מלחמה עם סבא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת / תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת / תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
מלחמה עם סבא
The War with Grandpa
מבוסס על The War with Grandpa מאת רוברט קימל סמית'
בימוי טים היל
הופק בידי מרווין פרט
רוזה מוריס פרט
פיליפ גלסר
תסריט טום אסטל
מאט אמבר
עריכה פטר אליוט
קרייג הרינג
שחקנים ראשיים אוקס פגלי
רוברט דה נירו
מוזיקה אהרון זיגמן
צילום גרג גרדינר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Marro Films
Sigh Films
The Fyzz Facility
West Madison Entertainment
Tri-G Films
EFO
Ingenious Media
חברה מפיצה 101 Studios
Brookdale Studios
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 באוגוסט 2020 (ליטא)
9 באוקטובר 2020 (ארצות הברית)
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט לכל המשפחה
סרט קומדיה
תקציב $ 38 מיליון
הכנסות $ 40.7 מיליון
הכנסות באתר מוג'ו warwithgrandpa
סרט הבא מלחמת עולם עם סבא
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלחמה עם סבאאנגלית: The War with Grandpa) הוא סרט קומדיה אמריקאי לכל המשפחה משנת 2020 בליטא ובארצות הברית ומשנת 2021 בישראל בבימוי של טים היל, מתסריט מאת טום ג'יי אסטל ומאט אמבר, המבוסס על רומן באותו שם מאת רוברט קימל סמית'. הסרט עוסק בילד צעיר בשם פיטר (אוקס פגלי) שנלחם במלחמת קונדס עם סבו (רוברט דה נירו) כדי לגרום לסבו לצאת מחדרו לאחר שעבר לגור עם משפחתו. אומה תורמן, רוב ריגל, לורה מרנו, צ'יץ' מרין, ג'יין סימור וכריסטופר ווקן מככבים גם הם בסרט.

הסרט צולם במקור במאי 2017, הבכורה של הסרט נדחתה מספר פעמים עקב שינויים בצילום וסגירתה של חברת ויינשטיין, המפיצה המקורית. הסרט יצא בסופו של דבר לקולנוע בארצות הברית ב-9 באוקטובר 2020 על ידי אולפני 101, כמו גם בחו"ל החל באוגוסט 2020 על ידי אולפני ברוקדייל. הוא קיבל ביקורות שליליות בדרך כלל מהמבקרים והכניס 40 מיליון דולר ברחבי העולם מול תקציב הפקה של 38 מיליון דולר. סרט המשך נמצא בפיתוח.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שגנב בטעות ממכולת עקב בעיות עם הקופות העצמיות וגרם ריב עם דייוויד מנהל החנות (פאיזון לאב), האלמן לאחרונה אד מרינו (רוברט דה נירו) זוכה לביקור של בתו סאלי מרינו-דקר (אומה תורמן), שרוצה שיעבור לגור עם משפחתה. אד לא רוצה לעזוב את הבית שלו כי הוא בנה אותו לבד. סאלי משכנעת את אד לעבור לגור איתה בכל זאת, ונותנת לו את חדר השינה של בנה פיטר (אוקס פגלי). פיטר לא שמח לתת את החדר שלו לסבו ולעבור לעליית הגג. אד מתקבל בברכה על ידי בעלה של סאלי ארתור (רוב ריגל) ושתי בנותיהם, מיה (לורה מרנו) וג'ני (פופי גגנון). במהלך יומו הראשון שעבר לגור, אד מבלה את רוב זמנו בחדר החדש שלו, יושב על כיסאו ומביט בשמים, עדיין חושב על אשתו המנוחה.

לאחר מכן מספר פיטר לחבריו בילי (ג'וליוססר צ'אבס), סטיב (אייזק קרגטן) ואמה (טי ג'יי מקגיבון) על סבו שעובר לגור עם משפחתו ומתגורר בחדרו. לאחר לילה ראשון ומצמרר בחדרו החדש, פיטר מחליט להכריז מלחמה. אד מסכים למלחמה, כל עוד הם פועלים לפי כללי המלחמה המוסכמים: הם לא יכולים לפגוע בחפצים של אנשים אחרים ולא יכולים לספר על כך למשפחה. פיטר עושה סדרה של מתיחות, כולל החלפת קרם הגילוח של אד בקצף המתייבש במהירות ופגיעה בנגן התקליטים שלו. אד חוזר אל פיטר עם מתיחות, כולל הסרת הברגים מכל הרהיטים של פיטר ושכתוב דו"ח בית הספר שלו. אד פונה לחבריו דני (צ'יץ' מרין) וג'רי (כריסטופר ווקן) כדי לקבל עצה. עם הזמן, אד מתחיל לבלות עם נכדותיו וחתנו ולומד כיצד להשתמש בטכנולוגיה מודרנית, כגון קופה עצמית ואפליקציות.

סאלי מגלה שמיה יוצאת עם ילד בשם ראסל (קולין פורד), שאותו היא לא מחבבת במיוחד. אד מזמין את ג'רי, דני ודיאן (ג'יין סימור) (שאותה הכיר בחנות שבה קונה את הדברים למתיחותיו נגד פיטר) לשחק מחניים נגד פיטר וחבריו (ככל הנראה חבריו של פיטר הם הנכדים של צוותו של אד). פיטר וחבריו מנצחים בסיבוב הראשון, אבל אד וצוותו מצליחים לנצח אותם במהלך הסיבוב השני. אולם במהלך הסיבוב השלישי, השיניים התותבות של דני נהרסו; כתוצאה מכך, המשחק מוכרז כתיקו. מאוחר יותר, פיטר לוחץ על הכפתור בשרשרת החירום של אד, ואד אוסף את פיטר מבית הספר כדי לקחת אותו לדוג. השניים מגלים שאסור לדוג שם. לאחר מכן אד לוקח את פיטר לבית שבנה ומסביר שהוא השאיר כמה סודות בקירות.

אד מגלה שמציקים לפיטר, אז הוא, דני וג'רי זורקים את הבריון לפח. במסיבת יום ההולדת של ג'ני בנושא חג המולד, פיטר מקיים את הבטחתו לא לעשות שום מתיחות. פיטר מכין מושב מפלט למקרה שאד יתכנן משהו, שאמור לשחק את התפקיד של סנטה באותו לילה. שינוי של הרגע האחרון מביא לכך שג'רי מתחפש לסנטה. במהלך המסיבה, פיטר ואד מתבקשים לעזור. במקום זאת, הם ממשיכים לעשות קונדס אחד את השני, כולל ריסוס בקבוקים אחד על השני ופיטר מחבר את הכבל לאורות בזמן שאד בודק אותם. כתוצאה מהמעשי קונדס שלהם, הם מבלי לשים לב חושפים את מלחמתם זה בזה לכולם. ג'רי נפלט מכיסאו, מה שגורם לנזק נוסף לרכוש ולפציעות למספר אורחים. במהלך זה, אביזר עץ חג המולד של ג'ני נופל על הבית, משאיר חור בחדרה של מיה וחושף את ראסל ומיה בדייט בחדרה של מיה. לאחר מכן, אד נפצע ופונה לבית החולים.

כעונש, ארתור וסאלי מעמידים את פיטר ומיה ב"מעצר עבודה" למשך שישה חודשים. ראסל מופיע; סאלי נראית בתחילה כועסת עליו, אך במקום זאת מברכת אותו בברכה ומזמינה אותו לארוחת ערב. סאלי הולכת לאסוף את אד מבית החולים, אבל מגלה שהוא כבר עשה צ'ק אאוט ונהג הליפט שלו צ'אק (ג'ו גלצ'יון) לקח אותו לבית שבנה. פיטר מחליט לתקן, ומתחנן בפני אד לחזור לגור עם המשפחה. השניים סוף סוף מתפייסים, כשסאלי מקשיבה. ככל שעובר הזמן, נראה שאד ופיטר סוף סוף מסתדרים עד שאד עוזב יום אחד להיות עם דיאן, איתה הוא נמצא כעת במערכת יחסים. פיטר מביט בכעס, מכריז מלחמה על שניהם כשהם עוזבים.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פיטר דקר (אוקס פגלי): נכדו של אד, בן הדוד החורג של אמה, הנכד החורג של דיאן, בנם של סאלי וארתור ואחיהם של מיה וג'ני. מכריז מלחמה עם אד.
  • אד מרינו (רוברט דה נירו): בן הזוג של דיאן, סבא של מיה, ג'ני ופיטר, סביה החורג של אמה ואביה של סאלי. מכריז מלחמה עם פיטר. לא מחבב את ארתור.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סאלי מרינו-דקר (אומה תורמן): בתו של אד ובתה החורגת של דיאן, מיה, אמם של ג'ני ופיטר, ואשתו של ארתור. לא מחבבת את ראסל.
  • ארתור דקר (רוב ריגל): אבא של מיה, ג'ני ופיטר ובעלה של סאלי. לא מחבב את אד.
  • מיה דקר (לורה מרנו): נכדתו הגדולה של אד, נכדתה החורגת של דיאן, בתם של ארתור וסאלי, אחותם הגדולה של ג'ני ופיטר ובת הזוג של ראסל.
  • ג'ניפר (ג'ני) דקר (פופי גגנון): נכדתו הצעירה של אד, בתם של ארתור וסאלי, ואחותם הצעירה של מיה ופיטר. מחבבת מאוד את חג המולד וחוגגת יום הולדת בנושא החג.
  • דני (צ'יץ' מרין) אחד משני החברים של אד. סבו של בילי.
  • ג'רי (כריסטופר ווקן): אחד משני החברים של אד. סבו של סטיב.
  • דיאן מרינו (ג'יין סימור): בת הזוג של אד. ככל הנראה התחתנה איתו. סבתה של אמה, סבתו החורגת של פיטר. עובדת בסופרמרקט.
  • בילי (ג'וליוססר צ'אבס): אחד מהחברים של פיטר. נכדו של דני.
  • סטיב (אייזק קרגטן): אחד מהחברים של פיטר. נכדו של ג'רי.
  • אמה (טי ג'יי מקגיבון): אחת מהחברים של פיטר. נכדתה של דיאן, נכדתו החורגת של אד ובת הדודה החורגת של פיטר.
  • ראסל (קולין פורד): בן הזוג של מיה.
  • צ'אק (ג'ו גלצ'יון): נהג הליפט של אד.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דייוויד (פאיזון לאב): מנהל חנות המכולת. רב עם אד.
  • לין מרינו (רוטאניה אלדה): אשתו של אד, אמה של סאלי וסבתם של מיה, פיטר וג'ני. נפטרה לפני עלילת הסרט.
  • מתאם ביטוח (קנדריק קרוס): מתאם ביטוח.
  • הקמע (דרו שייד): הקמע המפלצת של כיתה ח'.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עובד מהרומן בעל אותו השם, שנכתב על ידי רוברט קימל סמית'. בשנת 2013, בנו בן השמונה של המפיק מרווין פרט, טר, הביא את הספר לידיעת אביו. לאחר רכישת הזכויות, הצילום הראשי של הסרט החל ב-2 במאי 2017, באטלנטה שבג'ורג'יה, שם הוא צולם במשך שישה שבועות.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מלחמה עם סבא" הייתה אמורה לצאת לאקרנים על ידי סרטי מימד של חברת ויינשטיין ב-21 באפריל 2017, אשר נדחקה מאוחר יותר ל-20 באוקטובר 2017, עקב שינויים עיקריים במיקום הצילום. באוגוסט 2017 הסרט שוב נדחה, הפעם ל-23 בפברואר 2018.

בינואר 2018, פחות מחודש לפני יציאתו לאקרנים, הסרט נשלף מלוח הזמנים של היציאה לאקרנים. במרץ 2018, הוכרז שחברת ויינשטיין לא תפיץ יותר את הסרט, ושזכויותיו נדחו על ידי המפיקים תמורת 2.5 מיליון דולר. ביוני 2020, 101 אולפני רכשו זכויות הפצה לסרט והעמידו אותו לאקרנים ב-18 בספטמבר 2020; מאוחר יותר הוא נדחק בחזרה ל-9 באוקטובר. האולפן השקיע כ-24 מיליון דולר בקידום הסרט.

ביקורות ותקציב[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מלחמה עם סבא" גרפה 21.3 מיליון דולר בארצות הברית ובקנדה, ו-19.5 מיליון דולר בשטחים אחרים, בסכום כולל של 40.7 מיליון דולר ברחבי העולם.

בארצות הברית, הסרט הרוויח 1.1 מיליון דולר מ-2,250 בתי קולנוע ביום הראשון ליציאתו לאקרנים. הוא המשיך לעלות לבכורה ל-3.6 מיליון דולר, והפך לסרט הראשון שהגיע לראש טנט בקופות. בסוף השבוע השני הסרט הכניס 2.5 מיליון דולר, וסיים במקום השני אחרי הסרט החדש Honest Thief, ולאחר מכן הרוויח 1.9 מיליון דולר בסוף השבוע השלישי שלה ו-1.1 מיליון דולר בשבוע הרביעי. לאחר שישה שבועות הסרט עמד על 15.5 מיליון דולר מקומי, כאשר מקורבים בתעשייה מעריכים שהסרט עשוי לרדת ל-20 מיליון דולר. עד אמצע פברואר 2021, בשבוע ה-20 ליציאתו לאקרנים, הסרט עדיין הופיע ב-653 בתי קולנוע והכניס 224,000 דולר, בסך כולל של 20.3 מיליון דולר.

תגובות ביקורתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצובר הביקורות רוטן טומייטוז, הסרט מחזיק בדרוג אישור של 29% על סמך 120 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 4.4/10. קונצנזוס מבקרי האתר כתב: "מלחמה עם סבא, מצחיקה למדי, אבל בעיקר מטעה, תשאיר את הקהל עם קומץ צחוקים - והרבה שאלות על מה קאסט השחקנים המוכשר הזה חשב". ב-Metacritic, יש לו ציון ממוצע משוקלל של 34 מתוך 100, בהתבסס על 23 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות לא חיוביות בדרך כלל". קהלים שנשאלו על ידי CinemaScore העניקו לסרט ציון ממוצע של "B+" בסולם A+ עד F.

ב-RogerEbert.com, כריסטי למיר העניקה לסרט אחד מתוך ארבעה כוכבים, וכינתה אותו "קומדיה מאתגרת שכוללת את רוברט דה נירו, אומה תורמן, כריסטופר ווקן, צ'יץ' מרין וג'יין סימור, המוכשרים בצורה מופרזת". ג'וד דריי מ-IndieWire נתן לסרט "D+" וכתב: "צוות הסרט מתבזבז מאוד על תסריט מטורף לחלוטין על ילד מפונק שמחליט באופן בלתי מוסבר שהוא שונא את סבא נחמד מאוד על שעבר לחדר שלו. מבוסס על ספר הילדים הפופולרי מאת רוברט קימל סמית', 'מלחמה עם סבא' הוא גוש איטי של הומור סלפסטיק שבקושי מחזיק יחד את העלילה חסרת המוטיבציה שלו".

פיטר טרוורס, שסקר את הסרט עבור חדשות ABC, כתב: "זו בחירה אינדיבידואלית אם להסתכן או לא להביא ילדים לבתי קולנוע כדי לראות את 'מלחמה עם סבא'... אבל אם תנקוט ותשמור על הציפיות שלך נמוכות, אתה יכול לעשות זאת. יותר גרוע מלראות את דה נירו והחברה מנערים את הטיפשות שלהם".

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2020, המפיק מרווין פרט הכריז על כוונותיו לסרט המשך, שכותרתו "מלחמת עולם עם סבא", אשר הובאה בעדינות על ידי הסצנה האחרונה של הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]