ג'אנג דזה יי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 49: שורה 49:
מערכת יחסים מתוקשרת נוספת התקשרה לג'אנג ב-[[2001]] כאשר כלי תקשורת ב[[הונג קונג]] דיווחו על רומן עם שחקן האקשן והפעלולים [[ג'קי צ'אן]] שהתרחש על סט צילומי הסרט "שעת שיא 2".
מערכת יחסים מתוקשרת נוספת התקשרה לג'אנג ב-[[2001]] כאשר כלי תקשורת ב[[הונג קונג]] דיווחו על רומן עם שחקן האקשן והפעלולים [[ג'קי צ'אן]] שהתרחש על סט צילומי הסרט "שעת שיא 2".


בשנת [[2007]] ג'אנג התארסה עם המולטי-מיליונר ה[[ישראלי]] [[אביב נבו]] וכעבור שנתיים נפרדו.
בשנת [[2007]] ג'אנג התארסה עם המולטי-מיליונר ה[[ישראלי]] [[אביב נבו]] וכעבור שנתיים נפרדו.{{מקור}}


== פילמוגרפיה ==
== פילמוגרפיה ==

גרסה מ־17:30, 17 באוגוסט 2017

תבנית:שחקן

הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין זהו שם סיני; שם המשפחה הוא ג'אנג.

ג'אנג דזְה ייסינית: 章子怡; בפין-יין: Zhāng Zǐyí; נולדה ב-9 בפברואר 1979) היא שחקנית קולנוע וזמרת סינית, הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב.

ביוגרפיה

ג'אנג נולדה וגדלה בבייג'ינג. אמה, לי ג'אושנג, היא מורה בגן ילדים, ואביה, ג'אנג יוּאֶנְשַׁאו, כלכלן.

בגיל 11 הצטרפה ג'אנג לאקדמיה למחול של בייג'ינג. לבקשת הוריה למדה בבית ספר, וזאת למורת רוחה, שכן לא הייתה להוטה למדי ללמוד במסגרת זו. בגיל 15 התקבלה ללימודים באקדמיה המרכזית לדרמה בבייג'ינג.

קריירת משחק

בשנת 1999, בהיותה בת 19, קיבלה ג'אנג את תפקידה הראשון בסרט "הדרך הביתה", בבימויו של מי שנחשב אחד מגדולי במאי הקולנוע הסיני מאז ומעולם, ג'אנג יי-מו, הסרט זכה בפרס "דב הזהב" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין. שנה לאחר מכן כיכבה ג'אנג בדרמה המרהיבה זוכת פרס האוסקר של אנג לי "נמר, דרקון". ג'אנג גילמה בסרט את ג'ן יו, לוחמת אמיצה ממשפחה אריסטוקרטית המתנגדת לניסיון הוריה לכפות עליה נישואין לגבר שאינה אוהבת, ורוצה להינשא לאהובה המסתורי. היא זכתה לביקורות נלהבות ביותר בזכות הופעתה ואף הייתה מועמדת לפרס באפט"א, זכתה בפרס אינדפנדנט ספיריט ובפרס הMTV בקטגוריית הקרב הטוב של השנה, כמו כן הייתה מועמדת בקטגוריית פריצת השנה באותו טקס. הבחירה הראשונה המקורית של אנג לי לתפקיד של יי הייתה השחקנית הטייוואנית קי שו שאף עבדה על התפקיד בסט הסרט במשך כמה שבועות אך בצעד ביזארי לחלוטין עזבה מיידית את סט הסרט כדי להופיע בפרסומת של "פפסי" ביפן וזאת בהצעת הסוכן שלה.

ב-2001 השתתפה ג'אנג בסרט ההמשך לקומדיית הפעולה "שעת שיא", שם גילמה את הו לי מפקדת ארגון זייפני דולרים. ב-2002 חזרה ג'אנג לשתף פעולה עם הבמאי ג'אנג יי-מו בסרט ההרפתקאות המרהיב "גיבור" לצד ג'ט לי.

ב-2004 שיחקה ג'אנג בשני סרטי מופת, "2046" הרומנטי העתידני שם גילמה את דמותה של באי לינג, אמנית יפהפייה שגרה בחדר 2046 ואהובתו של גיבור הסרט צ'או מו יאן. כמו כן גם שיחקה בסרטו של ג'אנג יי-מו המבוסס על הימים האחרונים של שושלת טאנג בסין, "מחול הפגיונות". בסרט גילמה את דמותה של הרקדנית העיוורת מיי שלדעת השוטרים קשורה למחתרת בשם "בית הפגיונות המעופפים", על תפקידה הייתה ג'אנג מועמדת בשנית לפרס באפט"א.

תפקידה הגדול והמוערך ביותר של ג'אנג היה בשנת 2005 בדרמה של רוב מארשל ("שיקגו") בהפקתו של סטיבן ספילברג "זכרונותיה של גיישה" שבו גילמה את צ'יו, ילדה בת תשע מכפר דייגים עני אשר נמכרת לבית אירוח מצליח המנוהל על ידי גיישה קשוחה המתעללת בה בלי הפסקה בשל יופייה. היא ניצלת על ידי בית אירוח מתחרה שם היא משנה את שמה לסיורי ולומדת את כל המנהגים החברתיים והאומנותיים שגיישה חייבת להתמצא בהם כדי לשרוד בעולם האכזרי של המקצוע. לבסוף היא מגשימה את שאיפותייה ומצליחה לחדור לעולמם עמוס התככים של העשירים וחיה חיי מותרות. לדאבונה אז פורצת מלחמת העולם השנייה, ועולמה משתנה לחלוטין. על התפקיד קיבלה ג'אנג מועמדות לפרס גלובוס הזהב ומועמדות שלישית לפרס באפט"א. התפקיד של ג'אנג עורר מחלוקות וויכוחים ביפן וזאת בשל הטענה שלא ראוי שאישה סינית תגלם דמות של גיישה יפנית.

ב-2007 דיבבה ג'אנג בסרט ההנפשה ממוחשבת "צבי הנינג'ה", המבוסס על קומיקס שבמרכזו קבוצת גיבורי-על בשם צבי הנינג'ה. יי דיבבה את דמותה של קראי, פעילה בחירה בארגון הפשע שבט הרגל שבניו יורק תחת פיקודו של אורוקו "שרדר" סאקי.

בשנת 2017 שיחקה בסרט הפנטזיה "החומה הגדולה" לצידם של מאט דיימוןוילם דפו והנרי קאביל.

חיים אישיים

מיד לאחר הופעת הבכורה שלה בסרטו של ג'אנג יי-מו נפוצו שמועות על רומן בין השחקנית הצעירה והבמאי המבוגר, אולם מערכת היחסים מעולם לא אושרה על ידי אף אחד מהצדדים.

מערכת יחסים מתוקשרת נוספת התקשרה לג'אנג ב-2001 כאשר כלי תקשורת בהונג קונג דיווחו על רומן עם שחקן האקשן והפעלולים ג'קי צ'אן שהתרחש על סט צילומי הסרט "שעת שיא 2".

בשנת 2007 ג'אנג התארסה עם המולטי-מיליונר הישראלי אביב נבו וכעבור שנתיים נפרדו.[דרוש מקור]

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים