ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אתר האנציקלופדיה היהודית/מיון נושאים: לוויקי/רבי שמעון שוואב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רבי שמעון שוואב
לידה ו' בטבת תרס"ט
פטירה י"ד באדר א' תשנ"ה (בגיל 86)
בניין הישיבה לזכרו של הרב שוואב בוושינגטון הייטס

הרב שמעון שוואב (30 בדצמבר 1908י"ד באדר א' תשנ"ה, 13 בפברואר 1995) היה רב אורתודוקסי ומנהיג קהילה בגרמניה ובארצות הברית.

תולדותיו[עריכת קוד מקור]

נולד בפרנקפורט, בנם של יהודה (ליאופולד) וחנה, בת אברהם ארלנגר. כרבים מבני דורו חניכי הנאו-אורתודוקסיה הוקסם ממה שנראה כאותנטיות השורשית של יהדות מזרח אירופה ויצא ללמוד בישיבות בליטא. ב-1934, לאחר עליית הנאצים, התנער משיטתו של רש"ר הירש במאמר פומבי, והכריז שגם הרב הירש סבר שהיא הייתה אך לצורך השעה, אך מאוחר יותר חזר בו וסבר כי הרב הירש אכן ראה בשיטתו ערך מרכזי בתורה[1]. לאחר הגירתו לארצות הברית היה רב בבולטימור. משנת 1958 ועד מותו היה רב ב"קהל עדת ישורון" בוושינגטון הייטס, מנהטן.

הוא היה אידאולוג של אגודת ישראל באמריקה, ועסק במיוחד בהגנה על דרך התורה על פי היהדות. הוא כתב כמה יצירות פופולריות (רובם באנגלית) במחשבה היהודית.

בשנת 1930, הוא בילה סוף שבוע עם הרב ישראל מאיר הכהן (החפץ חיים). הביקור עשה עליו רושם חזק, ולעיתים קרובות בנאומיו הפומביים הוא התייחס לביקור זה.

הרב שוואב פרסם ספר בעברית על התפילה בשם "עיון תפילה", ספר דרשות על סדר הפרשיות בשם "מעין בית השואבה", וקובץ מאמרים בענייני עקבתא דמשיחא בשם "בית השואבה". כמו כן, לאחר פטירתו נדפסה מתורתו הגדה של פסח בשם "בית השואבה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ יהודה לוי, להלן "קישורים חיצוניים".


קטגוריה:רבנים חרדים אמריקאים קטגוריה:בולטימור: רבנים קטגוריה:ניו יורק: רבנים קטגוריה:רבנים אורתודוקסים גרמנים קטגוריה:פעילי אגודת ישראל קטגוריה:משפחת ארלנגר

קטגוריה:אמריקאים שנולדו ב-1908 קטגוריה:אמריקאים שנפטרו ב-1995