זהבה קור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זהבה קור
זהבה קור, 2011
זהבה קור, 2011
זהבה קור, 2011
לידה 18 בדצמבר 1957 (בת 66)
כ"ה בכסלו תשי"ח
ניר גלים
שם לידה זהבה לייטנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית, אנגלית, הונגרית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כתיבה סיפורת ילדים ונוער
נושאי כתיבה שואה
בן או בת זוג
צאצאים מוריה קור עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://zehavakor.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זהבה קור (נולדה ב-18 בדצמבר 1957) היא סופרת ישראלית.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קור נולדה בשנת תשי"ח במושב ניר גלים לשרה ודוד (דוגו) לייטנר. אביה ניצול השואה מהונגריה (התפרסם בעקבות "מבצע דוגו", עליו כתבה את הספר "הסיפור של דוגו") ואמה היא ילידת הארץ, ממשפחה ירושלמית של חסידי גור. הוריה היו ממקימי המושב. בבית הספר היסודי למדה בקבוצת יבנה הסמוכה. בסיום לימודי התיכון התגייסה לעתודה האקדמית ולמדה ספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב.

בשנה הראשונה ללימודיה באוניברסיטה פגשה את אבשלום קור, שהיה באותה עת מרצה צעיר. השניים נישאו בט"ו באב תשל"ט (1979), ונולדו להם שישה ילדים. הזוג התגרש בשנת 2011. אחת מבנותיה היא העיתונאית מוריה קור.

קור התגוררה שנים רבות בתל אביב, ולאחר גירושיה חזרה למושב נעוריה, ניר גלים. נישאה בשנית באפריל 2014 לד"ר רפאל זר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קור העידה על עצמה שהחלה לכתוב מאז שלמדה לקרוא ולכתוב.[1] בשנת 1987 נוסד עיתון הילדים והנוער "אותיות" על ידי אורי אורבך, שבו כתבה קור סדרה בהמשכים בשם "דפי זהבה" שעסקה בחוויותיה כאם צעירה. במשך השנים המשיכה לכתוב ב"אותיות" סדרות וסיפורים נוספים, וכיום היא כותבת בו רק לעיתים ולא באופן קבוע.

בהמשך כתבה מופע בשם "דור שני מספר דור ראשון" יחד עם חברתה תמר קאופמן, שגם אביה הוא ניצול השואה מהונגריה. במופע מספרות הנשים על האירועים הקשים אותם חוו הוריהן בשואה. המופע מועלה בפני תלמידי תיכון כהכנה למסע לפולין,[1] בפני סטודנטים ועוד. קור כתבה ספר בשם "הסיפור של דוגו", המתאר את ילדותו של אביה בתקופת השואה. הספר תורגם לשפות הונגרית ואנגלית.

נכון לשנת 2017 פרסמה קור שמונה ספרים לבני נוער, שחלקם היו לרבי מכר. רובם התפרסמו קודם כסיפורים בהמשכים בעיתון "אותיות". אחד הספרים, "עלילות לוט" שמו, נכלל ברשימת מומלצי 'מצעד הספרים' של משרד החינוך. כיום זהבה קור מדריכה בבית העדות להנחלת זיכרון השואה בניר גלים.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא זהבה קור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]