לחם בירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לחם בירה
Beer bread
מאכלים
סוג לחם, מאפה עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים קמח, בלילת בירה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לחם בירה לאחר אפייה

 

לחם בירהאנגלית: Beer bread) הוא כל לחם הכולל בירה בתערובת הבצק.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהתאם לסוג הבירה המשמשת, היא עשויה לתרום להתפחה של הבצק בתהליך האפייה או לא לתרום. לפיכך, לחמי בירה נעים מכיכרות כבדות ללא שמרים ועד ללחמים קלים ולחמניות בשילוב שמרי אפייה. הטעם של לחם בירה מוגבר לפעמים עם טעמים אחרים, כגון גבינה או עשבי תיבול.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחם בירה יכול להיות לחם פשוט מהיר או לחם שמרים בטעם בירה. לבירה וללחם יש תהליך יצירה משותף: שמרים שמשמשים להפיכת סוכרים לפחמן דו-חמצני ואתנול. במקרה של לחם, אחוז גדול מהאלכוהול מתאדה בתהליך האפייה.

ניתן להכין לחם בירה פשוט עם קמח, בירה וסוכר. כמה סוגי בירות מבוקבקים - במיוחד בירות מבשלת בוטיק - עשויות להיות בכוונה כאילו רדומות, אבל משקעי שמרים חיים נמצאים בתחתית הבקבוק. עם זאת, בבירות רבות בשוק העצום של הבירות יש סינון של השמרים החיים. ללא התפחה מספקת מהבירה, כיכר לחם בירה תהיה צפופה וכבדה למדי, אלא אם מוסיפים חומר התפחה נוסף (למשל, סודה לשתייה, אבקת אפייה, שמרי אפייה וסוכר, סטארטר מחמצת או שמרי בר מתורבתים מהסביבה). ניתן להשתמש בקמח תופח מכיוון שהוא תערובת של קמח וחומר התפחה. ניתן לרכוש תערובות לחם בירה ארוזות מראש, עם החומרים היבשים וחומרי התפחה (שמרים) שכבר כלולים.

ניתן להכין סגנונות שונים של לחם בירה באמצעות בירות שונות; למשל, בירה סטאוט או כהה תיתן לחם כהה יותר עם טעם בולט יותר. שימוש בבירה מתובלת, או שמוסיפים לה טעם, ייצור לחם בטעם דומה, אך פחות עז מהבירה.

ניתן להשתמש בכל מספר של חומרי טעם וריח נוספים כדי לשפר את הטעם של לחם בירה. הם כוללים צ'דר ושמיר, עגבניות מיובשות ועשבי תיבול, שום ופטה וכו', שנוספו לתערובת החומרים היבשים. שיקול אחד חשוב בבחירת הטעמים הוא שאם לחם הבירה לא נאכל מיד, חשוב שהטעמים ישתפרו עם האחסון.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לחם בירה בוויקישיתוף