משחק מכור (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
משחק מכור
The Longest Yard
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המשחק המכור עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פיטר סגל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הת'ר פרי
תסריט שלדון טורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ף גורסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדם סנדלר
כריס רוק
ברט ריינולדס
ג'יימס קרומוול
נלי
ויליאם פיכטנר
סטיבן ויליאמס
קווין נאש
מוזיקה טדי קסטלוקי
צילום דין סמלר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי MTV / האפי מדיסון
חברה מפיצה סרטי פרמאונט / קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 במאי 2005ארצות הברית)
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פשע, סרט דרמה, American football film, סרט כלא, דרמה קומית, סרט קומדיית פעולה, סרט ספורט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 82$ מיליון
הכנסות באתר מוג'ו longestyard05
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משחק מכוראנגלית: The Longest Yard) הוא סרט קומדיה משנת 2005 בבימויו של פטר סגל על פי תסריט של שלדון טורנר ובכיכובם של אדם סנדלר, כריס רוק וברט ריינולדס.

הסרט הוא רימייק לסרט שיצא ב-1974 באותו השם, בו כיכב ברט ריינולדס בתפקיד הראשי. הסרט יצא לאקרנים ב-27 במאי 2005.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

פול קרו (אדם סנדלר) הושעה מלשחק פוטבול לפני 5 שנים, בגלל שהיה חשוד במכירת משחק. בתחילת הסרט רואים אותו גונב את האוטו של חברה שלו. לאחר מכן מתחיל מרדף משטרתי וקרו גורם לתאונה במכוון. הוא נשלח לכלא. כשהוא מגיע לכלא הוא חוטף מכות מאחד הסוהרים שמאיים עליו ואומר לו לא להסכים למה שמנהל הכלא יציע לו. מנהל הכלא (ג'יימס קרומוול) מציע לו שיפור בתנאי הכלא, בתמורה לכך שיעזור באימון קבוצת הפוטבול החצי מקצוענית של הסוהרים. בתחילה קרו אינו מסכים אך לאחר שכנועים ומבט על התנאים הגרועים של הכלא הוא מסכים. קרו אומר למנהל הכלא שהדרך הכי טובה לאימון הקבוצה היא לקיים משחק אימון נגד קבוצה גרועה ולנצח אותה. מנהל הכלא מטיל עליו להקים קבוצה של אסירים.

קרו פוגש את קרטייקר (כריס רוק), אחד האסירים בכלא, מתחבר איתו וביחד הם מנסים להקים קבוצת פוטבול. בדרך הוא פוגש גם אסיר זקן בשם נייט סקרבורו (ברט ריינולדס) - שחקן פוטבול מעולה בעבר שמציע לו לאמן את הקבוצה ואסיר נוסף שנאסר כמעט לכל חייו בגלל שנתן אגרוף למנהל הכלא. הם מתקשים מאוד להקים קבוצה. הם פורצים למחשב של הסוהרים ומחפשים את האסירים הכי קשוחים והכי אלימים. הם מצליחים להקים קבוצה מאוד קשוחה והסוהרים מתחילים להילחץ. הם מורים לאחד האסירים, שפוט שלהם, לטפל בקרו. הוא משאיר לקרו חומר נפץ בחדר אבל בטעות גורם למותו של קרטייקר.

לבסוף הם מגיעים למשחק (שמשודר בתקשורת) ולובשים את המדים שקרטייקר סידר להם. בתחילת המשחק את האסירים רק מעניין להרביץ לסוהרים שלהם והסוהרים מובילים בנקודות. אבל במחצית להפתעת כולם הם מגיעים למצב של שוויון. מנהל הכלא ניגש לקרו ואומר לו שאם הוא לא גורם לאסירים להפסיד במשחק הוא ישב עוד 20 שנה בכלא על שיתוף פעולה ברציחת קרטייקר. קרו מתחיל לשחק בכוונה גרוע בסוף יוצא מהמשחק והאסירים בדרך הבטוחה להפסד. לאחר כמה זמן קרו קם ניגש לאסיר שנתן אגרוף למנהל הכלא ושאל אותו אם היה שווה להיות כל החיים בכלא בשביל אותו אגרוף. האסיר עונה שכן וקרו חוזר למשחק. בתחילה כל האסירים לא משתפים איתו פעולה. כדי להוכיח להם את נאמנותו לקבוצה, הוא לוקח את הכדור ורץ כמעט חצי מגרש לאחר שאחד הסוהרים הוריד לו את הקסדה. הוא קורא לאספה ומודה בפני כולם שהוא אכן מכר את המשחק לפני 5 שנים, שיחק בכוונה גרוע עכשיו ושהוא לא רוצה למכור עוד משחק. הוא מבקש מכולם למחול לו. כולם מסכימים ובסוף האסירים חוזרים למשחק ומנצחים בזכות קרו. בסוף הסרט אותו סוהר שהרביץ לקרו בהתחלה ניגש אליו ואומר לו שהוא יעיד על זה שקרו לא היה מעורב ברצח קרטייקר. לאחר המשחק, במהלך שיחה של מנהל בית הכלא והסוהר שהרביץ לקרו בהתחלה, שמים לב השניים שקרו הולך לכיוון שער האצטדיון כדי לברוח משם. מנהל בית הכלא מורה על הסוהר לירות עליו. בהתחלה הסוהר צעק אל קרו אך קרו לא הגיב. האצבע של הסוהר כבר הייתה על ההדק ורגע לפני שירה התכופף לרגע קרו והרים את הכדור של המשחק, חזר ונתן אותו למנהל בית הכלא.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]