משתמש:בני רייך/התוכנית לפטור מוויזה (ארצות הברית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התוכנית לפתור מוויזה (מאנגלית vwp - Visa Waiver Program) הינה תוכנית הפוטרת את אזרחיהם של 41 מדינות הכלולות בתוכנית מקבלת אשרת הגעה (ויזה) לארצות הברית.

התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם שאינו אזרח ארצות הברית, שמעוניין להיכנס לתחומה מחויב להגיש בקשה לוויזה לפני הגעתו. יוצאי דופן הם אזרחי אחת מ-41 המדינות החתומות על הסכם ויתור ויזה המקנה לאזרחי מדינות אלה כניסה ללא ויזה לארצות הברית ובתמורה כניסה של אמריקאים לארצות גם ללא ויזה. תוכנית זו נקראת Visa Waiver Program – VWP.

בשנת 2009 נוסף חוק שאזרחי מדינות אלו חייבים להירשם לפני הנסיעה באתר אינטרנט של ממשלת ארצות הברית המכונה ESTA – Electronic System for Travel Authorization במידה ומגיש הבקשה לא מסומן במערכת ניתן אישור בו במקום בצורת טופס ירוק אותו צריך להדפיס ולהצמיד לדרכון בעת כניסה לארצות הברית. לעיתים המערכת לא מאשרת מייד את הבקשה אלא לאחר מספר ימים ולעיתים רחוקות אינה מאשרת כלל. אתר זה נותן מידע מוקדם למשרד ההגירה האמריקאי על אזרחים זרים המעוניינים להיכנס למדינה.

מדינות רבות באיחוד האירופי, ישראל, יפן, ניו זילנד ועוד חתומות על הסכם זה. אזרחים ישראלים בעלי אזרחות כפולה שכלולה בהסכם הוויזות יכולים להיכנס לארצות הברית בדרכון הזר שלהם. כמו כן זכאי להיכנס ללא ויזה מי שהוא אזרח קנדה או ברמודה.

להלן רשימת המדינות החתומות על הסכם ויתור הוויזה: אוסטריה, אוסטרליה, איטליה, איסלנד, אירלנד, אנדורה, אסטוניה, בלגיה, ברוניי, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, טאיוואן, יוון, יפן, ישראל (החל מ-30 בנובמבר 2023), לוקסמבורג, לטביה, ליטא, ליכטנשטיין, מונקו, מלטה, נורווגיה, ניו זילנד, סן מרינו, סינגפור, סלובניה, סלובקיה, ספרד, פורטוגל, ישראל, פולין, פינלנד, צ'כיה, צ'ילה, צרפת, קוריאה הדרומית, קרואטיה, שוודיה, שווייץ.