הלסינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
הלסינג
סוגה היסטורי, אימה, פעולה, על טבעי, סאינן
מאנגה
יוצר קאוטה היראנו
מאייר קאוטה היראנו
הוצאה Shounengahosha (יפן)
Dark Horse Comics (ארצות הברית)
התפרסם לראשונה במגזין Young King OURs
תקופת הפרסום המקורית 19972009
מספר הכרכים שהתפרסמו 10 כרכים, עם 95 פרקים בסה"כ
אנימה
במאי אומנוסוקה לידה
אולפני אנימציה GONZO
רשת שידור

Fuji Television (יפן)
Starz! (ארצות הברית)

Animax (צרפת)
תקופת שידור מקורית 10 באוקטובר 200116 בינואר 2002
מספר הפרקים 13
OVA
במאי טומוקאזו טוקורו (פרקים 1-4)
הירויוקי טאנאקה (פרקים 5-7)
יאשוהירו מאצומורה וקניצ'י סוזוקי (פרקים 8-10)
סטודיו Satelight (פרקים 1-4)
Madhouse (פרקים 7-8)
Graphinica (פרקים 8-10)
מספר הפרקים ששודרו 10
תקופת שידור מקורית 20062012

הלסינג הוא שמה של סדרת מאנגה ואנימה מאת קוטה היראנו וסטודיו GONZO. הסדרה מספרת על פעילותו של ארגון בריטי בשם "הלסינג" הפועל לחיסול של ערפדים ויצורים על טבעיים אחרים שמפרים את שלוות בריטניה. הסדרה מתרחשת בימינו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה קרויה על שם ומתנהלת סביב ארגון הלסינג הבריטי, הידוע גם כ"המסדר הקדוש של האבירים הפרוטסטנטים", שהוקם במקור על ידי אברהם ואן הלסינג. המשימה של הלסינג היא להשמיד את כוחות הרוע העל-טבעיים, האל-מתים המאיימים על שלומה של הממלכה. ארגון זה מובל כיום על ידי סר אינטגרה הלסינג, שירשה את הנהגת הלסינג כילדה לאחר מות אביה. הסוכן העיקרי של הארגון הוא ערפד רב עוצמה בשם אלוקרד המוכן להרוג את בני מינו בשירות משפחת הלסינג. בתחילת הסיפור אלוקארד מציל במהלך משימה שוטרת צעירה בשם סראס ויקטוריה והופך אותה לערפדה. סראס נכנסת אף היא לשירות הארגון תוך שהיא מתקשה להסתגל לחייה החדשים בתור ערפדה. כאשר תדירות המקרים שבהם מעורבים אל-מתים עולה באנגליה, ובעולם כלל, סר אינטגרה מגלה שמי שעומד מאחוריהם הוא ארגון "מילניום", שרידים של יחידת על-מתים נאצית מימי מלחמת העולם ה-2. "מילניום" המונהגת על ידי קצין מסתורי הידוע כ"מייג'ור" מכריזה מלחמה על בריטניה במה שנראה כניסיון להפוך על פניה את תוצאות מלחמת העולם השנייה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון הלסינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סר אינטגרה פיירברוק וינגייטס הלסינג - אישה צעירה, יפת תואר וחזקה. היא נמצאת בראש ארגון הלסינג וצאצאית ל-"ואן הלסינג", צייד הערפדים האגדי. היא נמצאת בעימות מתמיד עם הכנסייה הקתולית.
  • אלוקרד - ככל הנראה, אלוקרד כבול לשירות משפחת הלסינג. לאלוקרד ארסנל של שני אקדחים שמעוצבים במיוחד לחיסול ערפדים. לאחד קוראים "קאסול" (Casull) ולשני "ג'אקל" (Jackal). לכל אקדח תחמושת מיוחדת משלו, אך שניהם תומכים בקליעים ברוחב 13 מ"מ עם קצה מכסף. אלוקרד נמצא בעימות אלים עם פלאדין קתולי בשם אלכסנדר אנדרסון, מהארגון "אסקריוט". במהלך הסדרה רואים זכרונות של אלקרד ודפוסי התנהגות מסוימים, שהם, יחד עם כך שבסוף הסדרה, לאחר שהשתנה לצורה של אביר וזימן צבא של מתים, אינטגרה אמרה לו "ברוך שובך, הרוזן", הצביעו על כך שלמעשה מדובר ברוזן דרקולה, שלאחר אירועי הספר דרקולה, בהם הובס על ידי אברהם ואן הלסינג, הפך למשרת שלהם. בנוסף לכך, אלקרד באנגלית (alucard) היא היפוך אותיות של דרקולה (dracula). 'מת' לאחר שמצץ את הדם של שרדינגר ולמשך 30 שנה הפסיק להתקיים כישות פיזית.
  • וולטר C. דורנז - משרת משפחת הלסינג. מצויד בחוטים ארוכים בעובי מיקרוסקופי, איתם הוא חותך את אויביו לחלקיקים. במלחמה נגד ארגון מילניום, וולטר נחטף, עבר שטיפת מוח, נהפך לערפד ובגד בארגון הלסינג, נהרג על ידי אלוקרד .
  • סראס ויקטוריה - ערפדית נוספת בארגון, ערפדית צעירה המתקשה לקבל את טבעה הערפדי. היא מתקשה להתמודד עם שתיית הדם שנחוצה לקיומה ועם הכוחות העל-טבעיים שנלווים למצבה החדש. לפני שנהייתה לערפד, שרתה סראס במשטרה.

The Wild Geese[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצבא של הארגון. נשכרו על ידי הארגון עקב הרס הצבא הקודם על ידי האחים ולנטיין.

  • קפטן פיפ ברנודאט - הקפטן של the wild geese. מת בניסיון להציל את סראס במלחמה. סראס שתתה את דמו ונהייתה ערפדית חזקה יותר.

ארגון מספר 13 של הוותיקן: איסקריוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הארגון נובע משמו הלטיני של יהודה איש קריות - Judas Iscariot.

  • אנריקו מקסוול - המנהיג השאפתן והאכזר של הסוכנות. מת לאחר שאלקרד זימן צבא של מתים שהרגו אותו ואת חייליו.
  • אלכסנדר אנדרסון - פלאדין שעובד עבור הארגון. הוא הנשק החזק של הארגון כנגד האל-מתים, יש לו יכולות פיזיות על אנושיות ואת האפשרות להרפא במהירות כמעת מכל פגיעה פיזית. מייצר להבים מקודשים כנגד מפלצות וכופרים. יריבו הגדול ביותר של אלוקרד.
  • היינקל וולף ויומי/יומיקו טאקאגי - היינקל היא מתנקשת של הסוכנות עם שני אקדחים. יומי/יומיקו היא נזירה לוחמת ממוצא יפני. בעוד יומיקו חפה מפשע ושלווה, יומי היא פראית ותהרוג כל מה שעומד בדרכה.

מילניום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מייג'ור - המנהיג הלא שפוי של הארגון, קצין אס אס לשעבר. השתתף בעריכת ניסויים בוומפייריזם (התנהגותם של ערפדים) עד שאלוקרד ווולטר הרסו את מעבדתו, בשנת 1944.הוא בעל אובססיה למלחמה, ורוצה ליצור אחת אין-סופית. בסוף הסדרה התברר שהוא נשאר בחיים במשך כל הזמן מאז מלחמת העולם השנייה מפני שהוא הפך את עצמו לסייבורג.
  • הקפטן - מאבטחו השקט והשליו של המייג'ור. אדם-הזאב ה"אמיתי" היחיד בכוחות מילניום.
  • הדוקטור - המדען המשוגע שיצר לארגון צבא ערפדים נאצי שכלל כ-1,000 מתנדבים.
  • סגנית ראשונה ריפ ואן וינקל - אחת החיילים המצליחים בארגון. משתמשת ברובה ארוך היורה כדורים אותם היא יכולה להזיז בכוח המחשבה, כך שהם ממכים את המטרה מספר פעמים רב. נהרגת על ידי אלוקרד, שמוצץ את דמה ומשתלט על נשמתה.
  • סגנית ראשונה זורין בליטז - ערפדית גבוהה, מאסיבית ושרירית. מפקדת צבא הצפלינים של מילניום. יכולה לשדר אשליות לראש קורבנה, ולאחר מכן לחתוך אותו לחתיכות עם החרמש שלה, נהרגת על ידי סראס.
  • קצין ביטחון שרדינגר - נער חתול שנוצר על ידי הדוקטור. מרבה להיות חוצפן, מתוחכם וציני. קשה להבסה, ויכול להיות "בכל מקום ובשום מקום", כלומר הוא מסוגל להמשיך לחיות חיי אלמוות כל עוד הוא רוצה בכך ומסוגל לראות את עצמו כישות אחת. התאבד בסוף הסדרה על מנת להרוג את אלקרד. נקרא על שם המדען הגרמני שרדינגר, מכיוון שהוא למעשה מהווה יצוג מוחשי של החתול הפרדוקסלי של שרדינגר, שעל פי תורת הקוונטים, ייתכן מצב בו החתול חי ומת בו זמנית.
  • האחים לוק ויאן ולנטיין - צמד אחים שהתנקשו במפקדות הלסינג, והרסו את צבא הלסינג הראשון. בעוד לוק בהיר עור עם בגדים לבנים והתנהגות מנומסת, יאן שחום עור עם בגדים שחורים ודיבור גס, בוטה וגזעני. לוק הובס על ידי אלוקרד (ונאכל על ידו) ויאן הובס על ידי וולטר, סראס, אינטגרה הלסינג ונציגי השולחן העגול (נציגים מטעם מלכת אנגליה אשר נועדו לפקח על פעולותיו של ארגון הלסינג). לפני השמדתו, הודיע לאינטגרה על ארגון מילניום לראשונה.
  • טובאלקיין אלהאמברה - ידוע גם בתור "דנדי-מן". סגן ראשון במילניום ומשתמש בקלפים חדים כנשקו. הוא שלח יחידת SWAT לחיפוש אחר אלוקרד וסראס בריו דה ז'נארו, נהרג על ידי אלוקרד. שמו הוא ההגייה הלטינית לשמו של תובל קין התנ"כי.

עיבוד לקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 במרץ 2021 נמסר שסדרת המאנגה תעובד לסרט לייב אקשן באורך מלא. את הסרט תפיק חברת "Ranger 7 Films" עבור אולפני אמזון, ואת התסריט יכתוב דרק קולסטד (אנ'), התסריטאי של סדרת סרטי "ג'ון ויק".[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הלסינג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Squires, John (March 4, 2021). Japanese Horror Manga ‘Hellsing’ Getting a Film Adaptation From Amazon and ‘John Wick’ Writer. Bloody Disgusting, Retrieved March 5, 2021