ויקיפדיה:עורך חזותי/משוב/ארכיון 7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הערך אמנון שמוש טעויות חמורות לדעתי ![עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:אמנון שמוש


קישור לניו אורלינס[עריכת קוד מקור]

שלום, בעורך החזותי ניסיתי לקשר לניו אורלינס, אך הוא "טען" שזה ערך חדש ואיננו קיים. בעורך הרגיל לא התקשתי ליצור את הקישור ניו אורלינס. --Yoavd - שיחה 06:46, 16 באוקטובר 2013 (IDT)

יש באג בקישורים בעורך החזותי שאנחנו מטפלים בו כמה שיותר מהר, שגורם לקישורים לא להתעדכן כמו שצריך. אני הצלחתי לקשר לניו אורלינס (זה לא מראה נכון בעורך, אבל כששומרים זה נשמר נכון) -- יש מצב שזה היה בעיה זמנית עם השרת שלא מצא את הערך? במידה וזה קורה שוב, תוכל לומר לי איזה דפדפן ומערכת הפעלה אתה משתמש? תודה, ואני ממש מקווה שהבאג בקישורים יתוקן בזריזות, אנחנו עובדים עליו. מוריאל שוטלנדר - שיחה 06:51, 16 באוקטובר 2013 (IDT)
אני משתמש בגוגל כרום, מערכת הפעלה windows 7. --Yoavd - שיחה 22:29, 16 באוקטובר 2013 (IDT)
התקלה חזרה על עצמה? ניסית בכרום על Windows וזה מציע לי נכון. מה זאת אומרת הוא "טען" ? הופיעה הודעת תקלה, או שהוא לא עדכן את הקישור, או שמשהו אחר קרה? מוריאל שוטלנדר - שיחה 23:00, 16 באוקטובר 2013 (IDT)


יצירת קישורים[עריכת קוד מקור]

כאשר אני יוצר קישור חדש (משתמש רק במקלדת), אני לוחץ על cntrl-l, מקליד את שם הקישור, ולוחץ אנטר פעמיים. לאחר מכן, במקום שהסמן יופיע אחרי הקישור ואני אוכל להמשיך לכתוב, הוא מופיע לפני הקישור. נניח בקישור הזה הסמן יופיע לפני האות ב'. זה מקשה על כתיבה רציפה, ונראה לי שזו בעייה קלה מאוד לפתרון. בלנק - שיחה 23:45, 28 באוגוסט 2013 (IDT)

דיווחתי, בהחלט באג, אני אנסה לטפל בזה כמה שיותר מהר. תודה! מוריאל שוטלנדר - שיחה 23:25, 29 באוגוסט 2013 (IDT)
הבאג תוקן בקוד מקור, מקווה שידחף לויקי במהירות. מוריאל שוטלנדר - שיחה 01:09, 30 באוגוסט 2013 (IDT)

שיבוש קישורים פנימיים[עריכת קוד מקור]

הוספתי ניקוד בעריכה הזו, ונוצרו שיבושים בקישורים פנימיים שבהם התצוגה שונה מהקישור וכן בקטגוריה. Iceweasel 14.0.1 על לינוקס. דוד - שיחה 16:28, 16 בספטמבר 2013 (IDT)

אני לא מצליחה לשכפל את הבעיה -- אני מוסיפה ניקוד והתקלה לא חוזרת על עצמה. יכול להיות שזו היתה תקלה זמנית וחד פעמית עם השרת (נראה כאילו השרת לא הצליח לעשות validation לקישורים) -- האם זה קרה לך שוב? תודה! מוריאל שוטלנדר - שיחה 21:36, 16 באוקטובר 2013 (IDT)

הצעת תרגום מדוייק יותר[עריכת קוד מקור]

לדעתי במקום "עריכת קוד מקור" אמור להיות רשום "עריכת קוד המקור", הרי מדובר בקוד המסויים של הדף (או בכלל, "עריכת הקוד"). --‏Meni181818 דבּררת • א' באלול ה'תשע"ג 00:27, 7 באוגוסט 2013 (IDT)


סימון מוגזם של שטח תבנית[עריכת קוד מקור]

בערך אפל סטור, אם מרחפים עם העכבר מעל התבנית שבתחתית הערך מתקבל סימון כחול גדול בהרבה משטחה של התבנית/הטבלה.
לא ניסיתי בהרבה ערכים אחרים, אבל ראיתי שבמספר ערכים אחרים זה לא קורה.
VirtuOZ‏ • שיחה 16:18, 6 באוגוסט 2013 (IDT)

דוגמה נוספת ניתן למצוא בערך BitDefender בעת ריחוף מעל התבנית "קצרמר" שבתחתיתו.
VirtuOZ‏ • שיחה 03:53, 11 באוגוסט 2013 (IDT)
דווח. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 13:03, 27 באוגוסט 2013 (IDT)


בעריכה האחרונה שנעשתה שם, הופיע הפיון המפורסם. כשאני מנסה להכנס לעריכה של קוד המקור של הפתיח, זה מוביל אותי פעם אחר פעם לעריכה חזותית. Liad Malone - שיחה 13:55, 3 באוגוסט 2013 (IDT)

אני לא יודעת מה זה הפיון המפורסם, אבל גם אצלי נכנס רק לעורך החזותי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:51, 3 באוגוסט 2013 (IDT)
הפיון המפורסם הוא סימן של "חייל" בשחמט שמופיע בראש הערך ממש מתחת לשם הערך. ראיתי שאחרים נתקלו בו כבר ולכן הנחתי שהוא מפורסם. Liad Malone - שיחה 23:31, 4 באוגוסט 2013 (IDT)
אגב, זה קורה גם בערך האחרון שכתבת, רים-סין הראשון. Liad Malone - שיחה 23:45, 4 באוגוסט 2013 (IDT)
נכון, אני מקווה שבויקימניה ידברו רבות על העורך זה ועל כל הבעות שהוא מעורר. אני מחכה שיזיזו את החזותי שמאלה ואת הרגיל ימינה ובא לציון גואל. בכלל נראה שכל הטיפול בפניות שלנו בהמתנה כי מזמן לא ראינו כאן את מוריאל. אני מקווה שאנחנו לא מטריחים את עצמנו לחינם חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:37, 5 באוגוסט 2013 (IDT)
ממש ממש לא לחינם, ובאמת כולנו בצוות מעריכים את הפידבק שלכם! העבודה המרכזית שלי דרך הפרוייקט היא בניית כלי שפה בעורך החזותי, ודף המשוב עוזר לי (ולשאר הצוות!) לראות מה לתקן בעבודה השוטפת עם העורך ולאן לכוון את עצמנו כשאנחנו בונים את הכלים שיעזרו לעורכים להתשמש בשפות בכתיבת ערכים. בשבועיים האחרונים גם בגלל ויקימניה וגם בגלל רצף עבודה על קוד שמתווסף לעורך לתמיכה בשפות (שמגיע בקרוב!) ההתרכזות שלי היתה יותר על הקוד עצמו ו(לצערי) פחות על לענות כאן ישירות. אבל אנחנו בהחלט עוברים על המשובים שלכם והם מאד *מאד* עוזרים לנו. מוריאל שוטלנדר - שיחה 20:29, 15 באוגוסט 2013 (IDT)
זאת העריכה שבה הופיע הפיון. קשה לדעת את הסיבה לזה, כי זה בדרך כלל קורה תוך כדי העריכה.
לדעתי הדבר הנכון לעשות הוא להגדיר חוק במסנן השחתות שמתריע על פיונים (אם אין כזה כבר). --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 14:36, 27 באוגוסט 2013 (IDT)

תצוגת גרף במצב עריכה[עריכת קוד מקור]

כנסו למצב עריכה בערך ראשון לציון וראו את גרף העוגה בתבנית הצד מתפרק לו לשלל צורות גאומטריות. לא יודע אם זה מוגבל לתבנית הצד או לגרפים בכלל. נויקלן 00:56, 3 באוגוסט 2013 (IDT)

ראיתי, בערך כזה ששטחים שלמים חסומים לעריכה ויש בלגן שלם, עדיף העורך הרגיל כדי שנדע בבטחה היכן עורכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:49, 3 באוגוסט 2013 (IDT)
יש מספר בעיות בדף הזה, העברתי אותו למפתחים למעבר על הדברים - חלק מהבעיה קשורה ספציפית לצורה שבה גרפים נעשים בHTML (יהיה קשה לתקן, אבל הם עובדים על זה) וחלק מהבעיה בדף קשורה לבעיות אחרות שהצוות מטפל בהן שקשורות לתבניות ולתמונות. מוריאל שוטלנדר - שיחה 20:12, 22 באוגוסט 2013 (IDT)
חלק גדול מהבעיות בדף טופלו. דיווחתי על נושא גרף העוגה בבאגזילה. לפי הצוות זה יהיה קצת בעייתי אבל הם מטפלים בזה. מוריאל שוטלנדר - שיחה 20:37, 22 באוגוסט 2013 (IDT)


עריכת תבניות[עריכת קוד מקור]

אני מציע שעריכת תבניות תבוצע כברירת מחדל בעזרת אשף התבניות‎. מכיוון וגם ככה לא ניתן לערוך אותן כרגע זה שדרוג שלדעתי יעזור גם לאנונימיים וגם לנו בטווח הארוך, בברכה, Nurick - שיחה 00:29, 19 ביוני 2013 (IDT)

הצוות עובד כרגע על התבניות (כפתור "הכללה"\"Transclusion", פיסת פאזל) - והעברתי להם את ההצעה. תודה! מוריאל שוטלנדר - שיחה 23:22, 4 ביולי 2013 (IDT)
ראיתי מאז את ה'פיסת פאזל' - זו באמת הייתה הכוונה. אבל היתרונות של אשף התבניות הם: הוא מציג את כל הפרמטרים של התבנית לבחירתך לפי סדר הגיוני שמישהו בחר ועם הסבר קצר על כל שדה, אלו שני שיפורים חשובים לנו ובעיקר לעורכים חדשים, בהנחה שרוב האנשים לא מתכננים להזיז את התבניות ניתן להפוך את הסדר - לחיצה עליהן תוביל לעריכה ואילו לחיצה על המסגרת או על כפתור יעודי תוביל להזזת התבנית, תודה מראש, Nurick - שיחה 01:23, 5 ביולי 2013 (IDT)
לטופס עריכת התבניות בעורך החזותי יש תכונות דומות ל"אשף התבניות", שנשלטות בעזרת תג templateData. הכוונה היא להפעיל כלי אוטומטי שיעתיק את המידע שנמצא בדף המשנה "פרמטרים" שנכתב עבור אשף התבניות למבנה של templateData, ובאופן כזה הטופס בעורך החזותי יהיה לא פחות, ואולי יותר טוב מאשף התבניות שקיים אצלנו. כלי כללי תמיד עדיף על כלי שפותח מקומית. כרגע אני בונה על ערן שיעשה זאת, אבל ערן רוצה לראות אולי המפתחים יעזרו לנו בעזרת אפשרות לשמות שדות בעברית ב-templateData. (לדעתי האישית זה לא כל כך משנה, ואפשר להתקדם גם בלי לגייר את שמות השדות, אבל דעתי לא כל כך משנה כאן, משום שאין לי כוונה לבנות את הכלי שיבצע את ההתמרה בעצמי, ומי שכותב את הכלי הוא זה שמחליט). קיפודנחש 01:06, 17 ביולי 2013 (IDT)
העלתי גם את הנושא לצוות הטכני והראיתי להם את האשף. הבעיה שזה מקומי, ומכיוון שהם לא מבינים עברית קצת קשה להם להתמקד בזה, והם כרגע עוד עובדים על עורך התבניות הבסיסי (ועל תקלות למיניהן שעלו לאחר ההטמעה הראשונית). מה שכן, לפי מיטב הבנתי, התכנון שלהם הוא להפוך אותו לחברותי ככל הניתן ולכללי ככל הניתן (כמה שזה מאתגר) אז המטרה בסופו של דבר די דומה. אני בטוחה גם שהם ממש ישמחו אם תרצו לשתף איתם פעולה בפיתוח ובתכנון, וכולי. אפשר לפנות אלי (בדף משתמש, או במייל, או פה) אם תרצו או תצטרכו עזרה בתיאום או באופן כללי! מוריאל שוטלנדר - שיחה 08:08, 17 ביולי 2013 (IDT)
לא ביקשנו שהמפתחים יטפלו בזה: מה שביקשנו זה משהו אחר לגמרי: לאפשר localization של השדות השונים תחת תג TemplateData (בדומה לאופן בו הרחבת ParserFunctions מאפשרת לוקליזציה של מילות הקסם). כרגע שמות השדות הם hardcoded באנגלית, וזה מאד לא נוח, בעיקר בגלל בעיית כיווניות. ערן פתח בג בנושא ראי bugzilla:50370 וגם bugzilla:50436. קיפודנחש 23:11, 19 ביולי 2013 (IDT)