ארגון הסופרים הבין-לאומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מועדון פא"ן)
ארגון הסופרים הבין-לאומי
PEN International
מטה הארגון לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים קתרין א' דאוסון סקוט
ג'ון גולסוורתי
נשיא בורהאן סונמז
תקופת הפעילות 21 באוקטובר 1921 – הווה (102 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס מוניסמאניין (1979) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.pen-international.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארגון הסופרים הבין-לאומיאנגלית: PEN International; ראשי תיבות במקור: Poets, Essayists and Novelists; לעיתים גם בעברית: פֵּא"ן) הוא אגודה בין-לאומית של סופרים, שנוסדה במטרה לקדם קשרי ידידות ושיתוף פעולה אינטלקטואלי בין סופרים מרחבי העולם.

ראשי התיבות באנגלית של הארגון לקוחים מרשימת המקצועות: משוררים, מסאים, ונובליסטים. כיום כולל הארגון כותבים של כל סוגה ספרותית, כמו גם עיתונאים והיסטוריונים.

הארגון נוסד בלונדון בשנת 1921 על ידי הסופרים האנגלים קתרין א' דאוסון סקוט (אנ') וג'ון גלסוורת'י, אשר היה לאחר מכן לנשיאו הראשון של הארגון.

משימות נוספות של הארגון:

בין נשיאי העבר של פא"ן נמנים אלברטו מורביה, היינריך בל, ארתור מילר, מריו ורגס יוסה. הסופרת המקסיקנית ילידת ארצות הברית ג'ניפר קלמנט (אנ'), הייתה האישה הראשונה בתפקיד נשיאת הארגון מאז ייסודו (2015–2021). [1][2][3]. הנשיא הנוכחי הוא בורהאן סונמז (אנ'), אשר נבחר בקונגרס השנתי בשנת 2021 (נושא הקונגרס היה: "מאה שנים של ויכוח אינטלקטואלי ואקטיביזם על חופש הביטוי והספרות").

מטהו של הארגון שוכן בלונדון. הארגון כולל 145 מרכזים אוטונומיים הנמצאים ב-104 מדינות בעולם. כל מרכז פתוח בפני סופרים, עיתונאים, מתרגמים, היסטוריונים ובעלי עיסוקים אחרים המעורבים באורח פעיל בכל אחד מענפי הספרות, ללא תלות במוצאם הלאומי, גזעם, דתם או צבע עורם.

חברים בולטים בארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סניף הישראלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמזכירי הסניף הישראלי כיהנו, בין השאר:

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

Carles Torner, Jan Martens, Ginevra Avalle, Jennifer Clement, Peter McDonald, Rachel Potter, Laetitia Zecchini, PEN International: An Illustrated History, Interlink Books, Illustrated edition, November 2, 2021, מסת"ב 978-1623719029

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.