Hack and slash

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Hack and Slash (האק אנד סלאש) הוא סוג של משחק וידאו הממוקד בקרבות שנלחמים מטווח קרוב וכוללים בדרך כלל שימוש בכלי נשק עם להבים כגון חרבות, גרזנים וסכינים. זהו תת-ז'אנר של משחקי המכות.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי Hack and Slash השחקן שולט בדרך כלל בדמות אשר חמושה לרוב במגוון כלי נשק עם להבים והוא צריך להשתמש בהם על מנת להילחם בהמוני אויבים בהם הוא נתקל בדרכו לאורך השלבים השונים של המשחק. המשחקים בז'אנר לעיתים רבות מהירים יחסית ומחייבים את השחקן לבצע תנועות והתקפות מדויקות על מנת להביס את האויבים ביעילות.

דוגמאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הפעולה בולטים משנות השמונים בז'אנר כוללים בין היתר את המשחק "The Legend of Kage"(אנ') שיצא לשווקים ב-1985, את סדרת משחקי "Shinobi"(אנ') אשר המשחק הראשון בהם יצא ב-1987, ואת סדרת משחקי גולדן אקס אשר המשחק הראשון בהם יצא ב-1989, את סדרת משחקי "Ninja Gaiden"(אנ') אשר המשחק הראשון בהם יצא ב-1988, ואת המשחק "Strider"(אנ') קאפקום שיצא ב-1989.

משחקי הפעולה בולטים משנות התשעים בז'אנר כוללים בין היתר את המשחק "Danan: The Jungle Fighter"(אנ') של סגה מאסטר סיסטם שיצא ב-1990, את המשחק "Saint Sword"(אנ') שיצא ב-1991, ואת המשחק "First Samurai"(אנ') שיצא ב-1991.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Hack and slash בוויקישיתוף