המשימה X

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף המשימה x)
המשימה X
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פרוספר מלכה
הופק בידי רענן גרשוני, יובל עובדיה (הפקה בפועל)
תסריט פרוספר מלכה
עריכה יובל עובדיה
שחקנים ראשיים שרון רג'יניאנו, יובל עובדיה, דני שטג, רפי טיילור
מוזיקה עידן יצחייק, פול אגרינוס, דוד דאור (שיר נושא)
צילום אור ישר
מדינה ישראל
הקרנת בכורה 2011
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשימה X הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2011, בבימויים של פרוספר מלכה ואור ישר, ובכיכובם של שרון רג'יניאנו, דני שטג, יובל עובדיה ורפי טיילור.

הסרט ערך סבב פסטיבלים מוצלח בין השנים 2011-2012 עם 3 זכיות בינלאומיות וכניסה לפסטיבלים רבים ותחרויות סרטי אינדי, בעיקר בארצות הברית. בישראל הסרט הוקרן עד כה בכמה הקרנות טרום בכורה קטנות, ובהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב בפסח 2012.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על אדם-נטול-זהות (יובל עובדיה) שנשלח למשימה מסתורית ונתפס כשהוא מנסה לחדור למתקן ארכיון שמור של המוסד. לפני שהדבר ידלוף החוצה, מתמנה אחד מסוכני המוסד הבכירים (שרון רג'יניאנו) לגלות את זהותו של האיש ואת זהות שולחיו.

בחייו הפרטיים נמצא החוקר בעיצומו של משבר אישי, כאשר הוא נתון בהליכי גירושין מתקדמים ומורכבים בהם הוא עומד לאבד את הזכות לראות את ילדיו, ובנוסף אביו נפטר ומשאיר לו צוואה לא ברורה.

הנחקר טוען שהוא נשלח על ידי מלאכים מעולם רוחני העוקבים אחרי כל פעולה שלו ושולחים לו מסרים בכל רגע. החוקר שכבר התעסק עם טיפוסים מסוגים שונים, לא מאמין לשום מילה של הנחקר ומנסה בכל האמצעים העומדים לרשותו להוציא ממנו את האמת - מי הוא, מה מטרתו וכיצד חדר למתקן המוסד. אלא שהחוקר מזדעזע לשמוע מהנחקר מידע אינטימי על חייו שלו, הסברים מה הוא צריך לעשות ומה פשר דברים שקרו לו בעבר. בסופו של דבר מחליט החוקר להסתכן ולהבריח את האדם-נטול-הזהות אל מחוץ למתקן הכליאה ורק אז נודע לו על המשימה לשמה הוא נשלח לעולם.

הסרט מכיל קטעי אקשן מיוחדים של קרבות קונג פו בכוריאוגרפיה שהכין במיוחד לסרט אמן הקונג פו אלוף העולם לשעבר אלי איבגי, שהשתתף גם בצילומים כדמות שחורה ומסתורית התוקפת את הגיבור ברחבי המיתקן.

פרסים ופסטיבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס הגולדן רמי, פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-44 של יוסטון (2011)
  • סרט המתח/דרמה הטוב ביותר, פסטיבל הסרטים בפילדלפיה (2011)
  • פרס דיאמונד בתחרות קליפורניה לסרטים (2012)
  • הפסטיבל הבינלאומי של ניו ג'רזי (2011)
  • הפסטיבל הבינלאומי של בילוייט (2012)
  • הפסטיבל הבינלאומי לטריילרים - לוס אנג'לס (2011)
  • הפסטיבל הבינלאומי של מונקו (2012)
  • מועמד בקטגוריית אפקטים מיוחדים ואפטר אפקט בתחרות מאבריק - לוס אנגלס (2011)

כאמור הסרט הוצג בפסטיבלים בחו"ל, אך לא התקבל לפסטיבל ירושלים ופסטיבל חיפה. על כך אמר יובל עובדיה בריאיון ל"ערוץ אורות": "יש בארץ, לפחות בקודקודים של אנשי התקשורת, פחד מיהדות. אתה יכול לעשות סרט על ערבים, על הומואים - סבבה, אבל במדינה יהודית (הסרט לא יוקרן בצורה מסחרית)...זאת אומרת שיכול להיות מצב הגיוני ואפשרי ביותר שהסרט יוקרן בהוליווד, ובארץ לא".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.