מרלין (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרלין
Merlin
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על רומנסה ארתוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה, פעולה, פנטזיה
יוצרים ג'וליאן ג'ונס
ג'ייק מיצ'י
ג'וני קאפס
ג'וליאן מורפי
כותבים רוב ליין
רוהאן סטיבנסון
שחקנים קולין מורגן
אנטוני הד
בראדלי ג'יימס
אנג'ל קולבי
קייטי מקגארת'
ריצ'רד וילסון
ג'ון הארט (מדבב)
אואן מאקן
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 65 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל ג'ולי גארדנר
בת'אן ג'ונס
חברת הפקה שיין לימיטד
הפצה פרימנטל, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ויילס (בריטניה), צרפת
אורך פרק 45 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור BBC
רשת שידור בישראל HOT
תקופת שידור מקורית 20 בספטמבר 200824 בדצמבר 2012
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרליןאנגלית: Merlin; לשעבר The Adventures of Merlin) היא סדרת טלוויזיה בריטית ששודרה בשנים 20082012 ברשות השידור BBC. הסדרה מבוססת על אגדות המלך ארתור ומתמקדת בקוסם מרלין, בה הוא הדמות הראשית.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתמקדת במרלין (קולין מורגן), קוסם צעיר שנשלח על ידי אמו לקמלוט כדי לחיות עם מכרה, גאיוס (ריצ'רד וילסון), שעובד כרופא הממלכה. במהרה מגלה גאיוס כי למרלין יש כוחות קסם ומזהיר אותו שעיסוק בכישוף אסור בתכלית האיסור ואם ייתפס, הוא יישלח לכלא ויוצא להורג. מרלין הופך למשרתו של הנסיך ארתור (בראדלי ג'יימס), שלא מחבב אותו במיוחד. עם הזמן לומדים השניים לאהוב אחד את השני והופכים לחברים טובים. אביו של ארתור, אות'ר (אנתוני הד), הוא המלך חסר הרחמים של קמלוט, האחראי על איסור הכישוף בקמלוט. הוא מתעב קסמים ומוכן לעשות הכול על מנת לחסל כל יצור העוסק בכישוף. לאות'ר בת מאומצת, מורגנה (קייטי מקגראת'), שגודלה באמונה שקסמים מביאים רק חורבן והרס. אך כשהיא מגלה שלה בעצמה יש כוחות נבואיים על ידי החלומות שלה, היא מתחילה לפקפק באות'ר ולהתנגד בסתר למשטרו ולאמונותיו. המשרתת של מורגנה, גוון (אנג'ל קולבי) מאוהבת בסתר בנסיך ארתור אך יודעת שפער המעמדות ביניהם לא יאפשר להם להיות ביחד. כמו כן ישנו הדרקון הגדול (קולו של ג'ון הרט), שעוזר למרלין בהרפתקאותיו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הופקה באופן עצמאי על ידי חברת ההפקות "שיין לימיטד" עבור ערוץ הטלוויזיה BBC 1. מחוץ לבריטניה, הסדרה שודרה בעשרות מדינות נוספות, בהן גם ישראל. הסדרה זכתה להצלחה, כך למשל, הפרק האחרון של העונה הראשונה נצפה על ידי כ-6.27 מיליון צופים בבריטניה. הרעיון ליצירת הסדרה הוצע על ידי מפיקי חברת שיין לימיטד ג'וליאן מורפי וג'וני קאפס. רשות השידור BBC התעניינה בהפקת דרמה המבוססת על דמותו של מרלין. ההפקה של הסדרה החלה בסוף שנת 2006, אך הצילומים החלו רק במרץ 2008.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–13 (13 פרקים). החלה ב-20 בספטמבר 2008 והסתיימה ב-13 בדצמבר 2008.

בתחילת העונה מרלין מגיע לקאמלוט, שם הוא פוגש את גאיוס רופא הממלכה ומציל אותו מנפילה. מרלין מגלה לו כי הוא בעל כוחות קסם. בהמשך הפרק מרלין פוגש את הנסיך ארתור, בנו של המלך אות'ר וכמו כך את גווניבר (המשרתת של מורגנה, בת חסותו של המלך). בלילה מרלין שומע לחישות של שמו ומגלה שהדובר הוא הדרקון קילגארה. הדרקון מספר לו על עתיד משותף שאמור להיות לו ולארתור. מרלין מציל את חייו של ארתור כשמכשפה נקמנית מנסה להורגו ובתמורה המלך אות'ר מכריז עליו כמשרת האישי של ארתור.

בהמשך העונה המכשפה נימואה מטילה קללה על המים וכל מי ששותה מהם מת. אביה של גוון (נפח הממלכה) נדבק במחלה ומרלין מרפא אותו, אך המלך אות'ר חושב שגווניבר השתמשה בקסם לרפאו. מרלין עוצר את נימואה ומציל את הנפח, אבל עוד לא נפטר מנימואה שמנסה להרוג אותו בפרק שלאחר מכן. אדם בשם לנסלוט עוזר למרלין נגד יצור שמנסה לפגוע בו; מרלין מודה לו בכך שהופך אותו לאביר במרמה ובסוף הפרק לנסלוט מגורש מקאמלוט. במהלך העונה מורגנה סובלת מסיוטים שמתגלים כחזיונות ומתחילה לחשוב שהיא מכשפה, בעוד היא מנסה לגלות עוד על מצבה היא עוזרת לדרואיד צעיר (מורדרד) להימלט מהמלך ומבריחה אותו מהממלכה. לפי דבריו של קילגארה מורדרד נועד להרוג את ארתור. אנו פוגשים גם את אדווין, קוסם שבידיו תרופה לכל המחלות ומנסה להדיח את גאיוס מתפקידו.

לקראת סוף העונה מרלין מסייע לאמו להציל את כפר הולדתו, איאלדור. כמו כן נימואה חוזרת. היא שולחת פרש אל-מת להרוג את ארתור וזה נכשל במשימתו. בפרק שנים עשרה אבא של גוון עושה עסקה עם קוסם, אבל נתפס ומואשם בשימוש בקסם. מורגנה מוצאת את אבן הקסמים של המכשף. ואות'ר הורג את טום הנפח. מורגנה כועסת על אות'ר ובוגדת בו ומנסה להתנקש בו, מרלין יוצא להציל את אות'ר, ואות'ר מתחרט על שהרג את הנפח. המכשף שמורגנה שלחה להרוג את אות'ר תוקף אותם ומורגנה מצילה את אות'ר כיוון שמרלין ניסה לעצור אבל נכשל. בפרק האחרון ארתור נהרג ומרלין הולך אל נימואה כדי להחיות אותו. הוא מציע את עצמו למות במקום ארתור, אבל במקום זה אמו גוססת. גאיוס הולך אל נימואה בסתר ומסכים למות למען אמו של מרלין, אך המכשף הצעיר מספיק להגיע בזמן ולהרוג את נימואה במקום את גאיוס.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 14–26 (13 פרקים). החלה ב-19 בספטמבר 2009 והסתיימה ב-19 בדצמבר 2009.

בפרק הראשון לעונה נמצא קבר של מכשף שכשפיו עזרו לבנות את קאמלוט. באותו הזמן, סדריק מנסה לתפוס את משרתו של מרלין כמשרת, כדי שיוכל להשיג מפתח לקבר שהתגלה מחדרו של ארתור. סדריק נכנס לקבר ונשמתו של המכשף משתלטת עליו. הוא מנסה להחריב את קאמלוט, אך מרלין מצליח להביס אותו והכל בא על מקומו בשלום. בפרקים שלאחר מכן מתנקש נשלח להרוג את ארתור במהלך טורניר פרשים (כמובן ללא ידיעתו של ארתור) בעוד שהסיוטים של מורגנה מחמירים והיא ניגשת אל הדרואידים וביניהם מורדרד לקבלת עזרה.

בפרק הרביעי גווניבר נחטפת במקום מורגנה ונלקחת לזירת קרבות אכזרית בה הלוחמים נאלצים להילחם במפלצות, בה היא פוגשת שוב את לנסלוט. המלך אות'ר לא מוכן לשלוח חיילים להצילה, לכן מרלין וארתור יוצאים לשם. לנסלוט יוצא אף הוא מהזירה, אבל נעלם בסוף הפרק. לאחר מכן אות'ר מתחתן עם טרולית ששינתה את צורתה לצורת קטרינה טרגור ואף מעניק לה את תואר יורשת העצר במקום ארתור. כולם מנסים לשכנעו שהיא טרולית, אך אות'ר כושף והדרך היחידה להסיר את הכישוף היא לגרום לו לבכות. לבסוף ארתור מתחזה למת ובכך הכישוף מוסר.

בהמשך העונה אחד הכשפים של מרלין נראה לעיני מישהי והיא מלשינה עליו למלך. אות'ר מזמין את צייד המכשפות שמכריז על מרלין כאשם, אך גאיוס לוקח על עצמו את האשמה. צייד המכשפות מתכונן להוציא להורג גם את מורגנה. מרלין וגווניבר מגלים שהצייד רימה את המלך ומוכיחים שהוא בעצם מכשף. בנוסף לכך, אביר מסתורי מגיע לקאמלוט ומזמין את ארתור לדו-קרב עד המוות. האביר מתגלה כאישה, מורגוז. היא מביסה את ארתור ומסכימה לחוס על חייו בתנאי שיסכים לאתגר שלה. כשארתור מגיע אל מורגוז לאחר שלושה ימים ומוכיח כי הוא "אדם שעומד במילתו", היא מעניקה לו משאלה והוא בוחר לראות את אמו שמספרת לו שהוא נולד באמצעות קסם. לאחר מכן ארתור תוקף את אביו ורק זמן קצר לפני שהורג אותו מגיע מרלין ומשכנע אותו שהכל היה שקר אחד גדול. אך בזה לא תמו הניסיונות לפגיעה בליבו של ארתור. במהלך חתימת הסכמים בין חמשת המלכים, ארתור מכושף ומתאהב בנסיכה ויויאן ולהפך. כשאביה של ויויאן מגלה זאת, הוא מנסה להרוג את ארתור שוב ושוב במהלך קרבות. בעזרת נשיקה מגווניבר (אהבת האמת של ארתור) מרלין מציל את המצב. מרלין מבטיח לקילגארה שישחרר אותו מכלאו.

לקראת סוף העונה מורגנה נפגשת שוב עם מורדרד ומורגוז חוזרת. כל אנשי קאמלוט נרדמים בזמן ששבעה פרשים עשויים אבן חודרים לממלכה כדי להרוג את המלך אות'ר. רק מורגנה נשארת ערה בנוסף לארתור ומרלין שרק הולכים ומתעייפים. קילגארה אומר למרלין שעליו להשמיד את מקור הכישוף כדי להעיר את כולם - הוא צריך להרוג את מורגנה. מרלין מרעיל את מורגנה ומורגוז (מתגלה כאחותה של מורגנה) מתחננת לקבל את הנוגדן. מרלין נותן לה את הנוגדן, היא נעלמת עם מורגנה ואנשי קאמלוט מתעוררים. בסוף הפרק מרלין הולך אל קילגארה ושובר את השלשלאות שכובלות אותו. בפרק האחרון לעונה קילגארה זורע הרס בכל רחבי הממלכה. כדי לעצור אותו יש למצוא את שליט הדרקונים האחרון, בלינור, שהוא גם אביו של מרלין. ארתור ומרלין פוגשים את בלינור במערה קטנה למרגלות הר ובסופו של דבר הוא מסכים לבוא איתם. בדרך תוקפים אותם חיילים ובלינור נהרג בעודו אומר למרלין שהכוח של שליטי הדרקונים עובר מאב לבנו רק ברגע המוות במשך 3,000 שנה. השניים חוזרים לקאמלוט, שם מרלין מתייצב מול קילגארה ומגרש אותו במילים: "אם תתקיף את קאמלוט שוב, אהרוג אותך."

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 27–39 (13 פרקים). החלה ב-11 בספטמבר 2010 והסתיימה ב-4 בדצמבר 2010.

העונה נפתחת בפרק מחולק לשניים שבתחילתו מורגנה חוזרת לקמלוט, לאחר שנה שבה נעלמה. באותה שנה היא למדה להשתמש בקסם אפל ויחד עם מורגוז היא משתילה צמח דודא מתחת למיטתו של המלך אות'ר. צמח הדודא גורם לו לראות את אלו שהרג ואות'ר מתחיל לאבד את שפיותו. מרלין עולה על תוכניתה של מורגנה, אך נלכד ונותר ביער לחסדיהם של עקרבי ענק. קילגארה מציל את מרלין ברגע האחרון. בחלק השני של הפרק מרלין מגלה את הצמח ותולש אותו. בהמשך הפרק צבאו של המלך סנרד מתקיף את קאמלוט, בעוד מורגנה מקימה לתחייה שלדים בתור התקפה מחזית נוספת. מרלין עוצר את הכישוף שלה וצבאו של סנרד נסוג. המלך אות'ר מכריז על מורגנה בתור גיבורת המלחמה במקום מרלין.

בפרקים הבאים מרלין משחרר בטעות גובלין שמשתלט על גאיוס וגורם לו לפתח תאווה לזהב. גאיוס מוכר תרופות יקרות לאנשים בריאים ופותח בסדרת תעלולים כלפי חבריו. בנוסף לכך הוא גורם למעצרו של מרלין באשמת כישוף, אך מרלין נמלט ולוכד את הגובלין בקופסה. כמו כן, מרלין וארתור מסתבכים עם שני אנשים בפונדק ובמהלך הריב גוואין עוזר להם. שני האנשים מצטרפים לטורניר הקרב ומנסים להרוג את ארתור. גוואין מציל את חייו של ארתור, אך אות'ר מגרש אותו מקאמלוט. בפרק החמישי מרלין מגיע למערת קריסטלים שבהם רואים את העתיד, ורואה חיזיון של מורגנה רוצחת את המלך אות'ר בפגיון. אותו יום הוא יום ההולדת של מורגנה וארתור קונה לה את אותו הפגיון שנראה בחיזיון. כשמורגנה יוצאת מחדרה מרלין גורם לה ליפול במורד המדרגות ומביא אותה לסף מוות. מרלין מרפא אותה, אך מורגנה שומעת את אות'ר אומר שהיא בתו האמיתית ולכן יש לה זכות לרשת את כס המלכות.

בהמשך העונה גווניבר נחטפת על ידי סנרד ונפגשת עם אחיה, אליאן. ארתור ומרלין יוצאים להצילה, אך מורגנה מצטרפת אליהם. כשהם מגיעים למקום, מורגוז מתכוונת להרוג את ארתור; מרלין עוצר בעדה וגוון מחולצת יחד עם אחיה. לאחר מכן ארתור יוצא למסע כדי להוכיח שהוא מוכן להיות מלך והוא בוחר בהשגת הקלשון של מלך הדייגים. מורגנה מעניקה לו תליון למזל שמתברר כשואב אנרגיה מהאדם העונד אותו. מרלין וגוואין יוצאים לעזור לו בסתר. מרלין לוקח את התליון מארתור וכשהוא מתייצב לבדו מול מלך הדייגים, הוא מקבל את הקלשון שלו ומים מאגם אבלון - "כשהכל ייראה אבוד, זה יראה לך את הדרך" בתמורה לכך שיהרוג אותו. בפרק התשיעי מרלין פוגש את אליס, ארוסתו לשעבר של גאיוס הנשלטת בידי מנטיקור. היא משתילה רעל מהמנטיקור בתרופתו של המלך אות'ר ומרלין נשלח להרוג את היצור. אות'ר נרפא, אך אליס נשלחת למעצר וגאיוס משחרר אותה.

לקראת סוף העונה מורגנה מצליחה להאשים את גווניבר כמי שכישפה את ארתור כך שיתאהב בה. גוון עומדת להישרף על המוקד, אך מרלין משנה את דמותו לאדם בן 80 ומתוודה שהוא כישף את ארתור. מרלין עומד להישרף במקום גווניבר ולבסוף מצליח להשתנות בחזרה לדמותו הרגילה שניות ספורות לפני שנתפס. בפרק האחרון לעונה מורגנה משיגה את גביע החיים (שלכאורה הושמד יחד עם נימואה) ומרכזת בתוכו את דמם של כל חייליו של סנרד. החיילים הופכים לבני-אלמוות ומתחילים לכבוש את קאמלוט. מורגנה תופסת את מקומה בתור מלכת קאמלוט. היא משתדלת לרכוש את אמונם ואהדתם של תושבי הממלכה אך נכשלת שוב ושוב. בינתיים מרלין, ארתור, גאיוס וחברים נוספים מגיעים למערה במהלך בריחה. מיכל המים מאגם אבלון שמרלין קיבל ממלך הדייגים נשבר ואלו מדריכים אותו ללכת לאגם ולהוציא את החרב שחושלה בידי קילגארה. בעזרת הדרקון מרלין מגיע לאגם ולוקח את החרב. לאחר מכן הארבעה חוזרים לקאמלוט ובעוד שארתור ומספר אבירים נוספים הודפים את האל-מתים, מרלין וגאיוס מביסים את מורגוז. מרלין מפיל את הגביע, הדם נשפך וחייליו של סנרד מתפוצצים כולם. מורגנה גורמת לחדר לקרוס והיא ומורגוז נעלמות מבין ההריסות. מרלין לוקח את החרב המיוחדת למעמקי היער ונועץ אותה באבן.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 40–52 (13 פרקים). החלה ב-1 באוקטובר 2011 והסתיימה ב-24 בדצמבר 2011.

אות'ר נכנס למשבר מאז שגילה על ביתו מורגנה. הוא מסרב לדבר ולאכול. אנשי הממלכה מציעים לארתור שימלא את מקומו אך הוא מסרב וממשיך לקוות שאביו יתאושש.

מורגנה קורעת את החוט בין שער החיים למתים, הרוחות משתולות והורגות בקאמלוט. ארתור ואביריו הולכים לאחות את הקרע כשארתור מתכוון להקריב את עצמו, אך לבסוף לאנסלוט נכנס והקריב את חייו ובכך סגר את הקרע.

לארתור יש יום הולדת והליצן הוא פושע שרוצה להרוג את ארתור. הליצן שם לו סם משכר ומרדים בתפוח. ארתור המסומם הולך לדבר עם אביו, ואז נכנס הליצן ומנסה להרוג את ארתור. אות'ר נלחם עם הליצן והורג אותו, אבל גם הוא נפצע והתחיל לגסוס. ארתור מציע לרפא אותו באמצעות כישוף. מרלין שוב משנה את דמותו לזקן בן 80 ומנסה להחיות את אות'ר, אבל מורגנה נתנה לאגראביין - דודו של ארתור - שרשרת שתהפוך את הכישוף ובמקום שאות'ר יחיה הוא ימות. אות'ר מת וארתור הופך למלכה של קמלוט.

בהמשך הסדרה חברו של גאיוס מספר לו שיש ביצת דרקון בקבר ישן, מרלין שומע את זה ועוזר לו לגנוב את החלק השלישי של המפתח ממהלכה. חברו של גאיוס בוגד בו ובורח כמו שגאיוס הזהיר אותו, ארתור והאבירים רודפים אחרי חברו של גאיוס לפני שישחרר את הדרקון. חברו של גאיוס נכנס לקבר כדי לקחת את הביצה אבל הקבר ממולכד והוא מתעלף. מרלין לוקח את הביצה ומשחרר אותה. מורגנה מנסה להפריד בין גווניבר לארתור שחלומה לא יתגשם היא מעירה את לאנסלוט מהמתים ושולטת על מוחו כשהוא צריך לגרום לגוון להתאהב בו בחזרה, לכן היא כישפה את גווניבר, ארתור תופס אותם מתנשקים בממלכה והוא מגרש את גווניבר מקאמלוט. אגראביין עוזר למורגנה וגונב בשבילה את המפות של קאמלוט אותם היא לוקחת לאויבים. מורגנה כובשת את קאמלוט ומרלין מבריח את ארתור, בדרך הם פוגשים מבריחים שעוזרים להם להימלט תמורת תשלום. הם בורחים לכפר של אמו של מרלין אך גם לשם מגיע גווניבר, הם מצליחים לברוח בעזרתו של מרלין.

ארתור מתייאש וקיבל על עצמו את זה שכבר לא ימלוך, מרלין מצליח לעודד אותו ואומר לו שיש אגדה שרק הוא יכול להוציא את החרב מהסלע שהמלך הראשון של קאמלוט נעץ בסלע לפני מותו, שזאת בעצם החרב שהדרקון כישף. התכסיס עובד, וארתור חוזר להאמין בעצמו. מרלין משנה שוב את דמותו לזקן נכנס ללמלכה ובעזרת כישוף לוקח ממורגנה את כוחותיה. ארתור ואנשיו חוזרים לקאמלוט וכובשים אותה, ארתור אומר לגווניבר שלא תלך ומציע לה נישואין, ומכתיר אותה כמלכתה של קאמלוט. מורגנה ברחה ומתה אבל הדרקון הקטן שמרלין הוציא מחייה אותה.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 53–65 (13 פרקים). החלה ב-6 באוקטובר 2012 והסתיימה ב-24 בדצמבר 2012.

שלוש שנים חלפו מסוף העונה הקודמת. שנים של תור הזהב של קאמלוט. מורגנה עדיין מנסה להרוג את ארתור, ומצליחה לגייס את גווניבר לעזור לה. מרלין מצליח להסיר את הכישוף מעל גווניבר ולהציל אותה ואת ארתור. מורדרד (שעוד מהעונה הראשונה, ידוע כי יהיה זה שיהרוג את ארתור) מגיע לקאמלוט, וארתור מתחבר אליו. באחת ממזימותיה הרבות של מורגנה, היא מצליחה לטמון למרלין מלכודת, וכמעט להרוג את ארתור, אך מורדר מציל אותו, והופך להיות אביר. במהלך העונה מספר פעמים ארתור ניצב בפני ההחלטה להתיר את השימוש בקסם בממלכה. מרלין נקרע בין רצונו לספר לארתור על היותו מכשף לבין שמירה על חייו של ארתור, מידיה של מורגנה. לקראת סוף העונה, אהובתו של מורדר מנסה להרוג את ארתור, ולו אין ברירה אלא להוציא אותה להורג. הדבר דוחף את מורדר להצטרף לכוחותיה של מורגנה. באמצעות הדרקון שלה, היא מחשלת עבורו חרב, ובה הוא דוקר את ארתור. ארתור מצליח להרוג אותו אך פציעתו קטלנית. מרלין מגלה לארתור על כך שהוא מכשף, ומנסה להביא את ארתור לאגם כדי לרפא אותו. מורגנה מנסה לעצור בעדם, ומרלין הורג אותה. מרלין לא מצליח להביא את ארתור לאגם בזמן וארתור מת בזרועותיו. הדרקון הגדול מספר למרלין כי ביצע את משימתו, וכי המלך עוד ישוב בזמן שבו יזדקקו לו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרלין (קולין מורגן): הפרוטגוניסט של הסדרה. מרלין הוא קוסם צעיר, עצלן ומפוזר המנסה להסתיר את כוחותיו הקסומים ומיועד להפוך לקוסם האדיר ביותר בעולם. למרות הניגודים וההבדלים בין השניים, מרלין הוא חברו הטוב של ארתור. הוא גר יחד עם גאיוס, חבר של הונית' אימו ומשמש כמשרתו של ארתור.
  • ארתור פנדרגון (בראדלי ג'יימס): ארתור הוא יורש העצר של קמלוט. הוא טיפוס שחצן, מתנשא ופזיז עקב היותו נסיך ויורש עצר לקמלוט אך עם זאת טוב-לב ואמיץ. בזכות מרלין וגוון רואים איך ארתור משתנה ומתחיל להפוך להיות בוגר, עדין והוגן יותר. מרלין חייב להגן עליו על מנת שהם יוחלו יחדיו להגשים את ייעודם (ארתור כמלך העתידי והאגדי של קמלוט ומרלין כיועצו).
  • גְווִינֶבִיר (אנג'ל קולבי): המוכרת יותר בשם החיבה גוון. היא המשרתת של מורגנה, היא בדרך כלל לא אהבה את ארתור אך היא למדה לאהוב אותו ובינה לבין ארתור מתפתחים יחסים אינטימיים. לבסוף הופכת למלכת קמלוט.
  • אות'ר פנדרגון (אנתוני הד): אביו של ארתור ומלכה של קמלוט. מתואר כאיש חסר רחמים ולפעמים אף אכזרי. אות'ר שונא את כל צורותיו של הקסם והכישוף ופועל להשמדתו. ומסיבה זאת הוא נרצח.
  • גאיוס (ריצ'רד וילסון): רופא החצר של קמלוט. גאיוס הוא אחד מן הבודדים היודעים את סוד כוחותיו של מרלין. גאיוס בעצמו היה מכשף, רואה במרלין כ"בן שמעולם לא היה לו". הוא תמיד שומר על מרלין ודואג לו.
  • מורגנה (קייטי מקגראת'): בת חסותו של המלך אות'ר ובתו של חברו הטוב ביותר שנפטר. מורגנה היא חברה טובה של המשרתת שלה, גוון, זאת למרות הבדלי המעמדות ביניהן. היא גודלה בידי אות'ר באמונה שקסמים זה רע ושאלה שעוסקים בקסמים הם אנשים רעים שעליהם למות. במהלך הסדרה, מורגנה מתוודעת לכך שלה בעצמה יש כוחות קסומים ושהיא מסוגלת לחזות את העתיד בחלומותיה. בעודה מגלה את עצמה מחדש, היא התחילה לפקפק באמונותיו של אות'ר ובמשטר שהוא מנהיג. היא קשרה נגדו קשר מספר פעמים במהלך שתי העונות הראשונות, אך נכשלה. בסוף העונה השנייה, היא פגשה את אחותה למחצה מצד אביה, מורגוז, ששכנעה אותה סופית לבגוד באות'ר ולהפיל את ממלכתו. אף על פי שלא הצליחו להפיל את אות'ר, מלמדת מורגוז את מורגנה קסמים אפלים, בהם היא משתמשת בשאר העונות כדי לנסות לכבוש את כס המלכות של קמלוט, ולהשמיד את אות'ר, ארתור וכל תומכיהם. בזכות כוחותיה הופכת מורגנה לכוהנת של הדת הישנה. לבסוף מורגנה מתה על ידי מרלין אך בדרך גרמה לאובדן של ארתור.
  • קילגארה (קולו של ג'ון הארט) (קבוע בעונה ראשונה ובשנייה): מוכר יותר בשם הדרקון האדיר. הדרקון האדיר הוא הדרקון האחרון שנשאר מבני מינו, הכלוא במרתפים של קמלוט. גם הוא בין הבודדים שיודעים את סודו של מרלין, שמרבה להיעזר בו ולהיועץ בו בשעת מצוקה. המניעים של הדרקון האדיר לא ברורים, חוץ משאיפתו להשתחרר משביו. בתחילת העונה השנייה, הדרקון משביע את מרלין שבסופו של דבר הוא ישוחרר, ובסוף העונה מרלין מקיים את הבטחתו ומשחרר את הדרקון. בסוף העונה, הדרקון סוף סוף נוקם את נקמתו באות'ר ובקמלוט והורס לגמרי את הממלכה. רק מרלין, עם כוחותיו האדירים, מצליח להביס את הדרקון. כשמרלין הביס אותו, הדרקון הביע חרטה על מעשיו ומרלין גירש אותו מקמלוט. הדרקון הביע את רצונו שדרכו תיפגש עם זו של מרלין מתישהו בעתיד ועזב. חוזר בעונה השלישית להופעות אורח.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נימואה (מישל ראיין) (עונה ראשונה): מכשפה רבת עוצמה. הייתה בעבר מקורבת למשפחת המלוכה. כאשר איגריין, אשתו של המלך אות'ר, לא הצליחה להיכנס להיריון, אות'ר שכר את שירותיה כדי שתוכל לגרום לאיגריין להיכנס להיריון. הכישוף הצליח ואיגריין התעברה. אך כאשר היא ילדה את ארתור, היא מתה במקום. אות'ר האשים את נימואה ומאז אות'ר הכריז מלחמה נגד כישוף ונימואה הפכה לאויבת גדולה. בפרק האחרון של העונה הראשונה, מרלין הביס את נימואה בקרב אחרון לאחר שבמהלך כל העונה היא רדפה אותו ואת משפחת המלוכה.
  • לנסלוט (סנטיאגו קבררה): אדם ישר ואמיץ אשר היה מאוהב בגוון, המשרתת של מורגנה. בעונה הראשונה, הוא הציל את חייו של מרלין כאשר זה טייל מחוץ לקמלוט, וכדי לגמול לו מרלין רצה להכיר אותו למלך ושהוא יהפוך אותו לאביר. אך ע"פ חוקי הממלכה, אבירים יכולים להגיע ממשפחות מיוחסות בלבד ולנסלוט הוא לא אחד כזה, אז מרלין זייף את מסמכיו. בסופו של דבר המלך אות'ר עלה על העניין, אך כאשר הציל לנסלוט גם את חייו, החליט לתת לו להישאר אביר. בעונה השנייה, הוא חילץ את גוון מצינוק של אדם אשר רדף אחר מורגנה וחשב אותה למורגנה. מערכת היחסים ביניהם התלהטה וארתור קינא. בסופו של דבר, לנסלוט לא התערב בין יחסיהם והשאיר את שניהם לחיות את חייהם ביחד.
  • מורדרד (אייסה באטרפילד): דרואיד צעיר. הגיע לקמלוט עם אביו במטרה לקנות אוכל, אך אנשיו של אות'ר תפסו אותם. אביו נתפס והוא ברח. מרלין מצא אותו ופנה למורגנה וגוון לעזרה. הם החביאו אותו בחדרה של מורגנה. יום לאחר מכן, אביו הוצא להורג. הדרקון הזהיר את מרלין שלא להשאיר את מורדרד בטוח ולתת לו למות, כיוון שאם הוא יחיה, הוא יביא לנפילתו של ארתור כאשר זה יהיה למלך. מרלין החליט להמרות את פיו ובעזרתם של ארתור, מורגנה וגוון, מורדרד הוברח אל מחוץ לקמלוט. במהלך שהותו אצל מורגנה, נראה שבינו ובין מורגנה מתפתח קשר חזק ועמוק. בעונה השנייה, מורגנה התחילה להתוודע יותר אל כוחות הקסם שלה והחליטה ללכת לחפש עזרה אצל הדרואידים. במחנה של הדרואידים, היא פגשה בשנית את מורדרד. אות'ר, שהיה בטוח שמורגנה נחטפה, שלח אנשים לחפש אותה והם הגיעו למחנה הדרואידים. מורגנה נמצאה אך מורדרד ברח. כמה חודשים לאחר מכן, מורדרד הגיע לקמלוט ושכנע את מורגנה לגנוב קריסטל קסום ולהעביר אותו לידי הדרואידים. מרלין החליט סוף סוף להקשיב לדרקון ולהרוג את מורדרד, אך ניסיון ההתנקשות שלו נכשל. מורדרד אמר למרלין ש"הוא בחיים לא ישכח לו את זה" וברח. מסיבה כלשהי, הוא תמיד קרא למרלין בשם "אמריס". אחראי למותו של ארתור
  • מורגוז (אנ') (אמיליה פוקס) (עונה שנייה ושלישית): מכשפה עוצמתית ואחותה למחצה של מורגנה. כשרק נולדה, בדיוק החל "הטיהור הגדול", הקרב הגדול בין המלך אות'ר ואנשיו לבין הדרואידים וכל המכשפים למיניהם. בעוד שמורגנה אומצה על ידי אות'ר, מורגוז הוברחה אל מחוץ לקמלוט על ידי גאיוס כדי שתגודל על ידי מכשפות, שלימדו אותה קסמים עוצמתיים. כשחזרה לקמלוט שנים מאוחר יותר, היא אתגרה את ארתור לדו-קרב ואף ניצחה אותו, אך הבטיחה לחוס על חייו אם יבוא עמה למקום לא ידוע ויקבל את האתגר שלה. ארתור הסכים. כשהגיע לטירתה, מורגוז ביקשה ממנו להניח את ראשו על בול עץ בעודה מחזיקה בגרזן. מטרתה של מורגוז הייתה לבדוק אם ארתור הוא באמת איש של מילה. כאשר היא הבינה שכן, היא נתנה לו להגשים משאלה אחת. ארתור ביקש לראות את אמו, איגריין, וכך היא עשתה. איגריין גילתה לו על הברית בין אות'ר ונימואה ובמה הייתה כרוכה לידתו, מה שגרם לו כמעט לרצוח את אביו. מרלין שכנע את ארתור שאיגריין לא באמת הייתה שם ושהייתה זו מורגוז שדיברה דרכה, למרות שהוא ידע שזה לא נכון. ארתור השתכנע וכשמורגוז ראתה שארתור ואות'ר מסתדרים, היא הבינה שתוכניתה לסכסך ביניהם נכשלה. כמה זמן לאחר מכן, היא יצרה קשר עם אחותה, מורגנה, ושאלה אותה אם היא מוכנה להביא לנפילתו של אות'ר. מורגנה, שכבר החלה לפקפק במשטר של אות'ר, הסכימה. לאחר מכן, היא החייתה את "האבירים של מהדיר", אבירים רבי עוצמה, ושלחה אותם לקמלוט. כולם בקמלוט נרדמו חוץ ממורגנה (שמורגוז הטילה עליה כישוף), ארתור ומרלין (שהיו מחוץ לעיר כשכולם נרדמו). מרלין הלך להתייעץ עם הדרקון, וזה אמר לו שהכישוף מתרכז במורגנה, ועל מנת שכולם יתעוררו והאבירים יובסו, עליו להרוג את מורגנה. בלית ברירה, מרלין הרעיל את מורגנה. מורגוז המזועזעת הפצירה במרלין שייתן לה את הנוגדן. מרלין עשה כך, ומורגוז ומורגנה נעלמו כלא היו. השתיים חוזרות לקמלוט, וממשיכות לנסות להפיל את ממלכה. מורגוז ממשיכה ללמד את מורגנה, ובסוף העונה השלישית מצליחה לכבוש את הממלכה, עם צבא אלמותי. מרלין מצליח להביס אותה, ואת הצבא שלה. מורגוז נפצעת וגוססת, אך מבקשת ממורגנה לנצל את מותה לפתוח את שערי המוות בתחילת העונה הרביעית. מותה של מורגוז משחרר את רוחות המתים (לנסלוט מקריב את עצמו לסגור את קרע בין העולמות ולהציל את כולם).
  • אית'וסה - דרקון לבן הנולד על ידי מרלין אדון הדרקונים. קילגארה מפציר במרלין להוליד אותו כדי שהוא לא יהיה היחיד מסוגו. כשהוא נולד, קילגארה אומר למרלין שהדרקון הלבן מבשר טובות לאלביון ולממלכה שארתור ומרלין יבנו ביחד. במשך הפרקים מורגנה נפצעת ואית'וסה מרפא אותה. מאז מורגנה התאהבה ביצור היפיפה, ודואגת שיהיה בקרבתה כל הזמן. למשך שנתיים מלך אחד תפס את מורגנה באיום על חייו של הדרקון שאהבה שאותו תפס גם כן. המלך שם את מורגנה ואית'וסה בבור, וכשאית'וסה החל לגדול, הבור החל להיות קטן מאוד בשבילו. ועל כן הוא התעוות מאוד. והוא אינו יכול לדבר. כשמרלין בשפת הדרקונים מצווה עליו, הוא מקשיב לו, אך את מורגנה שדאגה לו ואהבה אותו, הוא אוהב, ומקשיב לה, ונמצא תמיד בקרבתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]