לני כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לני כהן
לידה 1 ביוני 1993 (בת 30)
תל אביב-יפו, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
עיסוק מדבבת
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לני כהן (נולדה ב-1 ביוני 1993) היא שחקנית, יוטיוברית ומדבבת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לני כהן היא בתו של השחקן והמדבב שרון כהן ונכדתו של השחקן אלברט כהן[1]. למדה בתיכון עירוני א' לאומנויות. שירתה בתיאטרון צה"ל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים דיבבה כהן במספר סרטים וסדרות אנימציה. בשנת 1998 דיבבה בסדרת האנימציה "הפנתר הוורוד ובניו" בערוץ הילדים". בשנת 1999 תרמה את קולה לסרט האנימציה "סטיוארט ליטל" ולסדרת הטלוויזיה "בילבי". בשנת 2000 דיבבה את דמותה של מגי בסדרת האנימציה "מגי והמפלץ". בשנת 2002 דיבבה בסרט האנימציה "אי.טי. - חבר מכוכב אחר" ובסרט "הארי פוטר וחדר הסודות". באותה שנה דיבבה בסרט "סטיוארט ליטל 2". ב-2003 דיבבה את דמותה של צ'ן ליאופין בסדרת האנימציה "סדריק". באותה שנה דיבבה בסרט האנימציה "המסע המופלא". בשנת 2004 תרמה את קולה לסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" בתור הדמות ג'יני ויזלי. באותה שנה תרמה את קולה לסרטים "הקסם של אלה", "רכבת לקוטב" ו"חתול תעלול".

בשנת 2005 דיבבה בסרט "הארי פוטר וגביע האש". באותה שנה דיבבה בסרט "צ'רלי בממלכת השוקולד". בשנת 2007 תרמה את קולה לסרט "סוס המים". באותה שנה דיבבה בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול". ב-2008 דיבבה את דמותה של פני בסרט "בולט". באותה שנה דיבבה בסרט "טרמפ לירח" וכן בסרט "עלילות ספיידרוויק". ב-2009 דיבבה את לוצ'יה בסדרת הטלוויזיה "בנות הים פיצ'י פיצ'י פיץ'". באותה שנה דיבבה בסרטים "עיר הגחלת" ו"הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ובסדרות האנימציה של הופ! "זומזומים" ו"הולי הובי".

בשנת 2010 דיבבה את דמותה של קייטי בסרט "איזה מין מכשפה" ובסרט "טוני הוק: בום בום סאבוטז''". בשנת 2011 תרמה את קולה לסרטים "דרושות אמהות במאדים" ו"כיפה אדומה סוגרת חשבון". בשנת 2012 דיבבה בסרט "זמביזיה". ב-2013 דיבבה בסרט "להציל נסיכה". בשנת 2014 דיבבה בסרטים "הקופסונים" ו"יצאת כוכב". באותה שנה החלה לדבב בסדרה "מפרץ ההרפתקאות". בשנת 2015 החלה לדבב בסדרה "המפלצונים".

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 שיחקה כהן במחזמר "אוליבר טוויסט".

טלוויזיה וקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 שיחקה בסרט הגמר של מאיה קריינר בתלמה ילין "שלווה" לצד שרון הכהן-בר שגילמה את אימה בסרט.

בשנת 2014 גילמה את הגר בסדרה הקומית "מועדון החנונים" בערוץ זום למנויי HOT. ובשנת 2015 שבה לשחק בעונתה השנייה.

בשנת 2016 שיחקה בסרטו של אבי נשר "החטאים".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן היא ביתו הבכורה של השחקן והמדבב שרון כהן ונכדתו של השחקן אלברט כהן.

לכהן יש עוד שני אחים אחד בן ואחת בת שניהם גם מתעסקים בדיבוב, הבן דיבב בספייס ג׳אם 2 את מאליק הצעיר חבר של לברון הצעיר, ואחותה דיבבה בצעצוע של סיפור 4 את הרמוני.

כיום מתגוררת כהן בתל אביב.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לני כהן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עידו סולומון, ‏"באנו לעולם הזה לייעוד הזה", באתר ‏מאקו‏, 11 באוקטובר 2014