חופשה בהוואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חופשה בהוואי
Hawaiian Holiday
כותרת הסרט בדיסני+
כותרת הסרט בדיסני+
בימוי בן שרפסטין
הופק בידי וולט דיסני
ג'ון סאת'רלנד
מדבבים וולט דיסני
מרסלייט גארנר
קלרנס נאש
פינטו קולביג
מוזיקה פול סמית'
אנימטור שיימוס קולהאן
ניק דטולי
אל אוגסטר
פרנצ'י דה טרמודן
וולפגנג ריית'רמן
ניק ג'ורג'
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה RKO Radio Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 בספטמבר 1937[1]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חופשה בהוואיאנגלית: Hawaiian Holiday) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1937 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי RKO Radio Pictures. בסרט מככבים דמויותיהם של מיקי מאוס, מיני מאוס, פלוטו, דונלד דאק וגופי בעודם נופשים בהוואי (אז טריטוריה מאורגנת מאוגדת של ארצות הברית). הסרט, שבוים על ידי בן שרפסטין והופק על ידי ג'ון סאת'רלנד, כולל את דיבובם של וולט דיסני כמיקי, מרסלייט גארנר כמיני, קלרנס נאש כדונלד, ופינטו קולביג כגופי ופלוטו. זהו הסרט הקצר ה-96 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים והשביעי באותה השנה.[2]

זה היה הסרט הראשון של דיסני שיצא לאקרנים על ידי RKO, ובכך סיים את שותפות ההפצה בת החמש שנים עם יונייטד ארטיסטס.[3] הסרט מציג את המוזיקה "Aloha ʻOe"(אנ'), שנכתב על ידי המלכה לשעבר של הוואי, ליליואוקלאני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי וחבריו נופשים בהוואי. מיני רוקדת בחצאית דשא בעוד מיקי מנגן בגיטרת סלייד, דונלד מנגן ביוקלילי ופלוטו רודף אחר הגלים. בינתיים, גופי מחליט ללכת לגלוש, אך כשהוא רץ לכיוון הגל זה נראה שלאחרון יש מוח משלו, כאשר הוא סב לאחור ברגע שגופי מתחיל מזנק לעברו, מה שגורם לגופי להכות את ראשו בסלע. לאחר מכן הגל חוזר קדימה ושוטף את גופי, משאיר את ראשו טמון בחול. מיקי פוצח בניגון באופן מיוחד, בו שני ידיו נראות כצמד רקדנים הפורטים על מיתרי הגיטרה, בעוד מיני ודונלד מחליפים תפקידים. עם זאת, כאשר דונלד רוקד עם החצאית, הוא מתקרב לעבר המדורה ובטעות מצית את החצאית. הוא אץ במהירות לשלולית קרובה כדי לכבות את האש, אך תוך כדי כך הוא מעלה יחד איתו כוכב ים.

דונלד משליך את כוכב הים מהאחוריים שלו והוא נוחת ממש מול פלוטו. לאחר שפלוטו מרחרח אותו, הוא מתחיל לברוח במהירות. פלוטו רודף אחריו עד לגלים שם הוא נקבר בחול. כוכב הים קופץ מעליו, מכה באפו ונמלט בעוד פלוטו מביט בו בתסכול. גופי מנסה שוב את מזלו עם הגלים ולמעשה הפעם הוא מצליח, אך די מהר הגל נחלש מתחתיו ומפיל את הגלשן שלו. בעוד גופי מחפש מתחת למים אחר הגלשן, גל נוסף מגיע לקראתו ומכניס את הגלשן לתוך מכנסיו של גופי, משאיר אותו נאבק ונלחם כדי להוציא אותו. בינתיים, פלוטו מרחרח צדפה. גל מגיע ומכה בו, מה שמותיר את הצדפה דבוקה לאפו.

פלוטו מנסה לנער את הצדפה, אבל במקום היא נתקעת באחוריים שלו. הוא מנסה פעם אחר פעם להוריד אותה, אך ללא הצלחה. מאוחר יותר מתגלה שבצדפה חי סרטן, שנצמד לזנבו של פלוטו. למרות שהוא יכול להרגיש משהו על זנבו, פלוטו לא מבחין לגמרי בסרטן עד שהוא צובט אותו, מה שגורם לו לצעוק מכאב. הסרטן מתחיל ללכת בתבנית מסוימת שאותה פלוטו מחקה עד שהם מגיעים לאזור שבירת הגלים, שם מגיע גל גדול וקובר את פלוטו. כמו עם כוכב הים, הסרטן מענה אותו על ידי צביטות באפו לפני שהוא מסתלק. בינתיים, גופי מנסה פעם אחרונה לתפוס גל בהצלחה, וכשהוא לבסוף צולח במשימה, הגל משליך אותו מהגלשן שלו, מכה בו איתו ומעיף אותו לתוך החול שם הוא נעצר ליד הגלשן שלו, גורם לכך להיראות כאילו זה קברו. מיקי, מיני ודונלד צוחקים עליו ומיני אף מניחה את שרשרת הפרחים שלה על ה"קבר". הסרט מסתיים כשגופי מגיח מתוך החול בדיוק כך שהשרשרת נענדת סביב צווארו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בישראל בדיבוב עברי, כשעל מלאכת הדיבוב הייתה אחראית שפרירה זכאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 107–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  3. ^ Hawaiian Holiday (אורכב 17.03.2011 בארכיון Wayback Machine) at The Encyclopedia of Disney Animated Shorts