טויוטה יאריס WRC

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טויוטה יאריס WRC
מאפיינים כלליים
יצרן Toyota Gazoo Racing Europe עריכת הנתון בוויקינתונים
מודל קודם Toyota Corolla WRC עריכת הנתון בוויקינתונים
מודל אחריו Toyota GR Yaris Rally1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טויוטה יאריס WRC היא מכונית מרוצי ראלי, שנבנתה על ידי טויוטה לצורך התמודדות באליפות העולם בראלי. המכונית משממשת את הקבוצה מאז שזו חזרה לאליפות בעונת 2017 וזכתה פעמיים באליפות הנהנגים (2019, 2020) ופעם אחת באליפות היצרנים (2018).

היסטוריית מרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טויוטה, שפרשה מאליפות העולם בראלי בסיום עונת 1999 הודיעה על כוונתה לחזור לאליפות בעונת 2017. תכנון ובניית המכונית, המבוססת על דגם הטויוטה יאריס, החלו במהלך שנת 2014[1]. בשנת 2015 מונה טומי מקינן למנהל הקבוצה ולמוביל הפיתוח של המכונית[2].

בעונת הבכורה התחרתה טויוטה עם שלוש מכוניות, כולם נהוגות בידי נהגים פינים: יארי-מאטי לאטוולה, שניצח את ראלי שוודיה והשיג את הניצחון הראשון למכונית, אסאפקה לאפי ויוהא האנינן. האנינן הוחלף על ידי אוט טאנק בעונת 2018[3]. האסטוני ניצח ארבעה מרוצים בעונה והויל את שלישיית הנהגים שסיימו את העונה במקומות השלישי, הרביעי והחמישי והבטיחו זכייה באליפות היצרנים. בעונתו השנייה בקבוצה ניצח טאנק שישה מרוצים וזכה באליפות הנהגים. סבסטיאן אוז'ייה שהחליף את טאנק בעונת 2020 זכה באליפות הנהגים, זכייה שנייה ברציפות עבור המכונית והקבוצה.

טויוטה פיתחה מכונית חדשה, טויוטה GR יאריס WRC, שהייתה אמורה להחליף את המכונית הנוכחית בעונת 2021, אך לבסוף החליטה להמשיך להתחרות עם הדגם הנוכחי[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טויוטה יאריס WRC בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]