הנסיך הפרסי: הלוחם שבפנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנסיך הפרסי: הלוחם שבפנים
Prince of Persia: Warrior Within
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
2 בדצמבר 2004
Microsoft Windows, PlayStation 2, Xbox, GameCube
NA2 בדצמבר 2004
EU3 בדצמבר 2004
Java ME
NA21 בדצמבר 2004
PlayStation Portable
NA6 בדצמבר 2005
EU16 בדצמבר 2005
BlackBerry OS
NAמרץ 2006
iOS
WW3 ביוני 2010
סוגה פעולה-הרפתקאות, פלטפורמה, Hack and slash
פיתוח יוביסופט מונטריאול
הוצאה לאור יוביסופט
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
Encore Software
Gameloft(iOS)
עיצוב קווין גוילמנטה
סדרה הנסיך הפרסי
הערות מערכת הפעלה מינימלית: Windows 98
מערכת הפעלה מומלצת: Windows 2000
דרישות תוכנה
מנוע משחק ג'ייד
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M ‏(ESRB)[1][2]
16 ‏(PEGI)[3]
פלטפורמות Microsoft Windows
Xbox
PlayStation 2
GameCube
Java ME
PlayStation Portable
BlackBerry OS
iOS
מדיה DVD, הורדה דיגיטלית
המשחק הקודם הנסיך הפרסי: חולות הזמן
המשחק הבא הנסיך הפרסי: שני כיסאות המלכות
דרישות מערכת
מעבד מינימום: Intel Pentium III 1.0GHz או AMD Athlon 1.0GHz
מומלץ: Intel Pentium 4 1.5GHz או AMD Athlon 1.5 GHz
זיכרון מינימום: 256MB
מומלץ: 512MB
כרטיס מסך מינימום: Nvidia GeForce 3 או ATI Radeon 7500 או Intel 915G התומכים ב-DirectX 9.0c
מומלץ: Nvidia GeForce 4 או ATI Radeon 9500
מקום פנוי מינימום: 1.5GB
מומלץ: 3.5GB
מערכת קול תומכת ב-DirectX
בקרים מקלדת ועכבר, ג'ויסטיק
www.princeofpersiagame.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך הפרסי: הלוחם שבפניםאנגלית: Prince of Persia: Warrior Within) הוא משחק וידאו מסוגת פעולה-הרפתקאות, פלטפורמה ו-Hack and slash, אשר פותח על ידי יוביסופט מונטריאול והופץ על ידי יוביסופט ב-2 בדצמבר 2004 למערכת ההפעלה Microsoft Windows ולקונסולות משחקים Xbox, פלייסטיישן 2 ונינטנדו גיימקיוב, ב-21 בדצמבר 2004 לטלפונים ניידים, ב-6 בדצמבר 2005 לקונסולות המשחקים הניידת PlayStation Portable, במרץ 2006 לטלפונים ניידים המריצים את מערכת ההפעלה BlackBerry OS וב-3 ביוני 2010 לטלפונים חכמים המריצים את מערכת ההפעלה iOS. המשחק הוא החמישי בסדרת המשחקים הנסיך הפרסי ומהווה המשך ישיר למשחק הקודם בסדרה, הנסיך הפרסי: חולות הזמן.

העלילה עוקבת אחר נסיך הנרדף על ידי ייצור מאיים בשם "הדאהקה", שתפקידו הוא להרוג את הנסיך לאחר שזה לא מת באירועי המשחק הקודם וכך לשמור על רצף הזמן תקין. הנסיך, לא מוכן לקבל את גורלו יוצא למסע לאי הזמן, היכן שחולות הזמן נוצרו במטרה למצוא דרך לשנות את קו הזמן וכך להציל את חייו.

המשחק מוסיף אפשרויות חדשות שלא היו קיימות במשחקים הקודמים בסדרה, במיוחד כאלו הקשורות למערכת הקרב: הנסיך יכול להחזיק שתי חרבות במקום אחת ויכול לקחת את נשקיהם של אויביו, להשתמש בהם ולהשליכם על אויבים אחרים. מהלכי הלחימה של הנסיך שודרגו וכעת השחקן יכול ליצור רצפים של מתקפות כדי ליצור מתקפות חדשות ("קומבואים"). המשחק מתהדר בטון אפל יותר מקודמו וחלק מהמהלכים של הנסיך רוויים ביותר דם. בנוסף ליכולותיו להחזיר את הזמן אחורה ולהאט את הזמן מהמשחק הקודם, הנסיך מצויד ביכולת חדשה לשגר מגופו גל קטלני של חול ולנטרל את האויבים מסביבו.

המשחק זכה לביקורות חיוביות ושבחים על מערכת הלחימה המשודרגת ועל הפסקול.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך הפרסי: הלוחם שבפנים הוא משחק הרפתקאות ופעולה בגוף שלישי בעל נרטיב חצי - ליניארי. השחקן שולט בנסיך כאשר עליו לנווט באי הזמן בעזרת שימוש בטכניקות "פארקור" כאשר בניגוד למשחק הקודם, הפעם לשחקן יש אפשרות לבקר במקומות על האי שהוא כבר ביקר בהם קודם ולעבור בין שתי גרסאות של אי הזמן: האי בעבר והאי בהווה, כאשר בכל תקופת זמן חלק מהמקומות נגישים יותר ופחות ועל השחקן לנווט בין שתי התקופות כדי להמשיך בעלילה.

מערכת הקרב שודרגה משמעותית ומציגה הפעם קרב זורם יותר בעל מערכת יצירת קומבואים וכן במשחק ניתן להשתמש בשלל סוגי חרבות אותן אפשר למצוא באזורים סודיים על האי, להשיגם כחלק מהעלילה וכן "בהשאלה" ממפלצות שנהרגו בקרב וכך ליצור קומובואים ייחודיים.

אזורים סודיים על האי ניתנים לגילוי, מכילים בתוכם מלכודות שונות שצליחתן מזכים את הנסיך בתוספת למד החיים ומהווים חלק חשוב מעלילת המשחק. למשחק ישנם שני סופים: הסוף "הטוב" (שהוא הסוף "הנכון" שאיתו ממשיכים למשחק הבא) והסוף "הרע". סיום המשחק באחד מהסופים מותנה במציאת (או אי מציאת) כל האזורים הסודיים על האי וקבלתה של חרב מים איתה ניתן להרוג את הדאהקה.

לשחקן ניתנת האפשרות לשלוט בזמן כמו במשחק הקודם וביכולתו לחזור זמן קצר אחורה או להאט את הזמן, דבר שיעיל בקרבות השונים וכן בהתחמקויות ממלכודות ומהדאהקה.

האווירה במשחק מוצגת כאפלה יותר וברקע מתנגנת מוזיקה ערבית משולבת עם מוזיקה מז'אנר "המאטל", דבר שהוסיף "לטון הקודר" של המשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבע שנים לאחר סיום המשחק הקודם, הנסיך נרדף על ידי ישות אכזרית בשם "הדאהקה" שתפקידה הוא לשמור על רצף הזמן תקין. כאשר הנסיך שחרר את חולות הזמן במשחק הקודם גורלו היה למות, אך הוא ניצל ממוות וכך בעצם "רימה את גורלו" ועל הדאהקה לתקן את הנזק ולהרגו על מנת שציר הזמן יחזור לזוז כסדרו. הנסיך שומע מהזקן החכם בממלכה אודות אי מסתורי שעליו לפי האגדה נוצרו חולות הזמן וממנו השליט של אזאד (הממלכה ממנה הגיעה פארה מהמשחק הקודם) הביא את שעון החול הגדול ואת פגיון הזמן לאזאד שבהודו. הנסיך שם פעמיו לאי ונתקל באישה בשם שאדי שמנסה להטביע את ספינתו במטרה למנוע ממנו להגיע לאי, והנסיך נזרק לים ומאבד את הכרתו לאחר הקרב.

הנסיך מתעורר על אי הזמן ומתחיל במרדף אחרי שאדי ובדרכו עובר דרך שער מיוחד שמעביר אותו לזמן העבר. הנסיך מגלה את שאדי נלחמת באישה לבושה באדום, הורג את שאדי ומציל את האישה. האישה מספרת לו ששמה הוא קיילינה ושהיא המשרתת של קיסרית הזמן ושבעוד זמן קצר היא תסיים ליצור את חולות הזמן. הנסיך מבקש את עזרתה של קיילינה בכדי להיפגש עם הקיסרית ולמנוע את היווצרות החולות. קיילינה, שלא מאמינה שהנסיך מסוגל, מסייעת לו בכל מקרה ומסבירה לו על שני מגדלים בעלי מערכת גלגלי שיניים שהפעלתם תפתח את הדלת אל הקיסרית. בדרכו להפעלת שני המגדלים הנסיך נרדף על ידי הדאהקה, אך מצליח להתחמק ומגלה שהדאהקה רגיש למים.

הנסיך מפעיל את שני המגדלים וחוזר לחדר הקיסרית, שם הוא מגלה שקיילינה היא בעצמה קיסרית הזמן ושגורלה הוא למות בידיו של הנסיך ולכן היא שלחה את שאדי למנוע מהנסיך להגיע לאי. הנסיך נלחם בקיילינה, מצליח להורגה וחוזר להווה, אך מגלה שהדאהקה עדיין רודף אחריו. הנסיך מבין שבהירגת קיילינה הוא בעצם יצר את חולות הזמן בשוגג מגופה ולכן הגורל (שבו שליט אזאד מוצא את שעון החול והפיגיון והנסיך משחרר את החולות) עדיין נשאר אותו הדבר. הנסיך מגלה מוצא בדמות מסיכת רפאים מיוחדת שמאפשרת ללובש אותה להתקיים באותו קו זמן עם עצמו מהעבר וכך לתקן את עברו. הנסיך מוצא את המסיכה וחוזר בזמן לרגע שהוא עצמו הגיע לאי ורוקח תוכנית לפיה הוא ייקח את קיילינה איתו לזמן ההווה ויהרוג אותה שם, כך הוא בעצמו ייצור את חולות הזמן, אבל שליט אזאד לא יימצא אותם באי וכך יימנע מהנסיך לשחרר אותם באזאד.

בזמן ההווה, הנסיך (לבוש במסיכת הרפאים) מוודא שהדאהקה יהרוג את הגרסה האנושית שלו מהעבר, מה שגורם למסיכה לרדת מפניו (מכיוון שבציר זמן זה רק נסיך אחד מתקיים ולכן המסיכה כבר לא אפקטיבית). הנסיך מתקרב אל חדר הקיסרית ומציע לקיילינה לבוא איתו חזרה לבבל, אך זאת מסרבת וקרב מתפתח שוב, אך הפעם הנסיך גורר איתו את קיילינה להווה. בזמן הקרב הדאהקה מופיע, הפעם במרדף אחר קיילינה כיוון שהיא לא שייכת לקו זמן זה. מכאן העלליה מתפצלת לשני סופים:

הסוף הטוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיך מגלה את כל החדרים הנסתרים באי, פותר את המלכודות ומקבל לרשותו את חרב המים איתה הוא הורג את הדאהקה. לאחר מכן הנסיך וקיילינה עוזבים את האי ביחד על סירה לכיוון בבל. בזמן מסעם השניים שוכבים והנסיך חולם על מלחמה שמתרחשת בבבל ועל דמות אפלה מחזיקה בכתר של מלך פרס ומצהירה שכל מה ששייך לנסיך שלה עכשיו ושלה יהיה תמיד וכך המשחק נגמר. הסוף הוא הסוף "האמיתי" של המשחק והמשחק הבא בסדרה מתחיל מהנקודה הזאת.

הסוף הרע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסוף הרע מתקיים כאשר השחקן לא מוצא את כל החדרים הנסתרים באי ולכן לא מקבל לרשותו את חרב המים. הנסיך נלחם בקיילינה בזמן ההווה והדאהקה מגיע על מנת להורגה כיוון שהיא לא שייכת לקו זמן זה. לאחר מכן הדאהקה מרוקן את הנסיך מכוחות הזמן שלו ולוקח ממנו את המדליון. הנסיך שם פעמיו חזרה לבבל לבדו ומגלה שהיא תחת מלחמה. קולו של הזקן מתחילת המשחק נשמע ברקע אומר "אתה לא יכול לשנות את גורלך" והנסיך שואל בייאוש "מה עשיתי?". סוף זה הוא לא הסוף "האמיתי" והמשחק הבא לא קשור אליו.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לשיערו הקצר ולבגדיו המלכותיים מהמשחק הקודם, שיערו של הנסיך ארך והוא לבוש בשריון על גופו.

המדבבים של המשחק גם הם הוחלפו והנסיך מדובב על ידי רובין אטקין דאונס במקום יורי לוונטל שדיבב אותו במשחק הקודם. המדובבת של קיילינה היא השחקנית האיטלקייה מוניקה בלוצ'י. הפסקול גם הוא השתנה ומשלב בתוכו מוזיקה ערבית וז'אנר "מאטל" מסוגת הרוק.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי חברת Ubisoft המשחק מכר בחודש כ-1.9 מיליון יחידות[4] וגרסת הפלייסטיישן 2 קיבלה את אות "הזהב" בעקבות 200,000 עותקים שנמכרו בבריטניה[5].

האתר Eurogamer נתן למשחק ביקורת פושרת בטענה שהמשחק עצמו לא בוגר כמו קודמו ושאלמנטים כגון דם ואיברים נשיים מוצנעים שולבו בו בטעם רע. אתר הקומיקס Penny Arcade צחק על המשחק ודמותו של הנסיך הושוותה לדמות של אדם גותי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Entertainment Software Rating Board‏, Prince of Persia: Warrior Within for GameCube, Windows PC, PlayStation 2, Xbox Rating (באנגלית)
  2. ^ Entertainment Software Rating Board‏, Prince of Persia: Warrior Within for Windows PC Rating (באנגלית)
  3. ^ Pan European Game Information‏, Prince of Persia: Warrior Within Rating (באנגלית)
  4. ^ Multiplayer.it Business to Business, web.archive.org, ‏2005-02-09
  5. ^ ELSPA: About ELSPA: Sales Awards: Gold, web.archive.org, ‏2009-03-19