וסרמן איש הגשם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וסרמן איש הגשם
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי עידית שחורי
הופק בידי מוש דנון, יפעת פרסטלניק
תסריט דוד אקרמן
עריכה בועז לוי, ציון אברהמיאן
שחקנים ראשיים יוסף כרמון
נעמה שפירא
עירית נתן בנדק
מוזיקה יוסי בן נון
צילום אורי אקרמן
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2007
משך הקרנה 57 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וסרמן איש הגשם (או וסרמן) הוא סרט טלוויזיה ישראלי משנת 2007 בבימויה של עידית שחורי, עם יוסף כרמון, נעמה שפירא ועירית נתן בנדק בתפקידים הראשיים.

התסריט שנכתב על ידי דוד אקרמן הוא על ניצול שואה שהיה פעם דתי ואיבד את אמונתו באלוהים ובדת היהודית לאחר שמשפחתו הושמדה בשואה. מתוך חוסר ברירה הוא זועק לעזרת האל שיוריד גשם בשנת בצורת.

הצילומים נערכו במושבים מזור ורינתיה. הסרט הופק בעזרת רשת, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וקרן אביחי.

הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בגירונה, ספרד (2006).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהם וסרמן (יוסף כרמון), הוא אלמן, ניצול שואה, חקלאי וחבר מושב ותיק. הוא בן למשפחה דתית שהושמדה בשואה, ועל כן הוא כועס על אלוהים ושונא כל דבר שקשור בדת. עם השנים שינה המושב שלו את פניו וכיום מתגוררים בו דתיים רבים. תהליך זה לא מוצא חן בעיני אברהם והוא מתריס נגדו בכל הזדמנות בפני חברי המושב.

לאברהם שתי בנות. אחת מהן, נעמי (עירית נתן בנדק), נישאה לאמציה (אמנון וולף) בחור דתי וחזרה בתשובה. אברהם החשיב זאת כמרד נגדו וניתק עמה כל קשר, אף שהיא ממשיכה לגור עמו באותו מושב. בנה היחיד של נעמי, יונתן (אלון ליסי) הגיע לגיל ההתבגרות ומתחיל לגלות סימני זלזול בדת. הוא מתחבר ליהלי (שני בדין), חילונית. נעמי נבהלת מכיוון שויתרה על משפחתה למען הדת, והמשבר יוצר מתח בינה לבין בעלה לאחר שהיא רוצה לשלוח את יונתן לישיבה כדי שיתחזק בדת.

בתו השנייה של אברהם, עמליה (נעמה שפירא), נשארה נאמנה לו והמשיכה לגור עמו גם לאחר מות אמה. היא בקשר עם אורי (גולן אזולאי), בחור דתי נוסף מהמושב, אך חוששת להתחתן אתו כדי שאביה הזקן לא ייוותר לבדו.

השנה היא שנת בצורת קשה. אברהם שהשקיע את כל כספו בשדות רואה איך השקעתו יורדת לטמיון. הוא חייב כספים לוועד המושב וזקוק לחסדי שמים או לחסדי המושב על מנת שלא יאבד את שדהו, שכעת הוא כל עולמו. ועד המושב בראשות צדוק (שלום שמואלוב) מסכים לעזור לאברהם כספית, אך מתנה זאת בהשתתפותו בתפילה ציבורית מיוחדת לגשם שהוא מארגן. אברהם מסרב להגיע לתפילה בשל עקרונותיו.

מודד (יורם יוספסברג) מגיע למדוד את חלקת השדה של אברהם לפני הפינוי והוא מסלק אותו משם ומציב מחסומים לחלקה.

ביום הפינוי מגיעים שוטרים ודחפור. אברהם נמצא בחלקה עם אקדח טעון. הוא מתכוון להתאבד כי אין טעם לחייו בלי השדה. הוא מסתכל על השמים, פונה לאלוהים ואומר שהפעם ייקח אותו אליו. אז מתחיל לרדת גשם וכל בני המשפחה באים ומתחבקים אחד עם השני בגשם שוטף.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
יוסף כרמון אברהם וסרמן חקלאי
נעמה שפירא עמליה וסרמן
עירית נתן בנדק נעמי
אמנון וולף אמציה
גולן אזולאי אורי
אלון ליסי יונתן
שני בדין יהלי
שלום שמואלוב צדוק מזכיר המושב
יורם יוספסברג מודד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]