שרי (זמרת) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=שרי
|שם=שרי
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|אישה|יישור=ללא}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־16:28, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שרי
לידה 27 בנובמבר 1955 (בת 68)
טירת כרמל, ישראל ישראלישראל
שם לידה שרלוט אליאס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, דיסקו, רוק
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי
צאצאים אדר גולד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרלוט אליאס (נולדה ב-27 בנובמבר 1955), הידועה בשם הבמה שֶׁרִי, היא זמרת ומדבבת ישראלית.

ביוגרפיה

שרי נולדה וגדלה בטירת כרמל. בצבא שירתה בלהקת פיקוד צפון. התחילה להתפרסם כזמרת משנות ה–70 עם שירי הדיסקו והפופ שהקליטה בעברית ובאנגלית. מספר שירים שלה היו גם בסגנון רוק, שהיוו חלק מראשית הרוק הנשי בארץ. בין השירים שפרסמו אותה: "לעולם בעקבות השמש", "למה לא", "ילדיסקו", "זה הרגע לאהוב", "דם חם" והשיר "Let’s Go Wild".

התגלתה על ידי מפיק התקליטים צביקה כגן (שלמה גרוניך, 14 אוקטבות, קצת אחרת, דודו פישר) כשהפיק את התקליט של חבורת הזמר של פיקוד הצפון "בלילה על הדשא". יחד עם המלחין והמעבד המוזיקלי רוני וייס הקימו את החברה "הפקות 2001 בע"מ" שהפיקה את התקליטים: "Let's Go Wild", "זה הרגע", "I'm Free", "דם חם" ויזמה את הקשר עם CBS (כיום NMC) שהפיקה את התקליט "פסיעה אחת קדימה" עם המנהל המוזיקלי ירוסלב יעקובוביץ.

צביקה כגן הפך למפיק, למנהל האישי וליחצ"ן של שרי ורוני וייס למנהל המוזיקלי והמלחין של רוב להיטיה ("Let's Go Wild", "למה לא", "זה הרגע לאהוב", "לעולם בעקבות השמש", "ילדיסקו", "אתה מבטיח"). הייתה זו הפעם הראשונה שזמרת עבדה באופן קבוע עם מפיק/מנהל אישי ומנהל מוזיקלי צמודים. העבודה במסגרת זו הפכה מאוחר יותר כמודל לחיקוי (למשל ריטה). בתקופת עבודתם המשותפת הוציאו לאור שישה תקליטים במשך חמש שנים.

שרי הקליטה שירים באנגלית בהשפעת הדיסקו שפרח בעולם בשנות השבעים. הקהל הישראלי התוודע אליה לראשונה בפסטיבל הזמר והפזמון 1978, כשביצעה את השיר "למה לא" שזכה במקום הרביעי. לאחר מכן הוציאה את השיר "LET’S GO WILD" שהפך ללהיט ברדיו, והוציאה אלבום שזכה להצלחה נאה בארצות הברית וספרד. לאחר הופעות בניו-יורק, הוציאה בארץ את האלבום "זה הרגע לאהוב" שזכה להצלחה גדולה עם להיטי הפופ "זה הרגע לאהוב" ו"לעולם בעקבות השמש". זכתה במקום הראשון בפסטיבל שירי הילדים עם השיר "ילדיסקו", שהפך ללהיט גדול.

ב-1979 יצא אלבומה באנגלית בשם "I’M FREE" ולאחר מכן יצא אלבום אוסף משיריה בשם "דם חם", שכלל את שיר הנושא שהקליטה באותה שנה והפך ללהיט גדול (נכתב על ידי מירית שם אור והולחן על ידי צביקה פיק).

בשנת 1982 הוציאה את האלבום "פסיעה אחת קדימה" שלא הצליח מסחרית. לאחר הוצאת האלבום (גם בגרסה אנגלית) מיתנה שרי את הופעתיה וכמעט חדלה להופיע (למעט הופעה בפסטיבל ערד ב-1987). בשנת 1994 ניסתה שרי לחזור לכותרות כשהוציאה את השיר "שמור על השמיים", שכתבה חנה גולדברג והלחין דורון פיקר. בשיר השתתף יובל מסנר בצ'לו, אך הוא לא זכה להצלחה.

בשנת 1995 עם גל הנוסטלגיה לשנות השבעים ובעקבות אלבום האוסף "לעולם בעקבות השמש", חזרה לתודעת הקהל הישראלי. היא חזרה להופיע וב-2002 החלה במופע נוסטלגי לשירי שנות ה-70 יחד עם עוזי פוקס ועם הזמן הצטרף אליהם גם גבי שושן. באותה שנה שרי דיבבה את דמותה של בת הפאוורפאף הקשוחה באטרקאפ ב"בנות הפאוור פאף", ומכאן ואילך הופיעה בתפקידי אורח בסדרות שדובבו על ידי אולפני נ.ל.ס, שבבעלותו של פוקס.

בשנת 2003 שיחקה במחזמר המצליח מרי לו בתיאטרון הבימה, לסירוגין עם אילנה אביטל.

שרי היא אימה של הזמרת אדר גולד, כוכבת ילדי החוץ, שהתפרסמה מהתמודדותה בתוכנית הטלוויזיה, "כוכב נולד 8", והודחה בחצי הגמר.

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים