מדרחוב התקווה

מדרחוב התקווה
מבט צפונה לחזית בית המשפט
מבט צפונה לחזית בית המשפט
מידע כללי
אורך 650 מטר
הקמה
תקופת הבנייה ?–2015
מיקום
מדינה ישראל
עיר באר שבע
שכונה המרכז האזרחי
רחובות מסתעפים שדרות הנרייטה סולד
מקס נורדאו
יצחק בן צבי
אתרים בניין עיריית באר שבע
בית יד לבנים
היכל התרבות באר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
קריית הממשלה באר שבע
תחנת הרכבת באר שבע – מרכז
התחנה המרכזית של באר שבע
אירועים הפגנות והופעות
קואורדינטות 31°14′46″N 34°47′57″E / 31.246065041538°N 34.799091314983°E / 31.246065041538; 34.799091314983
(למפת באר שבע רגילה)
 
מדרחוב התקווה
מדרחוב התקווה
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מדרחוב התקווה בבאר שבע הוא מדרחוב בשכונת המרכז האזרחי המחבר בין בניין עיריית באר שבע בצפון לתחנת הרכבת באר שבע – מרכז בדרום. לאורך המדרחוב נמצאים מוסדות השלטון העיקריים בבאר שבע, ובימות חול מהווה המדרחוב את אחד המרחבים הציבוריים הומי האדם ביותר בבאר שבע.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדרחוב משתרע מכיכר אליהו נאווי בדרום ועד לכיכר מנחם בגין בצפון. במרכזו נחצה המדרחוב על ידי שדרות הנרייטה סולד, אך למעט חציה זו אין מעבר רכבים לאורכו. אורכו הכולל כ-650 מטר.

כיכר נאווי מהווה את קצהו הדרומי של המדרחוב. הכיכר מוקפת במבני מסחר ומשרדים, ובפינתה הדרום-מערבית נמצאות תחנת הרכבת והתחנה המרכזית של באר שבע. הכיכר, שמשתרעת על שטח של כ-10 דונם, כוללת אזורי ישיבה מוצלים, גינת נוי ומזרקה.

קטע המדרחוב שבין כיכר נאווי לשדרות סולד כולל בחלקו הדרומי מגדלי מגורים ומסחר, ובחלקו הצפוני מצידו המזרחי קניון "קריית הממשלה" - מבנה המאכלס מרכז מסחרי, מרפאת מכבי, ואת קריית הממשלה באר שבע - לשכות של משרדי ממשלה שונים: פנים, בריאות, חינוך, עבודה ורווחה, משפטים ועוד. מצידו המערבי של המדרחוב נמצאים בניין המוסד לביטוח לאומי ובית המשפט המחוזי בבאר שבע.

מצפון לשדרות סולד עובר המדרחוב בין מרכזי מסחר ומשרדים, בחלקו הצפון מזרחי מתחם מגורים ומסחר משולב - מגדלי קרן (מתחם קולנוע קרן לשעבר).

כיכר מנחם בגין, המהווה את קצהו הצפוני של המדרחוב, מוקפת במבני ציבור: בדרום מערב היכל התרבות באר שבע, מצפון מערב יד לבנים, ומצפון מזרח בניין עיריית באר שבע.

סביב המדרחוב חניונים רבים בתשלום, חלקם בתוך מבני המגורים והמסחר, עיליים ותת קרקעיים, ובחלקו הצפוני חניונים פתוחים.

אווירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוב אורך המדרחוב קיימות חלקות צמחייה, עצים או סככות הצללה וספסלי ישיבה. המסחר ברחוב כולל מקומות הסעדה רבים ובתי עסק ססגוניים המציעים את מרכולתם גם בשטח הרחוב. לאורך חלקים מהרחוב יש קולונדות מצידו האחד או משני צדדיו.

בימות החול ובשעות העבודה המדרחוב הומה אדם, אולם עם תום יום העבודה מתדלדלת התנועה משמעותית והמסעדות ובתי הקפה הנמצאים בחלק הדרומי מסיימים פעילותם. המסעדות בחלקו הצפוני של המדרחוב ממשיכות את פעילותן עד לשעות הלילה המאוחרות. בשבתות וחגים סגורים העסקים כולם, כולל מקומות הבילוי, והמדרחוב מתרוקן לחלוטין מאדם.

ברחבה שבין בית המשפט לקריית הממשלה נערכות מדי פעם הפגנות. בחלקו הדרומי של המדרחוב ובעיקר בכיכר נאווי מופיעים באופן קבוע זמרי רחוב.