לאות כבוד לצופה ההרוג[4][5]. הישג השיא בעונה נקבע בראלי פולין אותו סיים במקום השני. עד לסיום העונה השיג עוד פודיום אחד נוסף ובסיומה דורג במקום השמיני.

לקראת עונת 2018 החתימה הקבוצה את אנדריאס מיקלסן לצידו של נויביל כנהגים המובילים. את המכונית השלישית של הקבוצה הוחלט לחלוק בין פאדון לדני סורדו, כך שכל אחד יתחרה בשבעה מרוצים במהלך העונה[6]. במהלך העונה שב להתחרות באליפות ניו זילנד בראלי וזכה בתואר בפעם הרביעית[7]. לקראת עונת 2019 החתימה הקבוצה את סבסטיאן לואב שיחלוק במהלך העונה את הרכב עם סורדו, כך שפאדון נותר מחוץ לאליפות[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היידן פאדון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]