טיוטה:עודד ניר (אמן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עודד ניר (נולד ב - 15 בפברואר 1975) הוא יוצר, כותב, מלחין, מפיק מוזיקלי, בסיסט ודי ג'יי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Oded Nir Photo by Mike Van Den Toorn 2015

ניר נולד בתל אביב, בנם של טובה אילנה ניר, ממקימי מכון אדלר, יועצת זוגית ואסטרולוגית ומאיר ניר ז"ל, בעל חברת שיפוצים ובנייה.

סבו, מרדכי נימצוב ז"ל שעלה מפולין בגיל 9 בשנת 1920, היה ממיישבי העיר תל אביב והיה לשוער הראשון של קבוצת הכדורגל בית"ר תל אביב.

גדל והתחנך בעיר תל אביב, תחת השפעות מוזיקליות מגוונות, החל מבית די מוזיקלי, אבא שניגן על כלי הקשה, אמא שניגנה על פסנתר ואח שניגן על גיטרה, דרך להקת הביטלס וגל שנות ה 80 ששלט בעולם וגם בארץ, להקות כמו משינה ולהקת בנזין.

ניר התחיל את דרכו על הבמה כבר מגיל 9 ב 1984, עם בחירתו למחזור הראשון של בית הספר לאומנויות בתל אביב בהנהלת יעל העליון,

בגיל 10 שיחק בתיאטרון המוזיקלי לילדים ולנוער ובגיל 13 ב 1988 הצטרף לילדי הבימה למחזמר סאלח שבתי בכיכובו של זאב רווח, בתפקיד ניסים -הבן האמצעי.

לגיטרה באס נחשף לראשונה דרך סטינג ולהקת הפוליס, אך גם דרך הופעות של להקות מקומיות ברוקסן (מועדון).

בשנת 1992 קנה את גיטרת הבס הראשונה והתחיל לקחת שיעורים אצל מיכה מיכאלי ואלון נדל.

ב אוגוסט 1993 התגייס לצה"ל לחיל מודיעין.

עודד חי ומתגורר באמסטרדם משנת 2006.

משנת 2023 נשוי למיטל והשניים מתגוררים באמסטרדם.

קריירה מוזיקלית ומשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עודד ניר בשבוע הגאווה - כיכר דאם, אמסטרדם - 2022

מאמצע שנות ה 90 היה מעורב ניר, בסצנת הרוק הישראלית ושימש כבסיסט עבור להקות צעירות ביניהן להקת ילדות מבית טוב בהפקתו של ארקדי דוכין ב 1994.

בשנת 1997 הייתה ההופעה המשמעותית הראשונה כנגן הבס של יצחק קלפטר ז"ל, איתו הופיע בכל רחבי הארץ, במשך 3 שנים עד לשנת 2000.

בשנת 1998 נרשם ללימודי משחק בבית הספר סמינר הקיבוצים, הרפתקאה שנמשכה שנה אחת, עד שנת 1999.

משנת 2000 המשיך להופיע ולהקליט בסצנת הרוק הישראלית כנגן הפקות, יחד עם אמנים שונים כגון אמנון פישר ואחרים.

בשנת 2004 התוודע לראשונה לסצנת הצ'יל אאוט העולמית, דרך אוספים כגון - Café del Mar וBuddha Bar, מה שהוביל אותו לראשונה לרכוש מחשב ותוכנת עריכה ולעבור מנגן של אומנים אחרים למפיק ויוצר של חומר מקורי, תוך מחשבה ליצור מוזיקה שנשענת על בס ככלי מרכזי.

בשנת 2005 התחיל לכתוב ולהפיק את אלבומו הראשון Midnight Snacker שחציו הוקלט בתל אביב וחציו באמסטרדם.

בשנת 2006 כתב והפיק את המוזיקה להצגה וולקרו בבימויו של רונן סדיס, עליה זכה בפסטיבל ישראל בציון לשבח.

בינואר 2006 טס לפסטיבל המוזיקה מידם (Midem) בקאן שבצרפת וזאת עם 6 שירים בלבד שכתב והפיק. במסגרת הפסטיבל, זכה ניר לקבל חוזה מחברת תקליטים הולנדית שהובילו למעבר לאמסטרדם במטרה להוציא את האלבום הראשון שלו, חודשיים בלבד לאחר המעבר, החוזה נפל בעקבות פשיטת רגל שעברה אותה חברת תקליטים, אך ניר לא ויתר ולמען הגשמת החלום, נשאר באמסטרדם והמשיך ליצור ולכתוב שירים נוספים שהתווספו ל 6 שכבר כתב ואלה הפכו להיות האלבום הראשון שיצר בחיין Midnight Snacker, כל זאת, תחת תנאים קשים, שנים אותן הוא מתאר כשנים לא פשוטות, שנים של מאבקים כלכליים והישרדותיים, תוך ניסיונות בלתי פוסקים, לחדור לשוק המוזיקה והדי ג'יי ההולנדי.

השינוי המיוחל הגיע לראשונה בשנת 2008, כאשר עודד הוחתם כטאלנט בחברת ההפקות סאן טריי ההולנדית, ב 2010 כעבור שנתיים בלבד, נכנס לחברה כשותף והפך אותה לחברת התקליטים סאן טריי [Suntree Records] והסינגל הראשון שלה moonlight, היה גם הסנונית הראשונה מתוך אלבום הבכורה של עודד - Midnight Snacker שיצא בפברואר 2010.

האלבום זכה להצלחה באירופה וארצות הברית, רמיקסים מתוכו, שנעשו על ידי אמנים בינלאומיים כמו The Timewriter ו Dutchicen Soul ואחרים, יצאו עד שנת 2013.

עודד המשיך בשיתופי הפעולה שלו כמפיק ויוצר עם אמנים מרחבי העולם ושיחרר סינגלים ורמיקסים רבים שזכו להכרה והשמעות בתחנות הרדיו ברחבי העולם, שירים כמו Again & Again יחד עם הזמר האמריקאי Chappell, ו into your Heart עם הזמרת ההולנדית Gia Mellish שהרמיקס מתוכו בהפקת המפיק הבריטי האגדי Richard Earnshaw, זכה להצלחה רבה.

בנוסף המשיך עודד להופיע כרזידנטדיג'יי ברחבי הולנד ובעיקר במלונות היוקרה של הילטון, ארט הוטל, ומסעדות היוקרה והמישלן באמסטרדאם ובלגיה.

כמו כן, משנת - 2008 ועד 2023, עודד משתתף קבוע ואחד ממארגני פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול בעולם - Amsterdam Dance Event.

בשנת 2019 הוציא עודד את אלבומו השני Rooftop Conversations שבו התארחו אומנים בינלאומיים כמו Chappell, Warren Byrd, Saskia Laroo, האלבום זכה להצלחה גדולה יותר מקודמו ופתח לעודד דרכים לשיתופי פעולה חדשים, ביניהם עם המתופף והמפיק האגדי של הלהקה זוכת הגראמי הבריטית ג'מירוקוואי - דריק מקנזי, השניים החלו לשתף פעולה יחד, מה שהוביל למופע משותף וסינגלים חדשים, חלקם לקוחים מתוך אלבומו החדש של עודד והשלישי במספר - Indoor Life שיצא בסוף 2023 וסינגלים מתוכו יצאו כבר במהלך 2022 ו-2023. בנוסף הצטרף להקלטות האלבום חברו של מקנזי ללהקת ג'מירוקוואי, מאט ג’ונסון על הקלידים.

בשנת 2022 הופיע עודד על הבמה המרכזית בכיכר דאם באמסטרדאם במסגרת שבוע הגאווה ההולנדי.

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

2011 - פורטוגל

2012 - סין

20092023 - בלגיה

20152016 - שווייץ

2016 - גרמניה, איטליה ואירלנד

2017 - מלטה

20182019 - אנגליה