המופע של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המופע של מיקי
Mickey's Revue
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וילפרד ג'קסון
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר, פינטו קולביג
אנימטור לס קלארק (מיקי מאוס)
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 27 במאי 1932[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

המופע של מיקיאנגלית: Mickey's Revue) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי של מיקי מאוס שיצא לראשונה בשנת 1932. הסרט של וולט דיסני, ובבימויו של וילפרד ג'קסון, מציג את מיקי מאוס, מיני מאוס, הוראס הורסקולר וקלרבל הפרה מבצעים מופע רביו.[2] הסרט נמסר לסרטי קולומביה ב-12 במאי והופץ ב-27 במאי 1932. זהו הסרט ה-41 בסדרת "מיקי מאוס", החמישי באותה שנה והראשון שמציג את דמותו של גופי.[3]

דמות של איכר כפרי בקהל צוחק בקולי קולות על כל מעשה; דמות שתיקרא לאחר מכן דיפי דואוג, ובסופו של דבר תהפוך לדמות משנה גדולה, גופי. ניתן לשמוע את ה"צחוק המטופש" הבלתי נשכח של פינטו קולביג בסרט הקודם של מיקי מאוס, "אולימפיאדת האסם", אבל זו הפעם הראשונה שבה ניתן לראות את הדמות שצוחקת על המסך.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באולם קונצרט מאולתר שבתוך האסם, מיקי מאוס מנצח על להקת תזמורת, בעוד אחד מחברי הקהל מפצח ואוכל בוטנים בקול. המערכה הראשונה מתחילה כשמיני לבושה כפיה מעופפת, המוחזקת באמצעות חכה על ידי הוראס הורסקולר. מיני מכה בשרביטה בפרחים מרקדים שנהפכים לשלושה פרות המבצעות בלט. הפרעתו של פלוטו, שמופיע מדי פעם על הבמה ומסולק על ידי מישהו מאחורי הקלעים, גורמת לאותו חבר קהל לצחוק באופן שמרגיז את שאר חברי הקהל.

במערכה השנייה מופיעים זוג כלבי דם שריקודם מפריע לחתולה אשר מניקה את גוריה מתחת לבמה. פלוטו עולה על הבמה שוב לאחר שעקב אחר חרק ומסולק מיד מאחורי הקלעים. אותו כפרי צוחק את צחוקו המעצבן, ושני תיישים שיושבים מאחוריו דופקים לו פטיש בראש ולועגים לו באותו צחוק. המערכה הבאה כוללת את מיקי ומיני מבצעים הופעה מוזיקלית, כשמיקי מנגן על כלי הקשה ומיני בפסנתר. החתלתולים הקטנים מגיחים מתחת לבמה ומנגנים לצד מיני ומיקי שהחל לנגן בכלי נשיפה. בינתיים פלוטו, שקשור לכיסא עליו הוראס הורסקולר יושב מאחורי הבמה, מתחיל לנבוח על גורי החתולים ושועט לכיוון הבמה, מטיח את הוראס על הרצפה. למרות שפלוטו ריסק את כל כלי הנגינה והתפאורה שעל הבמה, מיקי ומיני עדיין ממשיכים ומסיימים את הביצוע שלהם.

הסרט נגמר כאשר הוראס מוריד ומעלה את המסך ומיקי ומיני משתחווים לקהל, אך פלוטו מגיע שוב ומרסק את המסך עליהם. כשכתוביות הסיום מופיעות ניתן לשמוע את הצחוק המטופש.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. p. 74. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Grob, Gijs (2018). Mickey's Movies: The Theatrical Films of Mickey Mouse. Theme Park Press. ISBN 978-1683901235.
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)