חדשות העולם הגדול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חדשות העולם הגדול
News of the World
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של פולט ג'ילס
בימוי פול גרינגראס
הופק בידי גארי גוצמן, גייל מוטרוקס, גרגורי גודדמן
תסריט פול גרינגראס,
עריכה ויליאם גולדנברג
שחקנים ראשיים טום הנקס
הלנה צנגל
מוזיקה ג'יימס ניוטון הווארד
צילום דריוס וולסקי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Perfect World Pictures, Playtone, Pretty Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס, אולפני יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בדצמבר 2020
משך הקרנה 118 דקות
שפת הסרט אנגלית, קאיוה
סוגה סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 37 מיליון דולר
הכנסות 12.7 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו newsoftheworld
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חדשות העולם הגדולאנגלית: News of the World) הוא מערבון אמריקאי משנת 2020 בבימויו של פול גרינגראס, עם טום הנקס והלנה צנגל בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "חדשות העולם הגדול" של פולט ג'ילס (אנ') משנת 2016. העלילה היא על קצין מבוגר לאחר מלחמת האזרחים האמריקאית שמלווה ילדה לבנה שנחטפה וגדלה בשבט אינדיאני, לבני משפחתה הלבנים.

זו הופעתה הבינלאומית הראשונה בקולנוע של השחקית-ילדה בת ה-11 הלנה צנגל בקולנוע. היא הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב, לפרס גילדת שחקני המסך ולפרס סטלייט לשנת 2021, לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד משנה.

בטקס פרסי אוסקר ה-93 היה הסרט מועמד לפרס אוסקר למוזיקה המקורית הטובה ביותר, צילום הטוב ביותר, עיצוב ההפקה הטוב היותר ולמיקס הסאונד הטוב ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויצ'יטה פולס, טקסס, 1870, סרן ג'פרסון קיילי קיד (טום הנקס) שלחם במלחמת האזרחים האמריקאית בצבא הקונפדרציה, מתפרנס מאיסוף עיתונים והקראת החדשות המעניינות לקהל תמורת 10 סנטים לאחד. הוא עובר ממקום למקום רכוב על סוס. אשתו מתה מכולרה ב-1865 והוא אדם בודד.

בדרך משם הוא נתקל בעגלה הפוכה ולידה אדם שחור תלוי על עץ וכרזה של גזענים נגד שחורים, מקסיקנים ואינדיאנים. ליד העגלה הוא מבחין בילדה כבת 11 (הלנה צנגל) מפוחדת ומסתתרת ממנו. בעגלה הוא מוצא מסמך מהלשכה לענייני אינדיאנים כי הילדה שמה ג'והנה ליאונברגר וכי נחטפה על ידי שבט קיואה והוריה ואחותה נרצחו וכי יש להחזירה לקרבי משפחתה בקסטרוויל, מרחק מאות מילים. העבד המשוחרר השחור שליווה אותה נתלה על ידי הגזענים.

ג'והנה מדברת בשפת השבט וזוכרת מספר מילים בגרמנית.

קיד מבקש מידידיו, הזוג בודין כי יארחו את ג'והנה עד שיבוא סוכן הלשכה ויחזירה לקרובי משפחתה. ג'והנה מסרבת להישאר שם ובורחת בגשם סוער עד שמוצאים אותה. קיד קונה עגלה ובודין נותן לו אקדח. הם ממשיכים לדנבר שם הם מתארחים אצל גב' גאנט שדוברת קיואה. היא משוחחת עם ג'הנה שאומרת לה ששמה בשבט הוא ציקאדה.

שלושה גברים מציעים לקנות ממנו את ג'והנה לזנות אך קיד מסרב. בדרך הם אורבים לעגלה כדי להרוג אותו ובעזרתה של ג'והנה הם מצליחים לחסל אותם. הם מגיעים למקום בו שולט מר פארלי שהוא גזען ומחזיק עדר בקר ענק. הוא מבקש מקיד להקריא לעובדיו ידיעות משמחות ואילו קיד קורא להם על מרד כורים בפנסילבניה העובדים של פארלי נלהבים ורוצים למרוד בו ופארלי רוצה להרוג את קיד אך ברגע האחרון יורה בו ג'והנה וג'ון קאלי (פרד השינגר) אחד מהעובדים שהתלהב מקיד, משלים את המלאכה.

קיד וג'והנה ממשיכים ובאחד העיקולים העגלה מתהפכת, הסוס נפצע קשה וקיד יורה בו למוות. הם ממשיכים ברגל בתוך סופת חול קשה והמים שלהם נגמרים. ברגע האחרון הם פוגשים באינדיאנים שנותנים להם מים וסוס.

לבסוף הם מגיעים לקסטרוויל וקרוביה של ג'והנה מקבלים אותה בחוסר רצון ומבהירים כי היא צריכה לעבוד קשה כדי להצדיק את מחייתה.

קיד נפרד מג'הנה בעצב ודאגה ודוהר לסן אנטוניו שם קבורה אשתו. לאחר שהוא עולה על קברה הוא חש נקיפות מצפון, דוהר לקסטרוויל ומוצא את ג'והנה קשורה למוט. דודה מתלונן כי היא עצלנית וברחה מספר פעמים לכן קשרו אותה. הוא לא מתנגד שקיד ייקח אותה.

ג'והנה חוברת לקיד וכעת שנייהם מבינים אחת את השני. קיד ממשיך להופיע וג'והנה עוזרת לו. הוא מציג אותה לקהל כבתו, ג'והנה קיד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
טום הנקס ג'פרסון קייל קיד
הלנה צנגל ג'והנה
ריי מקינון סיימון בודין
מייר וינינגהם דוריס בודין
אליזבת מרוול גב' גאנם
פרד השינגר ג'ון קאלי
תומאס מרפי מר פארלי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]