וסלי האנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וסלי האנט
Wesley Hunt
דיוקן רשמי של האנט, דצמבר 2022
דיוקן רשמי של האנט, דצמבר 2022
דיוקן רשמי של האנט, דצמבר 2022
לידה 13 בנובמבר 1981 (בן 42)
יוסטון, טקסס, ארצות הברית
שם מלא וסלי פאריש האנט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קורנל
האקדמיה הצבאית של ארצות הברית
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
wesleyfortexas.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-38 של טקסס
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־14 שבועות)
→ אין

וסלי פאריש האנטאנגלית: Wesley Parish Hunt; נולד ב-13 בנובמבר 1981) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-38 של מדינת טקסס. האנט, חבר המפלגה הרפובליקנית, הוא הנציג הראשון בהיסטוריה של מחוז זה החולש על חלקים ממחוז האריס ובהם פרוורים שונים של העיר יוסטון כגון טומבול, ג'רזי ויליג', סייפרס, קייטי וקליין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנט נולד וגדל ביוסטון, במשפחה צבאית. שניים מחבריו לכיתה בווסט פוינט הם חברי הקונגרס פט ראיין וג'ון ג'יימס.[1] לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר סנט ג'ון החל ללמוד באקדמיה הצבאית של ארצות הברית, שם השלים לימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות ב-2004. חבריו לספסל הלימודים במחזור 2004 של האקדימה בווסט פוינט יהיו לימים גם עמיתיו לקונגרס – פט ראיין וג'ון ג'יימס[2]. בשירותו בצבא ארצות הברית הטיס האנט מסוקי אפאצ'י AH-64. לאחר שהשתחרר מהצבא בכבוד, הוא למד באוניברסיטת קורנל וקיבל תואר שני במנהל עסקים, תואר שני נוסף במנהל ציבורי ותואר שני ביחסי תעשייה ועבודה[3].

בבחירות 2020 התמודד האנט לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השביעי של טקסס. בבחירות מקדימות מול שישה מתמודדים אחרים, האנט ניצח בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית עם 61% מהקולות[4]. עם זאת, בבחירות הכלליות הוא הפסיד לנציגת המחוז המכהנת ליזי פלטשר. יום לאחר הבחירות הודה האנט בהפסדו לפלטשר[5].

יממה לאחר שנחשפו מפת מחוזות הקונגרס החדשה בטקסס, הודיע האנט על כוונתו להתמודד בשנית לבית הנבחרים האמריקאי במחוז ה-38 שנוסד זה עתה ושדריסת הרגל הרפובליקנית בו הייתה איתנה[6]. העיתונאי אנדרו שניידר מתחנת הטלוויזיה "KUHT" שביוסטון כתב כי "המחוקקים המדינתיים בטקסס יצרו את מחוז הקונגרס ה-38 החדש במיוחד מתוך מחשבה על האנט", והוא אכן גבר על תשעה מתמודדים בפריימריז עם 55% מהקולות[7]. בבחירות 2022 גבר על דאנקן קלוסמן, מועמד המפלגה הדמוקרטית, וגרף 63% מקולות הבוחרים.

בראשית ינואר 2023, בשבוע הראשון לפעילות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית, תמך האנט במועמדותו של קווין מקארתי ליושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. במהלך היום הרביעי של הקונגרס נאלץ האנט לעזוב את גבעת הקפיטול בסיבובים ה-12 וה-13 להצבעה לאחר שרעייתו אמילי ילדה את בנם וילי שאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בילוד[8].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וסלי האנט בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של וסלי האנט בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bipartisan band of brothers: The West Point grads coming to Congress, POLITICO, ‏26 בנובמבר 2022 (באנגלית)
  2. ^ ג'ורדיין קרני ואוליביה ביוורס, Bipartisan band of brothers: The West Point grads coming to Congress, באתר פוליטיקו, 26 בנובמבר 2022 (באנגלית)
  3. ^ גבריאל מונוז, Cornell Alumnus Wesley Hunt Campaigns for Upcoming Texas Congressional Election, באתר קורנל סאן, 3 באוקטובר 2022 (באנגלית)
  4. ^ הולי האנסן, Wesley Hunt Wins GOP Congressional Primary in Rout, Will Face Rep. Fletcher in November, באתר The Texan‏, 4 במרץ 2020 (באנגלית)
  5. ^ ליסה קרטר, Congresswoman Lizzie Fletcher wins reelection for Texas' District 7; Wesley Hunt concedes, באתר KHOU-11‏, 3 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  6. ^ פטריק סביטק, Proposed new congressional seat in Houston gets prominent GOP candidate, באתר טקסס טריביון, 28 בספטמבר 2021 (באנגלית)
  7. ^ אנדרו שניידר, Wesley Hunt wins the GOP nomination in Houston’s newest congressional district, באתר KUHT‏, 2 במרץ 2022 (באנגלית)
  8. ^ לורן ספורזה, Incoming Texas Republican returning to Texas after son born prematurely, באתר The Hill‏, 6 בינואר 2023 (באנגלית)