השניצליה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השניצליה
סניף הרשת בתחנה מרכזית חוף הכרמל
סניף הרשת בתחנה מרכזית חוף הכרמל
נתונים כלליים
סוג רשת מזון מהיר
מוטו "טרי, מהיר, טעים"
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה)
משרד ראשי המעלית 6, קדימה צורן
שליטה בחברה יהודה אלמוזלינוס
בעלות יהודה אלמוזלינוס
מוצרים עיקריים מזון מהיר
 
דף הבית

רשת השְׁנִיצֶליָה בע"מ היא רשת מזון מהיר ישראלית, המציעה ארוחות הכוללות לרוב בגט שניצל עם תוספות שונות. הרשת החלה את דרכה בשנת 2004 בצפת. בשנת 2010 נרכשה הרשת על ידי איש העסקים יהודה אֲלְמוֹזְנלִינוֹס. אלמוזלינוס החל בהרחבת הרשת בשיטת הזכיינות. משרדי הרשת ממוקמים ביישוב קדימה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמלה המסחרי של רשת השניצליה בעבר
סמלה המסחרי של רשת השניצליה בעבר

בשנת 2004 נפתח סניפה הראשון של "השניצליה" בעיר צפת. הרשת התמחתה בהכנת כריכים מבגט ושניצל בשישה טעמים שונים. כשמנתה שני סניפים, נרכשה הרשת על ידי איש העסקים אורן לוני. לוני עבר לשיטת הזכיינות, שהובילה להתרחבות משמעותית של הרשת. בשנת 2009 היא גלגלה מחזור של כ-35 מיליון שקלים ומנתה 27 סניפים[1]. בשנת 2010 התרחבה עד כדי 46 סניפים[2]. באותה שנה רכש איש העסקים יהודה אֲלְמוֹזְנלִינוֹס את הרשת באמצעות החברה בבעלותו "יהודה אלמוזלינוס החזקות בע"מ". עד שנת 2017 מנתה הרשת כ-50 סניפים וכ-10 נוספים בהליכי הקמה[3]. 21 סניפים בבעלות הרשת והיתר בזכיינות. סניפי הרשת פזורים לאורך מדינת ישראל, מאילת בדרום ועד קריית שמונה בצפון. תחת אלמוזלינוס, השיקה הרשת מערך דיגיטלי הכולל אפליקציית מועדון לקוחות ומערך הזמנות ארצי[4].

משרדה הראשי ממוקם ביישוב קדימה-צורן.

מנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנה הסטנדרטית הנמכרת ברשת היא ארוחת שניצל בבגט. כל ארוחה כוללת שניצל, תוספת ושתייה. טעם השניצל נתון לבחירת הלקוח ממבחר של 7 טעמים שונים. כמו כן תוספת של סלט, צ'יפס, כדורי פירה או טבעות בצל וכן שתייה קלה. מנת הדגל של הרשת היא "השניצל הספרדי". מנה זו מכילה שניצל העשוי מפילה עוף עטוף בצ'ילי חריף ופירורי לחם. בנוסף קיימים שניצלים במתכונים שונים, שכל אחד מהם מיוחס למדינה אחרת. למשל, שניצל בציפוי פלאפל הוא שניצל "ישראלי", שניצל בציפוי שום וחרדל דיז'ון הוא "צרפתי" ושניצל בציפוי עשבי תיבול הוא "איטלקי". שאר מוצרי הרשת כוללים: המבורגר, פילה עוף, טבעות בצל, כדורי פירה, צ'יפס, חטיפי עוף וסלטים. בנוסף, מציעה רשת השניצליה מנת ילדים הכוללת גם היא שניצל, צ'יפס ושתייה.

בשנת 2018 הודיעה הרשת על הכנסת מנות טבעוניות לתפריט. בין המנות המוצעות לקהל הצמחוני והטבעוני הן תחליפים מסויה ומהצומח עבור המבורגר, שניצל, חזה עוף ושווארמה. מרבית מוצרי היסוד שבהם נעשה שימוש נרכשים מרשת המזון "אֹסֶם".

לחמי הבגט בהן עושה שימוש הרשת נאפים בסניפים עצמם, באמצעות טכנולוגיה המאפשרת תפעול מהיר.

פרשות משפטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 נתבעה הרשת על ידי צעירה שהעסקתה נדחתה על רקע דתי, שכן אינה יהודייה. בשנת 2021 דחה בית הדין לעבודה את התביעה. הוא קבע כי לבית העסק לא הייתה ברירה אחרת בשל דרישות הרבנות המקומית, הנובעות מאיסור בישולי גויים. העסקת הצעירה הייתה עלולה להוביל לשלילת תעודת הכשרות של בית העסק[5][6]. בעקבות המקרה יזם חבר הכנסת יואל רזבוזוב דיון בוועדת העלייה והקליטה בעניין מניעת העסקת עובדים לא יהודיים במטבחי מסעדות[7].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]