מרק קרם ברוקולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרק קרם ברוקולי
Cream of broccoli soup
מאכלים
סוג מרק קרם, מרק ברוקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים ברוקולי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ברוקולי הוא מרכיב עיקרי במרק קרם ברוקולי.

מרק קרם ברוקוליאנגלית: Cream of broccoli soup) הוא מרק שמוכן עם ברוקולי, ציר ירקות וחלב או שמנת כמרכיבים עיקריים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימות וריאציות של מרכיבים, כמו גם גרסאות טבעוניות (עם חלב קוקוס או קרם קוקוס). זהו גם מרק מסחרי בייצור המוני, הנמכר במדינות רבות בעולם, לרוב בפחיות. מספר מתכונים משתמשים במרק ברוקולי משומר כמרכיב, כמו השימוש בו עם תבשילי עוף מבושלים וכרוטב.

מרכיבים ושיטות הכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכיבים העיקריים כאמור הם ברוקולי, ציר ירקות וחלב או שמנת. את הברוקולי המשמש ניתן לקצוץ, לפרוס לפרחים קטנים או למחית, וכמה מתכונים משלבים גם ברוקולי קצוץ ומחית. גרסאות מסוימות עשויות להשתמש בברוקולי קפוא, והמרק עשוי להיות מעובה באמצעות רביכה. מרכיבים נוספים עשויים לכלול בצל, סלרי, מרק עוף, או חצי חצי, חלמון ביצה, עשבי תיבול כגון פטרוזיליה, טימין ועלה דפנה, מלח, פלפל ואחרים. לפעמים הוא מוגש מעוטר בקרוטונים או בפרחי ברוקולי.

ייצור המוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוגים מסחריים בייצור המוני של מרק קרם ברוקולי מיוצרים על ידי יצרני מזון שונים, כמו חברת מרקי קמפבל, שהוציאה את המרק לראשונה ב-1990 או חברת קנור או חברת טים הורטון. חברת מרקי קמפבל הגתה אותו כדי לשמש כמרק וכמרכיב לשימוש במנות אחרות. במהלך הופעת הבכורה שלה בשנת 1990, חברת מרקי קמפבל פרסמה חוברת של מנות ברוקולי המוכנות באמצעות מרק ברוקולי משומר, שהוצע בחינם לצרכנים. חלק מהמנות בחוברת כללו "אפיית ברוקולי קלה" ו"דיוואן ברוקולי עוף דו-שלבי". גם חברות מרקים נוספות גדולות שילבו את המרק בחוברות המתכונים שלהן.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרק קרם ברוקולי בוויקישיתוף